Offer för syra

Möjligen spiken där 1993 då, det är den enda avvikelsen i en tydligt trend i diagrammet som jag kan se!

Varför ser man inte våldtäkter oftare i media nuförtiden, där verkar färre och färre våltäkter uppmärksammas?

1993-spiken hittar du mest troligt förklaringen till i nedan diagram, ...asylspiken från Serbien-Montenegro / Bosnien-Hercegovina 92-93.

I övrigt är det riktningsändringen på våldtäktskurvan 2004 som kan hänvisas till lagändring. Men vilken trend som råder går inte att trolla bort med lag- & definitionsändringar.

Edit: Vad gäller anmälningsbenägenhet står det så här i "BRÅ 2005:7 Våldtäkt, En kartläggning av polisanmälda våldtäkter":
Det framkommer däremot inte någonting som tyder på att en ökad anmälningsbenägenhet skulle ligga bakom ökningen.

Bifogat

• Asylsökande.JPG
    Asylsökande.JPG
    46.3 KB · Visningar: 82
Last edited:
Men hörreni, ni har missat skalorna.

Det är bara cirka 4200 våldtäkter, men 11000 sexualbrott.

Som vanligt går det vrida grafer och statistik för att se jättebra ut.

Edit: Det var iofs ingen som påpekat att antalet våldtäkter i förhållande till sexualbrott ökat. Men det kan få stå kvar så ingen gör den tabben.

Det framkommer däremot inte någonting som tyder på att en ökad anmälningsbenägenhet skulle ligga bakom ökningen.

Undrar vad korvgubbe gör nu för tiden. :D

struts1.jpg

Du får väl avslöja felaktigheterna han propaganderar med då, ..eller det handlar om rent emotionellt tyckande i vanlig ordning ?

Du menar, som att "de enda människorna med fulla mänskliga rättigheter i Sverige är muslimer"?

Det går väl knappast att ta dylikt trams på allvar ändå? :rolleyes:

Du får väl avslöja felaktigheterna han propaganderar med då, ..eller det handlar om rent emotionellt tyckande i vanlig ordning ?

Ledsen, men jag tänker inte ge mig in i någon diskussion om inslaget, utan nöjer mig med att konstatera att han säger saker som många vill höra. Saker som många sedan tar som sanning. Han om någon försöker komma åt folk på det känslomässiga planet.

Youtube är spärrat här. VAD SÄGER KLIPPET??????????????

Du menar, som att "de enda människorna med fulla mänskliga rättigheter i Sverige är muslimer"?

Det går väl knappast att ta dylikt trams på allvar ändå? :rolleyes:

Om du inte förstår dig på sarkasm, ironi & liknelser kanske inte detta var ett klipp för dig.

Jag kompletterar ditt kreativt klippta citat lite btw: "...verkar vara de enda som fullt ut åtnjuter mänskliga rättigheter i Sverige".

Exempel på mänskliga rättigheter: Yttrandefrihet, åsiktsfrihet medbestämmanderätt.

Ledsen, men jag tänker inte ge mig in i någon diskussion om inslaget, utan nöjer mig med att konstatera att han säger saker som många vill höra. Saker som många sedan tar som sanning. Han om någon försöker komma åt folk på det känslomässiga planet.

Well, han har korrekta fakta att backa upp det med iaf, till skillnad från "motsatta laget". Dvs hans sanning är betydligt mer värd sitt namn än den officiellt svenska varianten.

Last edited:
Om du inte förstår dig på sarkasm, ironi & liknelser kanske inte detta var ett klipp för dig.

Jag kompletterar ditt kreativt klippta citat lite btw: "...verkar vara de enda som fullt ut åtnjuter mänskliga rättigheter i Sverige".

Exempel på mänskliga rättigheter: Yttrandefrihet, åsiktsfrihet medbestämmanderätt.

Jag tror inte att det är min förståelse av sarkasm, ironi och "liknelser" det är fel på. Han, precis som du, argumenterar precis som alla andra puckon med en mer eller mindre rasistisk agenda; genom att bygga resonemang på värdeord, generaliseringar och överdrifter. Ungefär som när han, i vilken form av sarkasm, ironi eller "liknelser" du vill få det till, hävdar att Sverige leder Europas nya "antisemitiska rörelse" och att judar inte längre skulle vara trygga i landet (nyheter för de judiska vänner jag har). Det är okvalificerat skitsnack. End of story. :rolleyes:

Jag tror inte att det är min förståelse av sarkasm, ironi och "liknelser" det är fel på. Han, precis som du, argumenterar precis som alla andra puckon med en mer eller mindre rasistisk agenda; genom att bygga resonemang på värdeord, generaliseringar och överdrifter. Ungefär som när han, i vilken form av sarkasm, ironi eller "liknelser" du vill få det till, hävdar att Sverige leder Europas nya "antisemitiska rörelse" och att judar inte längre skulle vara trygga i landet (nyheter för de judiska vänner jag har). Det är okvalificerat skitsnack. End of story. :rolleyes:

Det är inte precis ont om dokument som visar motsatsen om du googlar lite lätt, ...du får dock oftast blicka bortom den svenska censuren. Här är ett exempel (fast det är kanske irrelevant för dig vad andra judar än dom du är bekant med upplever ?) :
[YOUTUBE-ID]p9utUsmgx9E[/YOUTUBE-ID]

När du ändå håller på kan du:
- slå upp ordet rasism i SAOL
- kika lite på statistik & rapporter från BRÅ m.m. som inte kan betraktas som annat än katastrofutveckling för landet & dess befolkning (vill du göra det enkelt för dig så finns det en genväg i min signatur).
- undvika kalla andra för pucko när du inte har koll på läget själv.

Gillar du inslaget seriöst eller gör du det bara för att provocera?

Jag tycker det är ett jättebra inslag, helt fantastiskt rent av.
Om du inte gör det föreslår jag att du koncentrerar dig på att vara lite saklig för just nu verkar du och advokat wannabe #1 mest ha lingonvecka.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back