Känns som att trenden för bakbromsbruk står runt hörnet.
Under min senaste provkörning av en hoj så träffa jag en Tjeck som körde på sladd in i svängarna. Såg fräckt ut och han körde fort! Han snacka om att SBK-hojar skall köras på det sättet.. Verkar även som att dom använder bakbroms i Moto2, av det jag sett. Fråga inte vilka, men såg lite moto2 race i helgen, reflekterade över detta.
Är det många av ER som använder bakbroms? Logiskt sett borde ju fler bromsar vara till en fördel...
Vad tror Ni?
OBS: Syftar givetvis på bankörning (tävlande)
Under min senaste provkörning av en hoj så träffa jag en Tjeck som körde på sladd in i svängarna. Såg fräckt ut och han körde fort! Han snacka om att SBK-hojar skall köras på det sättet.. Verkar även som att dom använder bakbroms i Moto2, av det jag sett. Fråga inte vilka, men såg lite moto2 race i helgen, reflekterade över detta.
Är det många av ER som använder bakbroms? Logiskt sett borde ju fler bromsar vara till en fördel...
Vad tror Ni?
OBS: Syftar givetvis på bankörning (tävlande)
Last edited:
). Jag körde samma argument att vid en hård inbromsning är ju ändå kontakten nära noll med bakhjulet varvid han svarade "genom att använda bakbromsen så skapar man ett motstånd för bakdäcket som hjälper till att hålla hojen i backen med båda hjulen".