Photoshop Sporthoj

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Funderar på att lägga ny lack i vinter. Eventuellt någon mörkare grå. Kanske med flake i? Hade tänkt samma färg på fälgarna som på tank mm. Allt som är vitt nu vill jag lacka om med andra ord!

Ska man lacka ram och sving mattsvart då kanske?

Den som vill och orkar får gärna kludda ihop lite idéer!
 

Bifogat

  • IMG_0720.jpg
    IMG_0720.jpg
    228.4 KB · Visningar: 120
  • IMG_0764.JPG
    IMG_0764.JPG
    151.9 KB · Visningar: 118

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Ser ut att kunna vara nå!
Lite mörkare och mer metallic skulle vara en hit. Kanske lika gärna ska strunta i att lacka ram och sving, har aldrig skruvat loss en motor så det är väl dumt att försöka.

Ska man ta fälgarna i samma färg kanske?
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Svarta fälgar med orange reflexlinje.
Logga i samma material.
attachment.php


Eller vitt?
attachment.php


Eller svenska flagga sukablå?

attachment.php


:yoparty

/e
 

Bifogat

  • GIXXER_2.jpg
    GIXXER_2.jpg
    136.9 KB · Visningar: 725
  • GIXXER_4.jpg
    GIXXER_4.jpg
    121.9 KB · Visningar: 702
  • GIXXER_3.jpg
    GIXXER_3.jpg
    139 KB · Visningar: 709

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Den gula var lite för extrem för mig ;) Men de andra två var riktigt coola! Någon av dom blir det, svårt att bestämma mig vilken det blir. Snyggt jobbat, tack för hjälpen! Får slänga upp en bild i vinter/vår så får ni se resultatet.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Cool, jag gillar nog den grå-orange bäst.

Men, tycker att den inte ser så dum ut nu heller. :rolleyes:

Lycka till!

/e
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Ja det lutar lite åt den faktiskt. Håller med om att den ser bra ut nu också i vitt, men inbillar mig att den ser smidigare ut i en mörkare färg?

Lite kluven är man, det är flera som tycker jag ska behålla den som den är. Fast man måste förnya sakerna då och då tycker jag!
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Förresten engström, har du lust att göra en sista grej? Om du kunde göra så allt som är silver - ram, sving, fotpinnar mm är svart istället? Både på den grå/oranga och den grå/vita. Skulle vara mycket tacksam!
 

Eastflower

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sverige
Hoj
Aprilia rs 125 06
Har äntligen börjat förstå photoshop på riktigt efter ett par guider. Var tvungen att testa de nya kunskaperna :yoparty
 

Bifogat

  • sporthoj.jpg
    sporthoj.jpg
    224.1 KB · Visningar: 164

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Har äntligen börjat förstå photoshop på riktigt efter ett par guider. Var tvungen att testa de nya kunskaperna :yoparty

Skillad! Blir sugen på att lära mig jag med :)
Engström har hjälpt mig en del, om du känner för att knåpa ihop den grå/oranga modellen men svart ram och sving vore jag mycket tacksam :)
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Om du ska satsa på den grå/ oranga så tycker jag att den skulle bli mycket snyggare och coolare med svart ram och sving,bara ett tips:tummenupp

Är riktigt sugen på det, men vet inte om jag törs ge mig på att skruva bort motor och sånt, helt oerfaren på det området :)
 

Eastflower

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sverige
Hoj
Aprilia rs 125 06
joo jag kan nog göra ett försök.

För alla er som vill lära er PHOTOSHOP kolla denna länken! Det är en guide på svenska med ett tiotal timmar. Guiden innehåller väldigt mycket och är mycket lärorik. För de med lite kunskaper kan hoppa till det avsnitt ni vill lära er mer om.

http://www.moderskeppet.se/grunderna/

Tryck på se online. aja ni fattar :)

Obs en liten varning, det är väligt många klipp! Och det är inte som att kolla på en lång film. Kolla - lär - öva, så ska det nog gå bra :yoparty
 

Bifogat

  • GIXXER_3.jpg
    GIXXER_3.jpg
    141.4 KB · Visningar: 122
Last edited:

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Tack och bock för både bild och länk!

Nu har jag svårt att bestämma mig för om jag ska försöka skruva isär hela hojen eller om jag ska nöja mig med ramen som den är..?
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
joo jag kan nog göra ett försök.

För alla er som vill lära er PHOTOSHOP kolla denna länken! Det är en guide på svenska med ett tiotal timmar. Guiden innehåller väldigt mycket och är mycket lärorik. För de med lite kunskaper kan hoppa till det avsnitt ni vill lära er mer om.

http://www.moderskeppet.se/grunderna/

Tryck på se online. aja ni fattar :)

Obs en liten varning, det är väligt många klipp! Och det är inte som att kolla på en lång film. Kolla - lär - öva, så ska det nog gå bra :yoparty


Har inte hunnit med att lära mig programmet än, så jag tänkte fråga om du har lust att göra en bild till? :Bugar

Vill ha med svart ram/sving/fotpinnar. Lika svart som fälgarna. Vore grymt snällt :tummenupp
 

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
fixedzx10rorange.jpg



Någon vänlig (okai fel forum att fråga efter någon vänlig) som har lust att ändra det orange till vitt? Känns det tråkigt så får ni gärna prova göra en snygg svart/vit kombo på den. Tack så länge
 

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
Hej på er!

Jag behöver hjälp, eller rättare sagt en "biker" och släkting till mig vid namn Börje.
Börje har en passion för veteranhojar och bilar och har således en fin HD 46a hemma i garaget.

Men detta handlar tro det eller ej om en efterlysning som en gång i tiden började med en stöld och nu är en dröm att få reda på vad som hände.

Då jag i ett svagt ögonblick lovade att hjälpa till och min kontakt således nobbat mig hoppas jag någon hojkolega här kan ställa upp trots att det är en bil i fråga.

Det ligger en smått fantastisk story bakom och med lite hjälp här kanske vi kan få ett slut på den!

Bilen det handlar om är likadan som på bilden men var grön med skärmar och fotsteg i Silver, vore grymt tacksam om någon kan ge bilden (eller bilderna) ett försök. :Bugar


Mvh Glenn ......Medlem i sport&veteranbilhoj.com:gnissla
 

Bifogat

  • Horch 10.jpg
    Horch 10.jpg
    236.6 KB · Visningar: 74
  • Horch  9.jpg
    Horch 9.jpg
    239.2 KB · Visningar: 73
  • Horch 7.jpg
    Horch 7.jpg
    19.7 KB · Visningar: 70
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top