Självklart blir den procentuella siffran för invandrare högre än svenskarnas, och vi kan ju utgå ifrån att detta beror på att invandrare innefattar samtliga nationaliteter som är ej svenska.
Precis, det ska vi utgå ifrån!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Självklart blir den procentuella siffran för invandrare högre än svenskarnas, och vi kan ju utgå ifrån att detta beror på att invandrare innefattar samtliga nationaliteter som är ej svenska.

Jag slår dock vad om att du inte har läst vad Hjelm har skivit eller vilka konklusioner hon har dragit utan bara googlat lite. Hennes konklusioner är i stort: Kriminella i Sverige tillhör i stort en av tre grupper: Svenskar, personer från Mellanöstern eller finnar. I de fallen som hon tar upp, och som du länkar vidare så stod svenskar för ca 15%, kvar är 85%. Av de 85%, som du tar upp står personer från Mellanöstern för ca 30%, resten är, lite förenklat, finnar. Menar du att hederskulturen och invandringen från Finland är det stora problemet?
Hon kon kluderar även med att det även i invandrargrupper är de "klassiska" faktorerna som styr brottsligheten: Socioekonomiska faktorer, marginalisering, missbruk och psykisk sjukdom. Du har en liten flyer om hennes bok här: http://www.bib.kau.se/?q=attachment/get/699
Inte riktigt det intrycket ditt inlägg ger.
mot andra personer??![]()
Jag är ju benägen att tro att överrepresentationen i första hand beror på att det är "den egna frun" som anmäler våldtäkten nu när de kommit till ett land där sexuellt tvång inom äktenskapet faktiskt räknas som våldtäkt, snarare än att det har flyttat hit en afrikansk våldtäktsarmé som lurar i buskarna för att våldta första bästa oskyldiga svenska tjej de ser....
Kanske dags att revidera ditt tillvägagångssätt gällande att komma fram till slutsatser som du sprider omkring dig ?
Allt är åt helvete alltid, hela tiden. Jag hatar det.

Nån som har kastat syra på dig![]()
Jag dör av fiktivt cyberfniss här.
Det här kan vara hans största flopp-tråd någonsin. Var det inte "Ägd" man sade om sådant här för 10 år sedan?![]()
Då kan man kanske se det på så sätt är invandrare en rövarliga som hoppar på oss oskyldiga flickor stup i kvarten. Men skall man göra debatten mer rättvisa skall man skilja Samtliga nationaliteter - inte klumpa ihop alla utom svenskarna i ett begrepp.
Men det skulle förmodligen bli ganska omfattande att redovisa Alla härkomster på gärningsmännen eftersom det lär innefatta en himla massa olika länder. Ställer man sedan upp en tabell med siffror för population/antal våldtäcksmän/antal anmälda våldtäckter/antal Bevisade våldtäckter (tjejer ljuger ju faktiskt synnerligen ofta om detta brott) för varje land blir det nog ganska jämnfördelat. Men detta är bara vad Jag tror.
Men jag är ju både tjej och svensk så jag borde kanske vara ute och jaga afrikaner istället.
När man nu såsmåningom gått direkt till källan gällande ditt i mina ögon absurda påstående om att 55% av våldtäkterna skulle vara begångna av Finnar i denna studie, ..så visar det sig att "I brottskategorin våldtäkt förekommer INGA personer från Finland"
Och ingenstans hittar jag något som påvisar att Irakier/Afrikaner (vilka konstant i såväl BRÅ-rapporter som övriga studier utmärker sig negativt i kriminella sammanhang i allmänhet & i sexualbrottslighet i synnerhet) skulle lida av sämre socioekonomisk status i Sverige än andra invandrargrupper som inte visar kriminell överrepresentation i jämförbar utsträckning, eller inte alls (se även länk till Mauricio Rojas utförligare inlägg i saken tidigare i tråden).

Jag vet inte hur jag ska ställa mig till detta. Jag avskyr egentligen landet, men de verkar ha en viss känsla för rättvisaVad ska man säga om det här, vilka vildar de är. Så står den där Aladdain Muhamedinejad och gnäller om att USA är ett taskigt land, det här är fan det minst civiliserade jag läst om på länge.![]()

Jag vet inte hur jag ska ställa mig till detta. Jag avskyr egentligen landet, men de verkar ha en viss känsla för rättvisa![]()
Jo, jag vet, men jag är fortfarande väldigt kluven............okej då, to hell with them!Fatta hur ocivciliserade de där människorna och deras s.k. religion är.

Jag tänker att det är helt jävla sjukt hur man kan döma till ett sådant straff, ska man döma någon till att bli påkörd av en bil om han kör på någon också? Fatta hur ocivciliserade de där människorna och deras s.k. religion är.
Uppdatering á 2009
The show must go on...
Det är anmälningsbenägenheten och lagändringen som ligger bakom hela uppgången förstås!
![]()
...eller vänta nu, du kanske menar att afrikanerna, till skillnad från övriga våldtäktsmän, INTE våldtar någon de känner, utan att de hellre smyger i buskarna och tar någon på måfå än att ge sig på den egna frun/sambon eller annan bekant?!

|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |