Photoshop Sporthoj

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Tjena!
Någon som vill fixa till denna bild så att den blir snyggare!
Ni får helt fria händer bara till att leka med bilden :D
Tack på förhand Ludde


http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=316403&stc=1&d=1281380820

Eftersom ingen förändrat själva hojen så är den nog så bra som den kan bli. GRYM! Däremot skulle jag ta den till en lite mer spännande miljö som bakgrund. Ta bilden med teleobjektiv och kort skräpedjup. Men hojen som sagt... saknar inget!
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Tja !

Håller på att bygga racehoj och vill få lite hjälp med färgerna enl min kladd.

Mörkgrön och vit.
En varriant med ram sving och hjul svarta och en med dom i champange/guld.

Tackar !
 

Bifogat

  • vis.jpg
    vis.jpg
    117.6 KB · Visningar: 166
  • Rejshoj.jpg
    Rejshoj.jpg
    133.8 KB · Visningar: 195

Eastflower

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sverige
Hoj
Aprilia rs 125 06
Första gången jag gör detta, men det kanske ger dig en hyfsad bild jalla fall :) Gör nästa version när jag kommer hem ifrån teorin :tummenupp

edit: Gjorde kanske den lite för snabbt, ( har lite bråttom till teorin :p )Hann med både men nu är det rikigt bråttom, hoppas de duger :tummenupp
 

Bifogat

  • hojjfärdig.jpg
    hojjfärdig.jpg
    110.3 KB · Visningar: 181
  • hojjfärdig_redigerad-1rerer.jpg
    hojjfärdig_redigerad-1rerer.jpg
    108.5 KB · Visningar: 166
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Första gången jag gör detta, men det kanske ger dig en hyfsad bild jalla fall :) Gör nästa version när jag kommer hem ifrån teorin :tummenupp

edit: Gjorde kanske den lite för snabbt, ( har lite bråttom till teorin :p )Hann med både men nu är det rikigt bråttom, hoppas de duger :tummenupp

Kanon, funkar perfekt !!!!

OM du har lust sen så lite mörkare grön.:tummenupp
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Last edited:

Eastflower

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sverige
Hoj
Aprilia rs 125 06
Föresten fotot är det tagit på honda center Göteborg? Påminner om de jalla fall :)

Jag får öva på med photoshop så blir ett litet proffs :tummenupp Som sagt: Deubuten är avklarad, nu är det mot toppen som gäller :yoparty
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Tjena tjena. Tänkte höra om du har lust att lattja lite med min Bulle. Skulle vara väldigt intressant att se hur den ser ut med samma färg som tanken på baken där det är silver nu. Samt samtliga andra silverdetaljer som svarta. Om du har tid och lust så vore jag väldigt tacksam. :yoparty

Mvh Tomas
 

Bifogat

  • P6230296.jpg
    P6230296.jpg
    252.6 KB · Visningar: 120

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
San Luis Obispo, CA
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Tjena tjena. Tänkte höra om du har lust att lattja lite med min Bulle. Skulle vara väldigt intressant att se hur den ser ut med samma färg som tanken på baken där det är silver nu. Samt samtliga andra silverdetaljer som svarta. Om du har tid och lust så vore jag väldigt tacksam. :yoparty

Mvh Tomas

.....
 

Bifogat

  • attachment copy copy.jpg
    attachment copy copy.jpg
    218.8 KB · Visningar: 128

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Föresten fotot är det tagit på honda center Göteborg? Påminner om de jalla fall :)

Jag får öva på med photoshop så blir ett litet proffs :tummenupp Som sagt: Deubuten är avklarad, nu är det mot toppen som gäller :yoparty

Nej, Honda city Upplands Väsby.
Superstock 600 förare Marcus Ladarp som har banåkningsfirman Actionpic !
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Då jag alltid tyckt den blå/vita CB1100 är något extra gjorde jag denna för ett par år sedan.
Jag tycker Honda kunde ha den goda tonen att släppa lite retro färger från år till år.

Sedan var det dags att rita på min X-11.
Jag har väl inte tagit det hela vägen, men styret och fotpinnarna är flyttade (röda pricken), en tank är blästrad och väntar på lite kärlek.
Men jag hoppar den blåeloxerade "fotpinneplattan".

Såga eller rosa gärna mina idéer...

/M
 

Bifogat

  • CB 1300-01.jpg
    CB 1300-01.jpg
    169.4 KB · Visningar: 109
  • X-11 modd kopiera2.jpg
    X-11 modd kopiera2.jpg
    113.5 KB · Visningar: 104

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar

Oj, snabba ryck! Det gillas. :tummenupp Blev ju riktigt snyggt. Tack som faen. :yoparty

Du kanske skulle kunna göra underdelen av framgafflarna svarta också? Och kanske den kåpan rakt under sadeln?
 
Last edited:

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar

Toppen!!! Tusen tack, tänk vad man kan göra med en dator, man sparar ju multipla tusenlappar på att slippa lacka om flera gånger innan man blir nöjd. Återigen, tusen tack. :Bugar

// Tomas
 

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
San Luis Obispo, CA
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Toppen!!! Tusen tack, tänk vad man kan göra med en dator, man sparar ju multipla tusenlappar på att slippa lacka om flera gånger innan man blir nöjd. Återigen, tusen tack. :Bugar

// Tomas

Tackar :)

om jag vore du så skulle jag gå hela vägen med svartlackad sving och mörkare pipor i typ kåååålfiber, blir nog ballt tror jag att följa mörkt tema hela vägen:yoparty
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Tackar :)

om jag vore du så skulle jag gå hela vägen med svartlackad sving och mörkare pipor i typ kåååålfiber, blir nog ballt tror jag att följa mörkt tema hela vägen:yoparty

Ja, det skulle bli nice, fast dessvärre så har jag alldeles nyss köpt nya pipor, även dom rostfria, som orginalen. Men visst fan skulle det bli snyggt med helsvart. :banana
 

IceBitte

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Avesta
Hoj
Yamaha FZR1000 - 88
Hjälp....Fzr 1000

Ingen som har lust och försöka sig på min hoj???
Bilder och info finns på sidan 195...

Mvh / Jocke
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top