Dani
Khalo Dani®
Tack återigen 
Ang. skivlåset, tycker ni jag ska köpa ett annat lås som passar i de hålen i skivan isf eller går det att använda mitt nuvarande lås på annat sätt som är bättre?
OK nu hajar jag hur DB killern ser ut, som en tratt som sitter på ett "Japsblås" på bilar som blev så poppis i början på 2000-talet, tack för infon.
Jag fiskade upp manualen igår och läste i sängen innan jag somna
och som du säger är det 3.5L kvar när den tänder sig, fulltank ska va 15.5L. Men hur långt kommer man ungefär på 3.5L när man kör vanlig landsväg mellan 70-90? Eller rättare sagt vad är bränsleförbrukning i landsväg på ER6an? Antingen suger jag på att googla eller så har jag bara otur för jag har inte hittat och inte här på SH heller 
Det jag menar med växlingen är att det känns ungefär som att växlingen borde va längre. Det går liksom "för fort" att få i växeln och känslan är väldigt hård. Det jag kan jämföra det med är en sk. shortshift som man monterar på bilar som gör att växlingen blir jättekort. Det kanske är normalt men som sagt så har jag inte nånting att jämföra med.
Den enda andra hojen jag kört är en BMW GS800 på körskolan och där var växlingen mjukare och vägen mellan växlingsarmens dödlägen från start till stopp när man växlar var längre än på ER6an. Å andra sidan var den ju mjuk o sävlig i chassi och allt annat om man jämför den med ER6an.
Nåja, mkt frågor och undringar från en nybörjare, hoppas ni har tålamod med mig

Ang. skivlåset, tycker ni jag ska köpa ett annat lås som passar i de hålen i skivan isf eller går det att använda mitt nuvarande lås på annat sätt som är bättre?
OK nu hajar jag hur DB killern ser ut, som en tratt som sitter på ett "Japsblås" på bilar som blev så poppis i början på 2000-talet, tack för infon.
Jag fiskade upp manualen igår och läste i sängen innan jag somna


Det jag menar med växlingen är att det känns ungefär som att växlingen borde va längre. Det går liksom "för fort" att få i växeln och känslan är väldigt hård. Det jag kan jämföra det med är en sk. shortshift som man monterar på bilar som gör att växlingen blir jättekort. Det kanske är normalt men som sagt så har jag inte nånting att jämföra med.
Den enda andra hojen jag kört är en BMW GS800 på körskolan och där var växlingen mjukare och vägen mellan växlingsarmens dödlägen från start till stopp när man växlar var längre än på ER6an. Å andra sidan var den ju mjuk o sävlig i chassi och allt annat om man jämför den med ER6an.
Nåja, mkt frågor och undringar från en nybörjare, hoppas ni har tålamod med mig

Last edited: