Triggerhappy
Måste man tvätta den?
Hur gör man det?![]()
Du får kolla din kamera...
Fördelen är att blixten kommer på "rätt" ställe...dvs folk åker frammåt istället för bakåt. Sen lajjar du med blixtkompenseringen/slutartid för att få önskat resultat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur gör man det?![]()
Precis, ett annat ord för lägga blixten på andra ridån, men det är exakt samma sakDu får kolla din kamera...
Fördelen är att blixten kommer på "rätt" ställe...dvs folk åker frammåt istället för bakåt. Sen lajjar du med blixtkompenseringen/slutartid för att få önskat resultat.
Precis, ett annat ord för lägga blixten på andra ridån, men det är exakt samma sak![]()
Alltså:Nope!
På Mina Nikons kan jag bl.a välja mellan slow sync och rear curtain synk...ger olika effekt och kan användas olika beroende på hur man vill ha släpet från befintligt ljus kontra frysningen från blixten.
Men det är INTE samma sak!
Alltså:
Första ridån = som vanligt, blixten tänds asap och ridån är öppen efteråt
Andra ridån = blixten tänds precis innan ridån stängs
Slow sync = nånstans mitt emellan?
Brownie Starlet... Låter ju så maskulint så att man får ont i magen.Jo nuni, era lefvnadsglada herrar, ska jag berätta vad jag köpte idag.
Brownie Starlet... Låter ju så maskulint så att man får ont i magen.
Hm..
frågan är, är detta overkill?
kommer jag ha kul, utvecklas och vara nöjd med ett f4 utan is?
(eg är frågan, ger det mycket bättre bildkvalitet än det 75-300 4-5,6 III som jag nu har och hatar)
och ja jag har snöat in på canons L.
Vad är det för Pentax på överta hyllan? Ser ut lite som min gamla K1000, men ändå inte riktigt.Perfa i min kameror-som-kanske-inte-funkar-men ser-bra-ut-samling.
Vad är det för Pentax på överta hyllan? Ser ut lite som min gamla K1000, men ändå inte riktigt.
En gammal ME.
Minns inte exakt beteckningen, men det var den första kamera jag hade.
Tar fortfarande skitbra bilder, om man föredrar bländarprioritet.
, hittar dock inget pris ännu..
Jag gjorde en sökning på Fotosidans köp&sälj, digital systemkamera för under 4000kr och hittade bla 2 st Canon 40D, som är en grymt potent kamera och mycket pang för pengarna. En Canon 50/1.8II går att få ny för under tusingen, å vips har du en perfekt kombo för porträtt och produktfotoHär kommer en ren n00b-fråga:
"Vad ska jag köpa?"![]()
Jag gjorde en sökning på Fotosidans köp&sälj, digital systemkamera för under 4000kr och hittade bla 2 st Canon 40D, som är en grymt potent kamera och mycket pang för pengarna. En Canon 50/1.8II går att få ny för under tusingen, å vips har du en perfekt kombo för porträtt och produktfoto![]()
Vad ska du använda optiken till samt kommer du verkligen behöva 2,8? Visst om du satsar på att fota där det är mörkt alt vill ha kort skärpedjup med 2,8 såklart du ska ha den men om inte så känns vikten på 1,5kg inte så roligt. För att beställa ifrån USA alt DE bara för att spara känns snålt då du kan gå direkt till en av butikerna här hemma & få det samma dag. Köp ett här hemma & lägg resten på ett fint vidvinkeloptik t,ex beg canon 10-20 alt Tokina 12-24 eller 11-16. Bildkvaliten kanske är detsamma men frågan är hur snabb den är. Använder du stativ till ditt nuvarande så kan du nog få fina bilder men börjar det röra sig då är en snabb AF motor att föredra. Somliga föredrar Canon 55-250 IS men vad jag har sett & provat så är den inte lika snabb & exakt på rörliga motiv som 70-200 f4/L.
När du väl har snöat in dig på L så är du förlorad!![]()
Jag ska fota mc till största delen.
Jag har argumenterat mot mig själv nu och ska inte ha ett 2,8 nu,
om jag nu skulle vilja ha bättre än ett f4 så köper jag väl det mitt i nästa sommar och kränger f4an.
Inte köpa utomlands för att det går att få samma pris i butik hemma?
Den trevliga butiken skulle jag vilja gå till, inte ett öre billigare får jag på japanphotobutiken där jag köpte huset . .![]()
Jag gjorde en sökning på Fotosidans köp&sälj, digital systemkamera för under 4000kr och hittade bla 2 st Canon 40D, som är en grymt potent kamera och mycket pang för pengarna. En Canon 50/1.8II går att få ny för under tusingen, å vips har du en perfekt kombo för porträtt och produktfoto![]()
Japp, mkt bra.
Om man inte vill ha en zoomglugg, det finns faktiskt de som presterar rätt ok som är pissbilliga begagnat.
Men 40D är väldigt trevlig. Även 50mm.
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!