Ken Block's Gymkhana 3

WRC handlar ju inte enbart om bilkontroll (även om det är största delen). du ska kunna skriva bra och korrekta noter och sen kunna köra som en biltjuv efter dom utan att det går överstyr. Hatten av för Loeb, hade varit kul att se han göra nåt sånt här klipp.

Visst han är duktig på att köra, men han har troligtvis aldrig kört en sådan gymkhana-bana från start till slut utan att stanna, det är klipp och klistra så det står härliga till, men visst, det är snyggt och det är bra för sponsorer och han själv att synas.

Men Ken Block handlar mer om show-off än om rally/racing anser jag. Och det visar sig ju i var han ligger på WRC listan :rolleyes:

Absolut, visst kan han drifta men han kan inte köra rally :)

Även om han haft en del problem me bilen då

Bra klös i dendär lilla Ford Fiestan! Gillar hans filmer:)

0-60 mph (?) på 1,9 sekunder, riktigt imponerande. Kan någon visa ett dragrace klipp med en såndär maskin? :)

edit: Trodde helt ärligt att en såpass klen bil inte kunde få sånna tider, eller är det km/h?

0-60 mph (?) på 1,9 sekunder, riktigt imponerande. Kan någon visa ett dragrace klipp med en såndär maskin? :)

edit: Trodde helt ärligt att en såpass klen bil inte kunde få sånna tider, eller är det km/h?

En bil med över 700hk klen? Inte för klen för de tiderna med bra däck, nej.

Nu är jag inte så insatt i bilsportsvärlden, men jag har en känsla av att vi inom elitklassen kanske har en handfull bilar av denna kailber i Sverige som rejsar runt på våra rallycrossbanor om helgerna.

Någon annan får gärna bekräfta?

Nu är jag inte så insatt i bilsportsvärlden, men jag har en känsla av att vi inom elitklassen kanske har en handfull bilar av denna kailber i Sverige som rejsar runt på våra rallycrossbanor om helgerna.

0-100km/h på 1,9sekunder låter faktiskt lite väl snabbt för den bilen.

Kanske är det 0-60 km/h, för då är inte tiden superbra* men man visar vilka bra starter den kan göra... Äsch, nu fintade jag bort mig själv t.om.

*Låter ganska dåligt då. FÖR dåligt, tror att min MC, som ej går att jämföra med i dessa sammanhang, gör 5-60 km/h på kanske 2-3-4 sekunder. Är ju med rullande start, men då hamnar tiden plötsligt farligt nära rallybilens tid. Och det är alldeles orimligt i mina öron.

Last edited:
Undrar hur den motorn mår efter att ha fått gå på varvstoppet i tio minuter?

IOfs, med tanke på produktion, klipp och träningsspår så kunde de lika gärna ha varit Jason Statham eller Vin Diesels Gymkhana.

Är ju ett rent produktionsjobb snarare än en demonstration av körskicklighet.
Ken Block ligger för övrigt sist i WRC med noll poäng.

Kul video dock! Det enda som saknas är en Amerikans kommentator som har ett namn på var enda grej han gör.
-"He's goin' in an and...ohhh!! a double swingtap and follows up with a jackhammer" bla bla bla

Fan vad jag redan har tröttnat på dina inlägg...

Ja hans körning är säkert trickfilmat också, tro fan han kan köra bil, sen om det är 100 omtagningar skiter man i vissa gånger... som nu!

Fan vad jag redan har tröttnat på dina inlägg..

Använd ditt inbyggda filter istället.
Lite som för mig, att jag inte kan komma ihåg ett enda inlägg du skrivit.
Funkar kanon och man blir inte irriterad.

Last edited:

Kenneth Hansen har 518 kusar i sin C4.
0-100 på 2,4 sekunder.

En bil med över 700hk klen? Inte för klen för de tiderna med bra däck, nej.

Är det såpass mycket effekt i den?
Trodde att det va en ren WRC bil han körde men då har han väl inte mer än 350hk om jag inte minns fel. Eller denna bilen kanske är specialbyggd för gymkhana.

Undrar hur den motorn mår efter att ha fått gå på varvstoppet i tio minuter?

Varvstoppet är till för att motorn inte skall övervarvas, vilket kan skada den.
Alltså kan man hålla motorn på varvstoppet i all evighet, amen.
Att en racemotor slits är inget konstigt.

A fan han lär ju suga på att ratta, vem som helt kan ju göra de dära....

Om Om Om konstiga är att "ingen annan" läs tråkmånsar och bessissar gör de!

skulle vara hur sjukt kul som helst att få åka på en sådan repa!
AS grymt säger jag!

Underhållningsvärde 800 av 10 möjliga nu ska jag le resten av dagen!

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back