Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
enligt riskettan är de vårt ansvar att göra oss synliga,
vilkte scenario de var vet jag inte men där det var bilens fel helt och hållet enligt mig att de blev en kollision.
Men enligt körskoleläraren var de motorcykelns fel för den inte var synlig![]()
nu har jag inte läst allt bla.bla, men jag skulle lätt kunna få ihop minst tre insidenter varje dag där det e medtrafikanters fel, visst begår jag fel, men bilar e det värsta som finns, ingen koll alls, tur man kör med öppen blick och kan förutse olykor, annars hade man vä suttit i en bilsida
Ja det är ju så man måste tänka när man kör hoj. Placera sig så att man syns och har tillgång till utrymme för undanmanöver...jag har själv varit nära att klämma en hoj i stan när jag bytte fil med bilen, såg i sista sekunden att det inte alls var tomt i filen brevid. Alla gör misstag i trafiken, och det är vi på hoj som det gör ont på när vi inte hinner undan.
Det läskiga är alla bilister som inte har någon som helst aning om hur man kollar döda vinkeln vid filbyten utan bara slänger en blick i backspegel och sedan viker över. Sväng-blinka-titta-förarna...
Borde vara obligatoriskt med en årlig körlektion när man haft körkort ett tag, precis som man besiktar bilen varje år för att den inte skall vara trafikfarlig så borde körkortsinnehavarna också besiktas...
i korningar måste man ju ha hur mkt uppsikt som helst, så har det ju alltid varit tyvärr...
men rondeller blir mer och mer bekymmer...
folk vet inte hur de skall köra i rondeller, eller signalera...
det blir vanligare och vanligare att man om man skall rakt fram i en 2-filig rondell:
in i rondellen: blinkar höger
i rondellen: blinkar vänster
innan utfart ur rondellen blinkar höger (som man skall)
mitt under utfart i rondellen BYTER FIL !!
eller gör någorlunda rätt och sen bara byter fil ut ut rondellen utan att ha uppsikt....
blir förfan mörkrädd flera gånger om dagen.... både på hoj och i bilen...
Vill inte vara den som e den men du kör fan sjukligt defensivt, bilisten tror att du vill att han ska köra före om du bromsar in ner till 15-20 km/h. Dom andra två situationerna är väl inget att bli sur över, det är vanlig trafikrytm och du ser ju 10 sekunder innan vad bilen ska göra= du väljer att släppa bilen före.
Sånt här märker man av både när man kör bil och mc om man kör defensivt (dvs man "säger" till medtrafikanterna att dom kan köra före)
Ska jag skratta eller gråta?
Jag tänker bestämt hävda att inget av detta va nära ögat. Utan jag förstår bilisterna att dom tränger dig när du bromsar in istället för att du bibehåller eller ökar din fart så dom enkelt kan kan byta körfält efter du passerat.
Men nej, då ska du sakta in och testa varvstoppet istället![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |