Vart fan är världen på väg egentligen?

Meh, thunderhoney, du brukar ju vara för individens frihet. Varför inte i detta fall? Får inte folk skylla sig själva i sitt val av respektive?

Du skämtar?? Det här blir ju ännu vidigare.. :död
Visste inte om det, men tyckte det var lite konstigt att det var en sån lång adress när jag skulle länka det i mitt första inlägg men tänkte inte mer på det...
Visste inte ens att man kunde tjäna cash på det viset, att man kunde "koda" en adress och tjäna på "kodningen".
Det verkar lite mysko med tanke på att det var på google jag hittade det på. Man tycker de borde vara neutrala..
Nåja, nu har jag ändrat länkningen, så inget mer klink åt den som gjort kodningen. :arsele

Ska vi ha en liten snabblektion i vad Google är och vad de gör?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag vet inte vad man ska göra, detta är ingen tråd där jag uppmanar folk att krascha deras site, men jag kan väl ändå få tycka det är osmakligt och reagera.

Det är för mig en helt naturlig reaktion att tycka att sådant är ett svek, och jag vet att ingen reklam i världen kommer förändra min ståndpunkt i den frågan.

Visst finns det en marknad, det fattar väl alla här inne, men det rättfärdigar ändå inte vad man marknadsför.

Den sista meningen är så barnsligt larvig, så den tänker jag inte ens kommentera.

Se där du filciterar själv och moraliserar över andra igen.

Kan du inte acceptera att andra har andra värderingar än de du har.

Du tycker inte det är det minst konstigt att folk gör pengar på andras bedrägliga beteende? Hade det handlat om en site som uppmanat folk att bedra varandra ekonomiskt, istället för att bedra någon som älskar dem, har jag känsla av att acceptansen inte varit så stor... Tycker inte skillnaden är så stor, egentligen.

Du tycker inte det är det minst konstigt att folk gör pengar på andras bedrägliga beteende? Hade det handlat om en site som uppmanat folk att bedra varandra ekonomiskt, istället för att bedra någon som älskar dem, har jag känsla av att acceptansen inte varit så stor... Tycker inte skillnaden är så stor, egentligen.

Lite hedersrelaterade lagar kanske?

Det är inte olagligt att vänstra, det är däremot olagligt att bedra någon ekonomiskt.

Jag sällar mig till de som håller med Dunderhonung i många aspekter.

Jag tycker det är osmakligt att i kommersialismens vindar suga ut pengar ur precis allt. Ju osmakligare det är desto finare uppmärksamhet i Aftonhoran osv. I min värld skulle jag kunna köra yxan genom servern på företaget i fråga utan att ha några moraliska betänkligheter om det efteråt, om jag kan bespara en (1) familj från en otrohetsaffär med varannan-vecka ungar och bittra relationer så är det värt det :fakta.

Visst, det är fritt fram att starta företag och driva dom inom lagens ramar, vilket detta är. Men någon jävla hyfs måste väl ändå finnas? Ingen har saknat denna tjänsten och det kommer inte leda till något annat än en demoralisering av uttrycket "otrogen". Det är fel att vara otrogen, är den andra parnern "med på noterna" är det inte otrohet längre och helt ok. Men om man ska "nuppa på sidan av" (både som man eller kvinna) så kan man väl säga det till sin partner, alla nöjda och man kan använda knullkontakt istället...

Men vi tycker alla olika, jag håller i stora drag med Dundersingeln iallafall ;)

Jag är mest förvånad över att någon upprörs av detta, idag 2010.
Mediautbudet, både tv, internet osv. tycker jag sjunker allt lägre i syfte att tjäna pengar.
Det finns ju knappast nån moral kvar i något längre, så detta tycker jag är föga upprörande faktiskt.
Även fast jag vill förtydliga att det definitivt inte är "okej" ur en moralisk synvinkel.

Jag väntar fortfarande på en dokusåpa i The Condemned style! :yoparty

Det finns ju faktiskt dom förhållanden som har tjänat på otrohet oxå.

Jaså? Du säger det?

