Offer för syra

Har du seriöst missat att Islam såsom den generellt utövas, är en förtryckarkultur, oförenlig med demokrati, frihet & jämlikhet ?

Det finns många saker jag inte tycker om när det gäller Islam som den utövas och det den förknippas med. Läs: könsstympning, hedersmord, Jihad - heliga kriget, terrordåd etc.

Med tanke på att vi européer inte föder lika många barn som muslimerna bosatta i Europa finns det ju en risk att de kommer att utgöra en allt större del av befolkningen på sikt. Det är dock inget som oroar mig ärligt talat. Den dagen den sorgen. Det viktiga är vad vi (Europas länder) gör för att integrera de flyktingar vi accepterat. Det är knappast invandrarnas fel att länder som t ex Sverige tagit emot fler än de klarar av. Det är knappast deras fel att vår lagstiftning varit allt för generös mot anhörig invandring. Skulden ligger i integrationspolitiken.

Jag tycker det är ett jättebra inslag, helt fantastiskt rent av.
Om du inte gör det föreslår jag att du koncentrerar dig på att vara lite saklig för just nu verkar du och advokat wannabe #1 mest ha lingonvecka.

Du menar att jag och JP måste vara saklig i argumentationen mot en rasist som kör rena skrämselpropagandan. Precis som han är saklig i sina påståenden. Skillnaden mellan mig och han är att jag inte tänker gräva ner mig i någon skyttegrav. Nöjer mig helt enkelt att konstatera att jag inte har samma uppfattning. Det är en sak att tycka att integrationspolitiken i landet varit en katastrof. Något annat att komma med rena rasistpropagandan.

Det finns många saker jag inte tycker om när det gäller Islam som den utövas och det den förknippas med. Läs: könsstympning, hedersmord, Jihad - heliga kriget, terrordåd etc.
Det där är exempel som vi är relativt förskonade med i Sverige. Men vad säger du om den färska undersökning som visade på att nästan var sjätte niondeklassflicka i Stockholm Stad inte får ha vänskapliga förhållanden med jämnåriga pojkar samt förväntar sig få rätta sig efter andras vilja gällande vem dom ska gifta sig med. Detta alltså i sveriges största stad.
Var placerar du det på en katastrofalsamhällsutvecklingsskala på 1 - 10 ?

Det är knappast invandrarnas fel att länder som t ex Sverige tagit emot fler än de klarar av. Det är knappast deras fel att vår lagstiftning varit allt för generös mot anhörig invandring. Skulden ligger i integrationspolitiken.
Är helt överens och all skugga må falla på makthavarna & deras förtryck, förtal & lögner mot Sveriges befolkning. Men för att påvisa deras lögner måste man ju dock påtala okompatibliteten mellan Islamsk kultur & våran. Det är oärligt, och att göra det enkelt för sig, att tolka det som rasism & hets mot folkgrupp.

Det är en sak att tycka att integrationspolitiken i landet varit en katastrof. Något annat att komma med rena rasistpropagandan.
Om du jämför med propagandan i andra riktningen, så är det isf bara en mild sommarbris. Men kommentera gärna sakligheten i hans anförande istf hur han framför det. Stämmer det han säger kan det väl inte kallas propaganda, eller hur ? Om man lyssnar så PÅTALAR han problematiken med Islam, men ANKLAGAR de svenska makthavarna, ..politiska & mediala.

Last edited:
Det är knappast invandrarnas fel att länder som t ex Sverige tagit emot fler än de klarar av. Det är knappast deras fel att vår lagstiftning varit allt för generös mot anhörig invandring. Skulden ligger i integrationspolitiken.

Du menar att jag och JP måste vara saklig i argumentationen mot en rasist som kör rena skrämselpropagandan. Precis som han är saklig i sina påståenden. Skillnaden mellan mig och han är att jag inte tänker gräva ner mig i någon skyttegrav. Nöjer mig helt enkelt att konstatera att jag inte har samma uppfattning. Det är en sak att tycka att integrationspolitiken i landet varit en katastrof. Något annat att komma med rena rasistpropagandan.

Men i princip hela talet går ju ut på att ge kängor till Sveriges integrationspolitik och sätt att styra landet, så vad pratar du om egentligen? Rasism, var?

...or should I say the land of the crescent moon? :yoparty

...nästan var sjätte niondeklassflicka i Stockholm Stad inte får ha vänskapliga förhållanden med jämnåriga pojkar ...

Någon borde engagera sig i att sälja tillbaks områdena Stockholm annekterade på 50-talet, det är befängt att boendes i Hufvudstaden skall klumpas ihop med diverse förorter

Nä, du skriver en massa i ämnet. Konstatera kan man göra i sin egen stilla ro. Och om man skriver får man finna sig i att bli ifrågasatt.

Jag har inget emot att bli ifrågasatt. Vore tråkigt om alla tyckte samma sak. Då vore detta forum och många andra rätt överflödiga. Det här ämnet känns dock rätt uttjatat vid det här laget. För min del kommer jag inte att skriva mer i den här tråden. Skrev mer än jag tänkte mig igår natt.

Jag har inget emot att bli ifrågasatt. Vore tråkigt om alla tyckte samma sak. Då vore detta forum och många andra rätt överflödiga. Det här ämnet känns dock rätt uttjatat vid det här laget. För min del kommer jag inte att skriva mer i den här tråden. Skrev mer än jag tänkte mig igår natt.

