Självklart har jag jobbat där. Samma ställe hade vi Kia. Kvalitetsskillnaden är enorm! Kia smiskar Plast-Chryslers alla dagar i alla veckor.
V70 blir gradvis sämre och sämre. Delarna blir samtidigt gradvis dyrare och dyrare. Jag är inte imponerad. Jag anser att V70 är ett dåligt val pga det.
Jag misstänker att du har jobbat som säljare och inte mekaniker på dessa bilar? Jag talar ju å andra sidan inte i form av mekaniker i egen ära men har haft oturen att ha insikt i flertalet olika bilmärken när det gäller verkstadsdelen och Chrysler har inga stora problem med sina nyare Voyagers och är ett ganska säkert kort. Men visst, jämför man med en Honda så framstår de såklart som ett kvalitétsfattigt mirakel.
Att påstå att V70 blir sämre är också ett påstående taget ur luften, vart har du fått det ifrån? Jämför näst senaste modellen med den tidigare så ser du en stor skillnad på kvalité och hållbarhet, till det bättre.
Den nya V70'n delar ju i stort sett allt med Ford och har på det viset lyckats kapa priser, precis som alla andra bilmärken gör numera. Så även Citroën. Jag vill inte ens tänka på hur dyra de skulle vara annars.
Men fortfarande så är V70 en dyr bil som inte är värd pengarna då man inte får alls lika mycket bil samt kvalitét jämfört med MÅNGA andra märken, där säger jag inte emot dig.
Och att ens fundera på att köpa en Volvo nu när de inte är svenska längre, det känns ju väldigt avlägset om man ser hur medelålders gubbar tänker.
Nissan är grymma bilar, givetvis finns det måndagsexemplar här med men sannolikheten är betydligt mindre när biltillverkaren spottar ut tonvis med bilar varje dag, det är ju också det som talar för japanarna med sin jämna kvalité.
Skulle jag köpa en ny småbil idag så skulle jag nog köpa en Swift när de *förhoppningsvis* släpper sin 4wd diesel efter årsskiftet, annars fungerar bensinaren också. Oklanderlig småbil med många finesser kvalité utöver det vanliga. Men sen har den väl sålts i hur många miljoner som helst, precis som Corollan.
En större personbil= Avensisen alla dagar i veckan, alternativt Honda Accord som är äckligt snygg just nu med årets modell.
Minibuss= Meriva. Grymt billig Opel som är liten men stor med bra kvalité och ekonomi.
Men Citroën

Ok, de är ekonomiska så länge de inte står på verkstaden och man åker grymt skönt i dem. Men hellre en Octavia isåfall om man ändå ska köpa nåt "skit"