Offer för syra

Jag slår dock vad om att du inte har läst vad Hjelm har skivit eller vilka konklusioner hon har dragit utan bara googlat lite. Hennes konklusioner är i stort: Kriminella i Sverige tillhör i stort en av tre grupper: Svenskar, personer från Mellanöstern eller finnar. I de fallen som hon tar upp, och som du länkar vidare så stod svenskar för ca 15%, kvar är 85%. Av de 85%, som du tar upp står personer från Mellanöstern för ca 30%, resten är, lite förenklat, finnar. Menar du att hederskulturen och invandringen från Finland är det stora problemet?
Hon kon kluderar även med att det även i invandrargrupper är de "klassiska" faktorerna som styr brottsligheten: Socioekonomiska faktorer, marginalisering, missbruk och psykisk sjukdom. Du har en liten flyer om hennes bok här: http://www.bib.kau.se/?q=attachment/get/699
Inte riktigt det intrycket ditt inlägg ger.

mot andra personer??:tummenupp

När man nu såsmåningom gått direkt till källan gällande ditt i mina ögon absurda påstående om att 55% av våldtäkterna skulle vara begångna av Finnar i denna studie, ..så visar det sig att "I brottskategorin våldtäkt förekommer INGA personer från Finland"

Man kan alltså konstatera din desinformationen som slående och en nyfiken följdfråga blir huruvida det är mytomani ell svårighet att skämmas som grundar ditt påstående.

Såhär fördelar sig iaf antalsmässigt "de för våldtäkt dömda gärningsmännens härkomst" i den aktuella studien:

Mellanöstern, Turkiet och Nordafrika: 23%
Afrika exkl Nordafrika: 15%
Sverige: 15%
Okänd utländsk härkomst: 11%
Sekretess: 11%
Norden & Turkiet: 11% (vari inga Finnar alltså var registrerade)
Asien exklusive mellanöstern: 7%
Syd- och Mellanamerika: 7%

Och ingenstans hittar jag något som påvisar att Irakier/Afrikaner (vilka konstant i såväl BRÅ-rapporter som övriga studier utmärker sig negativt i kriminella sammanhang i allmänhet & i sexualbrottslighet i synnerhet) skulle lida av sämre socioekonomisk status i Sverige än andra invandrargrupper som inte visar kriminell överrepresentation i jämförbar utsträckning, eller inte alls (se även länk till Mauricio Rojas utförligare inlägg i saken tidigare i tråden).

Jag är ju benägen att tro att överrepresentationen i första hand beror på att det är "den egna frun" som anmäler våldtäkten nu när de kommit till ett land där sexuellt tvång inom äktenskapet faktiskt räknas som våldtäkt, snarare än att det har flyttat hit en afrikansk våldtäktsarmé som lurar i buskarna för att våldta första bästa oskyldiga svenska tjej de ser....

Och för att hjälpa Korvgubbe av med ytterligare en villvarelse så fördelade sig offrens härkomst såhär:

Sverige: 30%
Sekretess: 43% ("namnen på dessa ofta unga kvinnor eller flickor är i hög utsträckning svenskklingande")
Syd- & Mellanamerika: 10%
Mellanöstern Turkiet & Nordafrika: 7%
Afrika eklusive Norafrika: 7%
Europa exklusive Norden och Turkiet: 3%

Åldern på offren fördelas sä här i studien:

Flickor under 15år: 36%
Kvinnor 16-24: 20%
Kvinnor 25-34: 13%
Kvinnor 35-54: 10%
Kvinnor ålder okänd: 20%

Så, det verkar alltså förhålla sig precis tvärtemot hur du är benägen att tro. Kanske dags att revidera ditt tillvägagångssätt gällande att komma fram till slutsatser som du sprider omkring dig ?

Last edited:
Kanske dags att revidera ditt tillvägagångssätt gällande att komma fram till slutsatser som du sprider omkring dig ?

Nej nej, är du inte klok?!
Vad ska man då roa sig åt istället för dessa desperata försök att förvränga verkligheten? :confused:

Jag bedömer det lika troligt att någon av propagandisterna dyker upp här igen som att korvgubbe slutför sitt islamofob-projekt tillsammans med Bosse Zu.

:rofl
Jag dör av fiktivt cyberfniss här. :lol
Det här kan vara hans största flopp-tråd någonsin. Var det inte "Ägd" man sade om sådant här för 10 år sedan? :D

Ja, slår man upp det i ordboken lär man hitta korvgubbe där. Fyfan så pk. Gift med Mona!!

Självklart blir den procentuella siffran för invandrare högre än svenskarnas, och vi kan ju utgå ifrån att detta beror på att invandrare innefattar samtliga nationaliteter som är ej svenska.
Då kan man kanske se det på så sätt är invandrare en rövarliga som hoppar på oss oskyldiga flickor stup i kvarten. Men skall man göra debatten mer rättvisa skall man skilja Samtliga nationaliteter - inte klumpa ihop alla utom svenskarna i ett begrepp.
Men det skulle förmodligen bli ganska omfattande att redovisa Alla härkomster på gärningsmännen eftersom det lär innefatta en himla massa olika länder. Ställer man sedan upp en tabell med siffror för population/antal våldtäcksmän/antal anmälda våldtäckter/antal Bevisade våldtäckter (tjejer ljuger ju faktiskt synnerligen ofta om detta brott) för varje land blir det nog ganska jämnfördelat. Men detta är bara vad Jag tror.
Men jag är ju både tjej och svensk så jag borde kanske vara ute och jaga afrikaner istället.

Håller med om det här. Jag stör mig som fan på att man klumpar ihop olika invandrargrupper till ordet invandrare. Nu är inte jag Pk nånstans och säger alltid rent ut att det är stor skillnad på olika folk (Med interna undantag, givetvis. Nu talar jag majoritet och generalisering).

Jag tycker det finns invandrargrupper som är betydligt roligare och trevligare än svenskar i allmänhet men även tvärtom. Detta visar sig även om man tittar på var mina vänners föräldrar kommer ifrån.

Således skulle jag vilja se komplett redovisning för respektive invandrargrupp hur brottsstatistiken och bidragsstatistiken mm ser ut. De grupper som begår exempelvis väldigt många våldtäkter kan man sedan undvika att ta in i landet. Visst, det finns såklart många oskyldiga som då kanske får ett sämre liv nån annanstans än de hade fått i Sverige. Men det får man då väga emot de svenska offrens förstörda liv. Enligt min mening är det inte värt det.

Fast det är klart, den dagen svenska myndigheter ser efter sina egna medborgare (även de etniskt svenska) mer än andra länders medborgare tror jag tyvärr aldrig vi kommer få se.

När man nu såsmåningom gått direkt till källan gällande ditt i mina ögon absurda påstående om att 55% av våldtäkterna skulle vara begångna av Finnar i denna studie, ..så visar det sig att "I brottskategorin våldtäkt förekommer INGA personer från Finland"

Och ingenstans hittar jag något som påvisar att Irakier/Afrikaner (vilka konstant i såväl BRÅ-rapporter som övriga studier utmärker sig negativt i kriminella sammanhang i allmänhet & i sexualbrottslighet i synnerhet) skulle lida av sämre socioekonomisk status i Sverige än andra invandrargrupper som inte visar kriminell överrepresentation i jämförbar utsträckning, eller inte alls (se även länk till Mauricio Rojas utförligare inlägg i saken tidigare i tråden).

Jag vidhåller fortfarande att du troligen är en av de smartare killarna i motståndarlägret men att det är tämligen tröttsam att debattera med. För min del beror detta på att du inte vill/kan ta debatten på en akademisk nivå utan helst vill syssla med propaganda av typen "invandrare är onda för att de är invandrare". Givetvis är det inte svårt att hitta argument som stöttar detta påstående.

Så vi kan vara eniga om att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken, inkl. våldtäkter. Där har du helt rätt!

Vad gäller orsakerna till detta skiljer vi oss åt: Du lutar åt någon form av untermensch förklaring, jag tror på de socioekonomiska modeller som de flesta som forskar inom området pekar på.

Vi kan också konstatera att du blir en hjälte för många här på forumet. Vad mer kan man behöva egentligen?

Kan vi börja kolla på statestiken när det handlar om sexuellt utnyttjade/våldtäckt av barn o inte glömma o slänga in alla trevlig prickar som åker till thailand också? :D

Vad ska man säga om det här, vilka vildar de är. Så står den där Aladdain Muhamedinejad och gnäller om att USA är ett taskigt land, det här är fan det minst civiliserade jag läst om på länge. :3freak

Iranier dömd till blindhet
En man i Iran som kastade syra på en kvinna berövas sin syn som straff.
Den iranske mannen blev så rasande när en kvinna avvisade hans frieri att han kastade syra i hennes ansikte. Sedan dess är kvinnan blind.

Nu har en domstol dömt mannen, den 27-årige Majid Movahedi, till samma öde enligt islamisk lag, sharia som tillåter att straff är lika för lika, uppger BBC på sin hemsida.

Förutom att få sina ögon förstörda ska Movahedi betala kvinnan, Ameneh Bahrami, skadestånd för hennes lidande.

Syraangreppet skedde 2004 och Bahrami for till Spanien för att få sitt förstörde ansikte återställt. Läkarna kunde dock inte rädda hennes syn.

Bahrami vände sig därför till en domstol i Teheran och vädjade om vedergällning. Hon berättade för domstolen att hon lever med "en ständig känsla av att vara i fara" efter attentatet och att Movahedi hotat mörda henne. (TT)

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/76155-iranier-dmd-till-blindhet

Vad ska man säga om det här, vilka vildar de är. Så står den där Aladdain Muhamedinejad och gnäller om att USA är ett taskigt land, det här är fan det minst civiliserade jag läst om på länge. :3freak
Jag vet inte hur jag ska ställa mig till detta. Jag avskyr egentligen landet, men de verkar ha en viss känsla för rättvisa :gnissla

Jag vet inte hur jag ska ställa mig till detta. Jag avskyr egentligen landet, men de verkar ha en viss känsla för rättvisa :gnissla

Jaha du tänker så. Jag tänker att det är helt jävla sjukt hur man kan döma till ett sådant straff, ska man döma någon till att bli påkörd av en bil om han kör på någon också? Fatta hur ocivciliserade de där människorna och deras s.k. religion är.

Jag tänker att det är helt jävla sjukt hur man kan döma till ett sådant straff, ska man döma någon till att bli påkörd av en bil om han kör på någon också? Fatta hur ocivciliserade de där människorna och deras s.k. religion är.

Hur fan dömer man i ett våldtäcktsmål då?
Får man kn*lla en gång till då?

Uppdatering á 2009
The show must go on...

Det är anmälningsbenägenheten och lagändringen som ligger bakom hela uppgången förstås!

struts1.jpg

Det är anmälningsbenägenheten och lagändringen som ligger bakom hela uppgången förstås!

struts1.jpg

Möjligen spiken där 1993 då, det är den enda avvikelsen i en tydligt trend i diagrammet som jag kan se!

Varför ser man inte våldtäkter oftare i media nuförtiden, där verkar färre och färre våltäkter uppmärksammas?

...eller vänta nu, du kanske menar att afrikanerna, till skillnad från övriga våldtäktsmän, INTE våldtar någon de känner, utan att de hellre smyger i buskarna och tar någon på måfå än att ge sig på den egna frun/sambon eller annan bekant?!

...nej, inte skulle jag mena att utländska våldtäktsmän är överrepresenterade vid överfallsvåldtäkter - det vore ju befängt. :lol

Samtlige som er anmeldt for overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene, er innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3028203.ece

*/ ?>
Back