Näää, göm inte dig nu när du kastat ditt spjut.

Jag kan inte se på "propagandan" och måste ju roa mig med att läsa runt den.
Så fortsätt du bara. :)

Fast iofs, hade alla tyckt som mig så hade definitivt haft det betydligt bättre idag - allihop :hihi

Nu anammar du ju Bonnys taktik. Först vräker du ur dig en massa felaktig dynga och när sedan sakliga motargument börjar hagla ska du helt plötsligt "inte att skriva mer i den här tråden." :lol

Nu anammar du ju Bonnys taktik. Först vräker du ur dig en massa felaktig dynga och när sedan sakliga motargument börjar hagla ska du helt plötsligt "inte att skriva mer i den här tråden." :lol

Arguing over the internet du vet.......

Å andra sidan har den ju varit framgångsrik. Han har kunnat kleta ner forumet med vad han inte tycker i flera år utan att behöva redogöra för någonting egentligen mer än att han inte håller med om vad vissa på forumet tycker.

Har du seriöst missat att Islam såsom den generellt utövas, är en förtryckarkultur, oförenlig med demokrati, frihet & jämlikhet ?

Är det där riktigt sant? Bor inte ganska många muslimer i demokratier? Är det islam som religion som gör att vissa länder är odemokratiska, eller kan det finnas andra förklaringar? Under t ex Francotiden sade man inte att det var kristendomen i sig som var en förtryckarreligion omöjlig att förena med demokrati.

Är det där riktigt sant? Bor inte ganska många muslimer i demokratier? Är det islam som religion som gör att vissa länder är odemokratiska, eller kan det finnas andra förklaringar? Under t ex Francotiden sade man inte att det var kristendomen i sig som var en förtryckarreligion omöjlig att förena med demokrati.

Som du såg, så skrev jag "Islam så som den generellt utövas (idag)". Kristendom har varit ett likadant demokratiskt problem, ..men är det inte i jämförbar nivå idag pga hur det utövas, i vilken omfattningen det utövas & inte minst för att makten över folket har berövats den.

Och nu håller vi (eller dom som driver & försvarar den linjen rättare sagt) på att kasta all den vunna framgången rakt ner i soptunnan. Och vi som är kritiska har berövats de demokratiska rättigheterna att vara det, genom demonisering, förföljelse m.m. m.m.

Det beskrivs ganska bra i nedan tv-produktion. För den som har tid, och har överseende med att den kommer från vårt ärkerasistiska grannland Norge. Det kunde iofs varit värre & kommit från några av dom ännu mer rasistiska grannländer som omger oss, ...eller annat valfritt land i europa, mer eller mindre hyperrasistiskt. Det är nämligen bara den unika oifrågasättande modell som Sverige driver som är rätt & framför allt orasistisk. Eventuella negativa följder av den har egentligen inte med den att göra över huvud taget.

Nåväl:
[YOUTUBE-ID]ll7TCBqcQ1Y[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]-vBWn9jt5IU[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]_li_0lLtuS4[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]5veRh3kKH40[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]9uydSErVrRQ[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]ThFLRdg0Trg[/YOUTUBE-ID]

Som du såg, så skrev jag "Islam så som den generellt utövas (idag)". Kristendom har varit ett likadant demokratiskt problem, ..men är det inte i jämförbar nivå idag pga hur det utövas, i vilken omfattningen det utövas & inte minst för att makten över folket har berövats den.

Och nu håller vi (eller dom som driver & försvarar den linjen rättare sagt) på att kasta all den vunna framgången rakt ner i soptunnan. Och vi som är kritiska har berövats de demokratiska rättigheterna att vara det, genom demonisering, förföljelse m.m. m.m.

Det beskrivs ganska bra i nedan tv-produktion. För den som har tid, och har överseende med att den kommer från vårt ärkerasistiska grannland Norge. Det kunde iofs varit värre & kommit från några av dom ännu mer rasistiska grannländer som omger oss, ...eller annat valfritt land i europa, mer eller mindre hyperrasistiskt. Det är nämligen bara den unika oifrågasättande modell som Sverige driver som är rätt & framför allt orasistisk. Eventuella negativa följder av den har egentligen inte med den att göra över huvud taget.

Det ska jag titta på i helgen.

På tal om andra "mindre nogräknade" kulturer & stater, så var jag tvungen att peta in denna någonstans.

Kortfattat handlar det om att Kosovos premiärminister, Hashim Thaçi, som utpekas som ledare i en organplundringsliga. Europarådet drar slutsatsen att internationella samfundet har sett mellan fingrarna när det gäller kosovoalbanernas brott mot mänskliga rättigheter.

En kompis till mig besökte btw Albanien spekulerandes på ett Vodafonejobb där, och fick berättat följande lite humoristiska story för sig om det landets premiärminister. Denne hade vid ett statsbesök i Grekland fått sin BMW-SUV beslagtagen då den av Grekisk polis konstaterades stulen i Tyskland. :D

Jag missuppfattade tråden och trodde att någon fallit offer för syrra......min syrra :zpy

(tänk er mig med pattar....typ)

...skönt att så icke var fallet

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back