Hade inte dom förhållandena kanske mått ännu bättre av att de 2 (eller fler) deltagarna hade tagit hand om varann, pratat med varann om det som bevisligen behövde ventileras istället för att en hoppade i galen tunna (om det inte var uttalat ok från början) och allt började rullas upp efteråt? Jag fattar inte folk som lever i förhållanden "bara för att" istället för att säga som det är och berätta det som känns fel innan det går så långt att man går in på slutsformarried.com eller vaffan sidan heter...

Jaså? Du säger det?

Hade inte dom förhållandena kanske mått ännu bättre av att de 2 (eller fler) deltagarna hade tagit hand om varann, pratat med varann om det som bevisligen behövde ventileras istället för att en hoppade i galen tunna (om det inte var uttalat ok från början) och allt började rullas upp efteråt? Jag fattar inte folk som lever i förhållanden "bara för att" istället för att säga som det är och berätta det som känns fel innan det går så långt att man går in på slutsformarried.com eller vaffan sidan heter...

Finns mycket andra saker i världen som inte funkar heller, men du har helt rätt i en drömvärld skulle två människor kunna tala ut om sina problem och agera därefter.

Men med facit i hand funkar det?

Ser hellre att folk har någon vid sidan av än att dom byter helt med tvåveckors ungar som följd, otrohet skadar bara om den blir påkommen men skillsmässor skadar garanterat istället.

Finns mycket andra saker i världen som inte funkar heller, men du har helt rätt i en drömvärld skulle två människor kunna tala ut om sina problem och agera därefter.

Men med facit i hand funkar det?

Ser hellre att folk har någon vid sidan av än att dom byter helt med tvåveckors ungar som följd, otrohet skadar bara om den blir påkommen men skillsmässor skadar garanterat istället.

Jo, men om otroheten aldrig blivit upptäckt så hade ju den familjen levt vidare i sitt totala ovetande?

Jag anser att är man mogen nog att stoppa kuken i/bli stoppad av kuken av ett utomäktenskapligt/utomförhållande så borde man ha vett nog att berätta för personen man är tillsammans med vad man känner.

Allt annat är ju dumheter. Att otrohet skulle leda till något positivt är också dumheter, man hade nått samma slutmål med mindre energi, smärta och slitningar om man haft lite bollar mellan benen. Det enda man vinner i ditt scenario är en tömning/fyllning (beroende på kön eller läggning)

Jo, men om otroheten aldrig blivit upptäckt så hade ju den familjen levt vidare i sitt totala ovetande?

Jag anser att är man mogen nog att stoppa kuken i/bli stoppad av kuken av ett utomäktenskapligt/utomförhållande så borde man ha vett nog att berätta för personen man är tillsammans med vad man känner.

Allt annat är ju dumheter. Att otrohet skulle leda till något positivt är också dumheter, man hade nått samma slutmål med mindre energi, smärta och slitningar om man haft lite bollar mellan benen. Det enda man vinner i ditt scenario är en tömning/fyllning (beroende på kön eller läggning)

Ja men om nu ser jag inte till dom vuxna i ett eventuellt förhållande utan kottarna, personligen ger jag fullständigt i vad vuxna människor gör mot varandra så länge barnen inte kommer i kläm.

Ta ett senario, där den ena av parterna är på randen att ge upp förhållandet till följd vete fan vad, men strular runt på t.ex en firmafest, till följ av det kanske ser saker på ett nytt sätt och stannar i det nuvarande förhållandet. Barnen får växa upp med BÄGGE sina föräldrar och ovetandes om vad som hänt går det vardagliga livet vidare.

Var det fel eller rätt att strula?

Ja men om nu ser jag inte till dom vuxna i ett eventuellt förhållande utan kottarna, personligen ger jag fullständigt i vad vuxna människor gör mot varandra så länge barnen inte kommer i kläm.

Ta ett senario, där den ena av parterna är på randen att ge upp förhållandet till följd vete fan vad, men strular runt på t.ex en firmafest, till följ av det kanske ser saker på ett nytt sätt och stannar i det nuvarande förhållandet. Barnen får växa upp med BÄGGE sina föräldrar och ovetandes om vad som hänt går det vardagliga livet vidare.

Var det fel eller rätt att strula?

Säger man till i förväg, helt rätt.

Säger man inget, det kommer fram 5 år senare och ger bittra fiender, fel.

Säger man det direkt, att man har begått ett misstag, halvrätt. Halvrätt för att en renovering av förhållandet med samtal hade gett samma resultat men samtidigt gett ena parten mindre smärta (finns kärlek kommer smärtan).

Fjärde scenariot är ju att inget kommer fram, alla lever lyckliga. Men egentligen lever allihopa i en lögn, vilket jag ser som att bajsa i galen tunna. Otrohet är så otroligt pubertalt om man lever i en bra relation :fakta

Säger man till i förväg, helt rätt.

Säger man inget, det kommer fram 5 år senare och ger bittra fiender, fel.

Säger man det direkt, att man har begått ett misstag, halvrätt. Halvrätt för att en renovering av förhållandet med samtal hade gett samma resultat men samtidigt gett ena parten mindre smärta (finns kärlek kommer smärtan).

Fjärde scenariot är ju att inget kommer fram, alla lever lyckliga. Men egentligen lever allihopa i en lögn, vilket jag ser som att bajsa i galen tunna. Otrohet är så otroligt pubertalt om man lever i en bra relation :fakta

Så i din värld så finns inga lögner i ett förhållande, eller rangordnar du lögnerna?

Men i det fjärde scenariot tog barnen någon skada då?

Som jag skrev, jag kunde inte bry mig mindre om vad vuxna utsätter varandra för i sina förhållanden men låt barnen växa upp i illusionen att allt är bra så är jag nöjd. Skulle dom i 30års ålder få reda på att deras ena förälder hade ett förhållande med någon annan än deras respektive så gör det nog ingen direkt skada, men att skilja sig när dom är 5 år eller så ser jag som ett större svek. Har man sett till att skaffa barn skall man fan se till att hålla ihop tills dom är myndiga, om det krävs att den ena partnern pippar runt för att inte bli tokig skiter jag i bara dom håller ihop.

Men jag förstår vart du vill komma men jag syftar inte på en BRA relation utan alla dom som går åt skogen till följd av egoistiska föräldrar som ser till sitt egen före dom barnen dom faktiskt har ansvar för.

Så jag är nog för otrohet om det gynnar barnen, vuxnas känslor........ torkar jag mig med.

Så i din värld så finns inga lögner i ett förhållande, eller rangordnar du lögnerna?

Men i det fjärde scenariot tog barnen någon skada då?

Som jag skrev, jag kunde inte bry mig mindre om vad vuxna utsätter varandra för i sina förhållanden men låt barnen växa upp i illusionen att allt är bra så är jag nöjd. Skulle dom i 30års ålder få reda på att deras ena förälder hade ett förhållande med någon annan än deras respektive så gör det nog ingen direkt skada, men att skilja sig när dom är 5 år eller så ser jag som ett större svek. Har man sett till att skaffa barn skall man fan se till att hålla ihop tills dom är myndiga, om det krävs att den ena partnern pippar runt för att inte bli tokig skiter jag i bara dom håller ihop.

Men jag förstår vart du vill komma men jag syftar inte på en BRA relation utan alla dom som går åt skogen till följd av egoistiska föräldrar som ser till sitt egen före dom barnen dom faktiskt har ansvar för.

Så jag är nog för otrohet om det gynnar barnen, vuxnas känslor........ torkar jag mig med.

Hur bra uppväxt tror du att det är för barnen om föräldrarna håller ihop bara för barnens skull. Om ena partnern knullar runt så blir det självklart en infekterad relation som garanterat smittar av sig på barnen. Då är det bättre att skiljas som vänner när kärleken tar slut så barnen får växa upp med två trygga föräldrar även om dom bor var för sig.
Att försöka hålla ihop till varje pris är förödande för barnen

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back