Anndreeaas
otursfågeln
Då bestämmer jag att du ska ta på dig leopardmönstrad mankini och beger dig till närmaste fest
ajaj kapten!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Då bestämmer jag att du ska ta på dig leopardmönstrad mankini och beger dig till närmaste fest

Beklagar Bushen!![]()
har hela jävla vintern på mig
Edit:
Motorn är ganska "bult on" så att säga, inga större modifikationer behövs,
finns redan 10-20 st mitos med rd/rz 350 motor
Men min ska va annorlunda och piska dom satan i de !
Vem sa något om laglig och vägregga?![]()
hm, ska man spendera natten till att räkna ut några bra portgrader sen porta till cylindern imorgon innan den åker på ?![]()
Själv hade jag börjat med att experimentera på den gamla, dvs räkna och hugga på en som redan är kass och sen överföra det bra resultatet till den "riktiga" när tiden är mogen. Vore ju synd om du slinter eller räknar/gör fel med den nya...isåfall får du två tummar upp av mig,
jag e både tvåtaktsnostalgiker och kär i byggen, och blir de av får du fet-reeeespect av mig.
Jag tror dock tyvär att de e svårare än du tror . men hoppas på de bästa, glöm inte byggtråd!
Tack ska du ha vännen. Det var i alla fall en fin ceremoni, och minnesstunden var ganska glad och uppslupen med tanke på omständigheterna. Hade en trevlig kväll, även om gråt och sorg tar hårt.
Fick dock gott om komplimanger för mitt spelande (vi körde lite improviserad piping på puben vi höll minnestunden på), och min instruktör berömde mig och sa att jag kommer bli en riktigt bar piper med tiden. Det värmde jävligt mycket![]()
jag har spenderat 2 veckor med att laga och trimma 2-taktare,
(10 kmh snabbare annars får du pengarna tillbaka,efter avstrypt då) garanti
och ett halvår med att tillverka avstämda
Och 1 år med att köra dom jävlarna
Jo men detta kommer bli min första 2 cylindriga 2-taktare som jag kommer jobba på ensam, så jag e rätt nervös
Det är jobbigt med begravningar
Men va roligt att du får feedback! Sånt gör att man kämpar lite hårdare, ger lite mer och visar energi![]()
jag har spenderat 2 veckor med att laga och trimma 2-taktare,
(10 kmh snabbare annars får du pengarna tillbaka,efter avstrypt då) garanti
och ett halvår med att tillverka avstämda
Och 1 år med att köra dom jävlarna![]()
jag har 10år i min ryggrad och ännu fler om vi räknar med mopeder och trimning, men jag skulle ändå inte våga mig på ett projekt att stoppa i en rd350motor i ett 125cc chassie![]()
isåfall får du två tummar upp av mig,
jag e både tvåtaktsnostalgiker och kär i byggen, och blir de av får du fet-reeeespect av mig.
Jag tror dock tyvär att de e svårare än du tror . men hoppas på de bästa, glöm inte byggtråd!
manglan, står det i din avatar att en fj11000-85 är din drömhoj eller läser jag fel?
(just checking)
Jag tror dock tyvär att de e svårare än du tror
har du aldrig fått en sån jävla skön idé att slänga alla pengar du jobbat för på en idé utan planer?
Jag tycker de lätt e värt de, och jag kommer inte ge upp
Plus har en hel del vänner nere på verkstan och en far som varit mekaniker i 25 år till min hjälp ifall de går snett1
Jag går efter en egenkomponerad tumregel när jag måste meka. Jag skriver måste då jag skyr manuellt arbete likt pesten.
Den kan delas upp i följande kolumner:
1. Den presumtiva tidsåtgången multipliceras med fyra. Tror man att det ska ta en timme så tar det alltså fyra timmar.
2. Den presumtiva kostnaden multipliceras med två.
3. Den presumtiva svårighetsgraden räknas tre snäpp högre i en skala från ett till tio. Tror man att det ska vara en femma så blir det en åtta på grund av de oundvikliga komplikationerna som hör mekande till.
Jag går efter en egenkomponerad tumregel när jag måste meka. Jag skriver måste då jag skyr manuellt arbete likt jag skyr pesten.
Regeln kan delas upp i följande kolumner:
1. Den presumtiva tidsåtgången multipliceras med fyra. Tror man att det ska ta en timme så tar det alltså fyra timmar.
2. Den presumtiva kostnaden multipliceras med två.
3. Den presumtiva svårighetsgraden räknas tre snäpp högre i en skala från ett till tio. Tror man att det ska vara en femma så blir det en åtta på grund av de oundvikliga komplikationer som hör mekande till.
Helt korrekt, det gäller även folk som KAN skruva och som gillar att skrava. Det är klite de jag försöker komma fram till![]()
Så står det och hoppas på att rätt objekt dimper ner inom en framtid (efter att kortet är taget)! Jag är lite svag för 80-talare (iaf mc)![]()
Så står det och hoppas på att rätt objekt dimper ner inom en framtid (efter att kortet är taget)! Jag är lite svag för 80-talare (iaf mc)![]()
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem