Jevla äckliga bilister

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag får fan tokspel på feta gubbar bakom ratten i Volvos nu.
Låg vid ett rödljus innan rondell. 2 filer. Högerfilen för högersvängande, och vänsterfilen för rakt fram/vänster. Dessutom ett litet vägarbete i rondellens "väggren" vilket gör rondellen lite extra smal.

Rött. Jag låg till vänster. Volvo bakom mig. Volvo svänger ut och lägger sig bredvid mig istället. Fet sosse. Det slår om, och vad tror ni gubben gör, jo, han ska ut framför mig och in i min fil, och för denna manöver har han ungefär 3 meter på sig. Han kan OMÖJLIGT ha missat att se mig.

Han fick en dojja i dörren. En C1:a prejar man inte ostraffat :D

BMW C1? Jag skulle också prejat!

z14-c1-family-web.jpg

Bra gjort. De ska uppfostras även om det är tveksamt om det sätter några märkbara spår i ngt annat än plåt och lack.

• Gilla
Reaktioner: FP
jag tänkte säga, hur kommer man på att köra om en MC men så såg jag C1an, den ser lite effekt svag ut så det kan väl ha inverkat på gubben,

Gheypulka med sänghimmel :D:D:D:D

LOL

Borde vara svårt att missa ett sånt missfoster i trafiken. :-) Men se det finns idioter till allt. På 2 hjul får man tänka åt alla andra med.

jag tänkte säga, hur kommer man på att köra om en MC men så såg jag C1an, den ser lite effekt svag ut så det kan väl ha inverkat på gubben,

Kanske var så att han trodde det var en permobil som kommit vilse från trottoraren...muhahah :tungan

Last edited:
Han hade nog bara liten kuk och tjänade dåligt!

Ännu roligare är det när man är ute å tränar med cykeln. Så fort det är en cykel så måste det tydligen gå långsamt, dom kollar inte ens innan dom försöker köra om. En V70 fick nog byta en hel del för några år sen, jag låg i ca 45 på 50-väg och han skulle om, men han hann aldrig om före en refug, så han studsade friskt upp över den 1,5dm höga kanten. Det kan aldrig ha varit bra för däck, fälgar, bärarmar, bussningar mm :D Jag hade gett mycket för att få höra hur han förklarade det hos verkstan sen :D

Fy faan, en annan jagade upp min gravida flickvän på trottoar när hon var på väg till jobbet. Ny variant på "go postal"? Go Landskrona? Gubbjävlar

Dessa Sossefyrtiotalister är helt klart värsta sorten att ha och göra med. De är "poliser" och ska lägga sig i och så tycker de att bilismen är deras verk och vet bäst trots att de fått alla kort i bonus när de tog B.:mad:

Men de är ganska lätta att spotta. Oftast SAAB eller Volvo, äldre modell
i överdrivet bra skick (de står och damsuger den utanför sitt radhus efter att de slagit sin fru).

Ännu roligare är det när man är ute å tränar med cykeln. Så fort det är en cykel så måste det tydligen gå långsamt, dom kollar inte ens innan dom försöker köra om. En V70 fick nog byta en hel del för några år sen, jag låg i ca 45 på 50-väg och han skulle om, men han hann aldrig om före en refug, så han studsade friskt upp över den 1,5dm höga kanten. Det kan aldrig ha varit bra för däck, fälgar, bärarmar, bussningar mm :D Jag hade gett mycket för att få höra hur han förklarade det hos verkstan sen :D

Det är en skön känsla när sådant inträffar. Det sker väldigt sällan eller aldrig men någon enstaka gång klaffar allt.

Jag skulle svänga vänster från Götgatan (medis) ut på Folkungagatan med Långforden. Mittemot, svängandes höger står en mörkblå SAAB 9000. Vi får grönt samtidigt och Folkungagatan har två körfält, ett för mig och ett för honom men jag vet att han antagligen kommer vilja lägga sig i det vänstra och i dag är jag grinig.

Kör ut i mitt körfält varpå han tutar och varvar satan för att vid nästa rödljut veva ned rutan och fråga hur man fått körkortet. Jag sa att om han hade velat in i min fil hade han bara behövt blinka så hade jag släppt in honom. då blev han argare.

Kommande rödljussträcka fram till att 2 filer blir 1 vid Renstiernakorset försöker han köra om i högerfilen men eftersom man ligger i vänsterfilen på Folkungagatan då det står dubbelparkerande hela vägen måste han bromsa in hela tiden medan jag i lugnt och konstant tempo knallar fram med Långforden.

Och nu kommer finalen som fortfarande ger mig rysningar. När Folkungagatan kröker höger ned mot Londonviadukten är det en sträcka mot trottoaren som det inte står några pilar parkerade på. Han sattsar och kör om sur-SAABen så det skriker om radfyran men när han belåtet kollar på mig så missar han varför det var bilfritt där...

Det råder snöröjning och 30 m fram mot trottoaren har de dumpat södra Upplands största snöhög! Jag ser hela eventet i från bryggan på långforden. Ser snöhögen, hör den varvande bilen och sedan hur han kör rakt in i snöhögen!

Ett kort ögonblick tänkte jag stanna och fråga om jag skulle dra loss honom men jag malde bara på som om jag inte sett något.

Jag har tänkt på om jag var provocerande men jag har ju bara svängt vänster vid grönt till för mig avsedd fil och sedan kört den rakt fram i lugnt tempo.

Last edited:
Jag hade lätt velat provköra en sån där tak-hoj, hellre än många andra anonyma surhojar.

Teo = :D Ja den gamla stammen är de enda som tvättar motorn och dammsuger hemma. ( i bilen )

Rätt vig person antar jag.

Själv hade jag nog inte klarat av att sparka in en dörr, sittandes, på en sån moppesoffa :)

låg i bil kö in mot norrköping i veckan, så börjar ja glida om lite bilar på vägrenen sen ser ja en gubbe som öppnar upp dörrjäveln hinner se det i tid så hann ju bromsa men ändå, åker om han på andra sidan sen sitter en ful jävla horgubbe o sin fula kärring i framsätet och ser hel nöjda ut, skulle fan kunna skjuta dom!

Han sa nog till dem att Kärringen lånade bilen, har hört den många gånger när jag jobbade på verkstad. :D

Jo, den ser verkligen inte mycket ut för världen. Den tillverkades först enbart som 125:a, men kom senare i en 175-variant. Man är ALLTID först iväg vid rödljusen. Iom att den är automatväxlad så kommer man iväg före de flesta MC också. Självklart är de ifatt efter 20 meter, men ändå.

En sprittans T6 awd hade han. Typisk sossebil. Inte ens den kom iväg före mongomoppen.

Gubbdjävel. Foten fick han. Och finger också.

Jag hade lätt velat provköra en sån där tak-hoj, hellre än många andra anonyma surhojar.

Teo = :D Ja den gamla stammen är de enda som tvättar motorn och dammsuger hemma. ( i bilen )

Haha. Den är verkligen fjantigt rolig när man vant sig. Läbbigt topptung i början, men när man lärt sig det och hur stereon funkar så är den klockers. Funkar även i regn. Man blir lite blöt om händerna och längs ned på byxorna bara.

Har inte C1 blivit lite kult? Tyckte de såg väldigt roliga ut när de kom. Blev ju inte heller någon succé på säljfronten. Tycker fortfarande de ser roliga ut eftersom de är så pass ovanliga. Man har fortfarande inte vant sig vid dem efter alla år.

Fungerar tanken med ramen runt föraren i praktiken vid en olycka? Den frågan har jag ställt mig i alla år.

Trist med bilister ibland när man sitter på motorcykeln. En bil blinkade vänster i sista stund när jag gått ut för omkörning. En liten stig jag knappt sett skulle han svänga av på. Lyckligtvis hade jag marginalerna på min sida. Slapp bli ytterligare ett offer för den klassiska olyckssituationen - en vänstersvängande bil. Trodde inte jag skulle hamna i en sådan situation då jag brukar vara väldigt vaksam. En tankeställare helt klart.

Rondeller brukar folk också ställa till det för en har jag märkt. Särskilt om det är två filer i den. Man vet inte alltid att bilisten har koll på att man är där.

Aldrig fotat en bil än, men blir man tillräckligt rädd och förbannad kanske man gör det av ren reflex och självbevarelsedrift.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon