Ken Block's Gymkhana 3

Skitbil han bytt till?
Forrrd någe, som bara går orent hela tiden! (Varvstopp hela tiden i alla växlar, vid alla hastigheter) :mad:

Var är Subban?

Go' film annars :tummenupp
 
Som jag förstår det har Olsbergs byggt bilen. Skulle tippa på att den är mer lik en rallycross-bil än WRC.

Hansens 518 hk är med restriktor (45mm?).
Har ingen koll på hur mycket man kan få ut, utan.

Grepp för 0-100 på 1,9 är nog svårare att hitta.
Men det har knappast med saken att göra.
Kan man skicka en top-fuel bil 0-100 på 1 sekund, 0-200 på 2 sekunder och 0-300 på 3 sekunder, så är allt möjligt.
Fast då går det åt 8000 hk och välpreparerat underlag.
[YOUTUBE-ID]LNszt39F3ns[/YOUTUBE-ID]

Edit 1:
Eftersom dragsters är lite överseriöst och därmed tramsigt, så behövs film på snabb gatbil:
[YOUTUBE-ID]cWXEs_X9kcs[/YOUTUBE-ID]

Edit 2:
Eftersom drag racing inte är spektakulärt, så behövs film på att man kan ha kul på låg budget och ändå få underbart ljud:
[YOUTUBE-ID]FQ_Mj0IMStU[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]we8eEpSLY[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
...

Motorcykeldelen tycker jag är ett utmärkt upplägg.
Går att hävda sig med vilket gammalt skrot som helst.
[YOUTUBE-ID]p3YG12d69rQ[/YOUTUBE-ID]

Är det så där konkörningen går till på uppkörningen måste jag nog fan ta o öva :D
 
Undrar hur den motorn mår efter att ha fått gå på varvstoppet i tio minuter?

förmodligen Hur bra som helst, då det är justerbart. i praktiken kan man ju ställa varvstoppet på 2500 rpm och då e ju slitaget inte ens mätbart.

nu e väll inte så i detta fallet. men troligen är varvstoppet ställt strax över där motorns vrid är som högst, då det inte finns någon anledning att "varva ur" en bil med responssystem.
 
förmodligen Hur bra som helst, då det är justerbart. i praktiken kan man ju ställa varvstoppet på 2500 rpm och då e ju slitaget inte ens mätbart.

nu e väll inte så i detta fallet. men troligen är varvstoppet ställt strax över där motorns vrid är som högst, då det inte finns någon anledning att "varva ur" en bil med responssystem.

Fungerar säkert så med varvstoppen, gjorde likadant då jag åkte drifting. Satte stoppen ovanför peaken på bromskurvan.

Visst sliter det ju på motorn men jag tyckte inte att det visade några astronomiska slitage efter en sommar på varvstopp då man plockade isär grejerna under vintern.. förutom den gången ringlandet begav sig på utflykt ner i oljetråget :rolleyes:
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top