R2
På två hjul sen -89
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- skvde
- Hoj
- ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ja, men nej...
Att köra fort är i sig inte farligt, men att köra för fort för gällande situation kan vara dödligt. Sen får man i situation räkna in väg, väglag, väder, ljus/mörker, erfarenhet hos föraren av hojen, trötthet, grupptryck, körkunskaper, typ av situation mm. Det som är en "säker" hastighet för en förare vid ett tillfälle kan vara total katastrof för en annan förare vid samma tillfälle, eller vid ett annat tillfälle för samma förare. Sen om det är halva skyltade eller skyltning + moms är inte så relevant egentligen, kör man fortare än vad situationer medger så hamnar man förr eller senare i terrängen
räkna också in Körglädje, vilket i mitt fall är orsaken till fortkörning, risktagande och krasher.
Vad gör man åt det