Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vill dela med mig av några av mina insektsbilder. Kom gärna med kritik.![]()
Vill dela med mig av några av mina insektsbilder. Kom gärna med kritik.![]()
Då får jag lägga in lite småkryp också
Shit va sugen jag blev på att fota macro när jag såg era bilder. Grymma!
Slängde på macrot och knallade ner till Slätmossens naturpark:
Skitfina! Om jag ska säga något så kanske jag saknar gult i bilderna, de är väldigt gröna, nästan lite onaturligt. Sländan kanske är lite överskärpt?
Larven gör sig väldigt bra på bild =)
Ettan är grym, verkligen.
GF1 är ju inte extremt liten. Dessutom har den ju ingen optisk sökare, så antingen får man använda skärmen eller köpa till en klumpig elektronisk för 2500kr.Min fråga:
Någon som har pillat på en minisystemkamera, t ex Micro Four Thirds-standarden? Har länge varit sugen på en systemkamera men storleken har alltid fått mig att avstå. Jag inser att det givetvis inte blir lika bra bilder som med en fullstorleks systemkamera, men det kanske är något man kan leva med i o m den mer hanterbara storleken? Jag vill kunna ha den i väskan jämt, det är uteslutet med t ex en Nikon D90 eller Canon 50D...
Den jag är lite extra nyfiken på är Panasonic GF1
Nja, trollsländan är tagen med en Nikon D80. Och jag tror EXIF-infon sa att alla bilderna var tagna med bländarprioritet.Han fotar med Canon (som jag), skulle tro att han har bildstilen satt på "Landskap" på kameran, då blir det rätt mkt grönt.

Jaha era gamla.. öh... kameraväskor.. =/
Ni är kvar här inne iaf, det är ju kul att tråden lever då jag knappt vart inne någonting på sh. Sitter iaf på tåget (det långsammare och som ska dra resan via Örebro) för att hälsa på polarn i Göteborg. Så det ska fakiskt bli kul att gå runt med kameran runt nacken och leka lite turist.. För det finns vän ändå någonting man kan fota där. Eller? Blir förmodligen mest festbilder men va fan...
Han är fan husgud numera.![]()
Indeed, nya "vem vare som kasta"![]()
Eller som vi familjärt kallar honom: The SkougsToourk.
![]()
Till Tura scandinavia. Jag skickade objektivet(70-200) i Tisdags till Jötlaborj. Har det hemma igen nu. Fokus justerad.
Kostnad....gratis, med utgången garanti.
![]()
F-n va bra macrobilder!!! Nu blev man ju sugen igen fast jag har lovat att inte köpa nåt nytt... O sen som pricken över i dyker det upp ett beg sigma 180 macro i Malmö! Kan nån sluta jävlas!!!
Sålde en glugg till en kille på fotosidan, han har bland de jävligaste macrobilder jag sett!
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=250916
Inspirerad som jag blev var jag tvungen att prova. På en död fluga. Vette fan hur man kommer så nära som han annars
Han kommer dock bra mkt närmare än mig, bilden nedan är max. Han kör ju iofs fullformat, men bara 65 mm mot mina 150...?
Canon MP-E 65, 1-5:1...
Verkar inte finnas till Nikon. En anledning att köra Canon alltså|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |