Ktm 625

Ja, jag får ta o klura lite på det.. vill ju inte göra hål i skärmen helst. Tack för svaren iallafall!

/ Råbban

Äh, det är bara en plastbit. Enda gången hålen syns är ju när du besiktigar. Annars får du smälla upp skylten i hjulhuset, och då kan du ju likaväl skita i att ens ha skylten.
 
Nu är lilla jag här igen. Är de så jävligt att jag måste byta hoj eller fins de hopp!? Skulle vilja sänka den nån centi mer än vad stötdämparen tillåter, fins de kortare? Om jag måste byta till en lägre hoj vad rekomenderas. Jag når fan inte ner med mina taxben är ju bara 172cm kort så de går dåligt som fan när jag ska starta och stanna. och tack gud att jag inte fått något kärringstop än. Kicka utan att stå bredvid = otänkbart.
 
Last edited:
Nu är lilla jag här igen. Är de så jävligt att jag måste byta hoj eller fins de hopp!? Skulle vilja sänka den nån centi mer än vad stötdämparen tillåter, fins de kortare? Om jag måste byta till en lägre hoj vad rekomenderas. Jag når fan inte ner med mina taxben är ju bara 172cm kort så de går dåligt som fan när jag ska starta och stanna. och tack gud att jag inte fått något kärringstop än. Kicka utan att stå bredvid = otänkbart.

Känner igen ditt problem. Har samma själv men har fan bestämt mig att hantera hojen som den är eftersom jag bara kör min i skogen och gärna behåller de extra cm. Köpte dock en sänkningssats från Lelles men monterade den aldrig. En sån borde ju hjälpa dig några cm.
 
Nu är lilla jag här igen. Är de så jävligt att jag måste byta hoj eller fins de hopp!? Skulle vilja sänka den nån centi mer än vad stötdämparen tillåter, fins de kortare? Om jag måste byta till en lägre hoj vad rekomenderas. Jag når fan inte ner med mina taxben är ju bara 172cm kort så de går dåligt som fan när jag ska starta och stanna. och tack gud att jag inte fått något kärringstop än. Kicka utan att stå bredvid = otänkbart.

Jag e kortare och har aldrig haft problem,,,,,,, lär dig kicka:D
 
Skulle byta cylinderfotspackning men fick en lite överaskning när jag lyfte cylindern, dock har jag svårt att bedöma vad jag ska göra? Ny kolv? Reporna är så ytliga så man känner inte dom.

19494527.jpg

98174840.jpg
 
Vid beg köp av 625 06, vad ska jag tänka på? har gått ca 250 mil, avstryp och dubbla akrapovic? ser mycket fräsch ut.
 
Last edited:
Vid beg köp av 625 06, vad ska jag tänka på? har gått ca 250 mil, avstryp och dubbla akrapovic? ser mycket fräsch ut.

Läsa igenom lite trådar och kolla upp dom där milen... Sorry men hatar när folk ska blåsa en och 250mil hade den inte gått kom jag fram till.
 
Läsa igenom lite trådar och kolla upp dom där milen... Sorry men hatar när folk ska blåsa en och 250mil hade den inte gått kom jag fram till.

Blev lite förvånad över att den bara gått 250 mil om han lyckats haft sönder slavcylindern? (hur har man sönder den?)

vad baserar du det på, att den gått mer än 250 mil?
 
Blev lite förvånad över att den bara gått 250 mil om han lyckats haft sönder slavcylindern? (hur har man sönder den?)

vad baserar du det på, att den gått mer än 250 mil?

Den kan ge upp närhelst den känner för det och har utsatts för lite våld...

250 mil då bör där sitta på original drivpaket/bromspads/däck och första oljebytet just vara gjort. Nog för att där finns cyklar som inte rullar mycket per säsong men det är ännu vanligare med icke påslagna mätare...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top