Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Denna modellen finns även helt platta som värmer tråget kanske kan vara nått?
täck för kylaren, med papp eller plastbit så får du upp motortempen när du kör i alla fall.
-3 borde ju inte vara någon större fara att starta motorn i så länge du låter motorn stå på ett tag medans du skrapar backspeglarna
Den där förutsätter att man hittar en plan yta att montera den på och så brukar dom väl behöva skruvhål i blocket för monteringen.
Men fyller man dom förutsättningarna så är den kanon.
Den är nog luft/oljekyld så slangvärmare kan vara lite knepigt att montera.
vafan, engångsgrill under hojen bara, tänd på när du vaknar gå in och käka frukost sen e den varm och go när du ska köra![]()
Skruven i blocket är ju bara till för att ett stag ska trycka värmaren mot tråget. Man kan nog böja till nått stag nästan varsomhelst ifrån...
täck för kylaren? sitter det ingen termostat i en bandit 600![]()
![]()
Denna modellen finns även helt platta som värmer tråget kanske kan vara nått?
Detta är ju en möjlighet också. Tror den flyttar värmen till motorn bättre än en filt.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Flakt/Flakt/Varmeflakt-2000W230-V/
Har du provat K-sprit?
Jag har jobbpendlat med hoj i Stockholmstrakten några vintrar och upplever att många hojförgasare behöver K-sprit för att fungera bra när tempraturen kryper under 5+
Sedan hjälper det ju förstås om luftfilter, stift, tändkablar osv är i bra skick... Gör en vanlig seriös service helt enkelt. Kolla ventilerna när du ändå är igång, ventilspel som har krympt med tiden har påverkat viljan att starta på flera av mina hojar.
Nackdelen är ju bara 2 KWStörre energiåtgång än TS korta färd till jobbet. Lastbilsmotorvärmare ligger på ca 1500kW har jag för mig. Personbilsmotorvärmare på ca 550w.
Höhö, den motorvärmaren måste vara kanska rejäl![]()
Haha! Ja där var det nog ett "k" för mycket
Men vore rätt fränt med en alumiumpöl på garagegolvet om man glömmer motorvärmaren på.
No more sjusovningar med en sån värmare på timerstart.
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |