Det är en skön känsla när sådant inträffar. Det sker väldigt sällan eller aldrig men någon enstaka gång klaffar allt.
Jag skulle svänga vänster från Götgatan (medis) ut på Folkungagatan med Långforden. Mittemot, svängandes höger står en mörkblå SAAB 9000. Vi får grönt samtidigt och Folkungagatan har två körfält, ett för mig och ett för honom men jag vet att han antagligen kommer vilja lägga sig i det vänstra och i dag är jag grinig.
Nu vet jag inte hur det ser ut på aktuell gata, men i min värld ska du lämna företräde till den som svänger höger, även om det är 2filigt på "ny" gata.
Förstår inte riktigt ditt beteende, om du vet vad hans nästa drag är, varför inte underlätta för honom???

Han hade nog bara liten kuk och tjänade dåligt!
Ännu roligare är det när man är ute å tränar med cykeln. Så fort det är en cykel så måste det tydligen gå långsamt, dom kollar inte ens innan dom försöker köra om. En V70 fick nog byta en hel del för några år sen, jag låg i ca 45 på 50-väg och han skulle om, men han hann aldrig om före en refug, så han studsade friskt upp över den 1,5dm höga kanten. Det kan aldrig ha varit bra för däck, fälgar, bärarmar, bussningar mmJag hade gett mycket för att få höra hur han förklarade det hos verkstan sen
![]()
Åh gud va bra, vill passa på att ställa en fråga.
Där jag bor finns en 70väg i närheten. Parallellt med 70vägen löper en mindre väg för cyklister och bilar (folk bor längs den mindre vägen).
Titt som tätt ligger det cyklister på 70vägen trots att det är en fin väg som löper parallellt till dessa. Råkar du veta varför de måste ligga på vägen? Nu kanske inte du cyklade på vägen när det fanns cykelbana, men du kanske vet ändå.

Last edited: