R1 04 Blinkers fungerar ej!

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
2012 Vespa 300 GTS Super
Körde till jobbet idag och märkte att mina blinkers har slutat fungera.
Indikatorlampan för blinkers på displayen lyser inte heller.

Om det är en lampa som är trasig så blinkar väl de andra snabbt men fortfarande ska väl indikatorn blinka?

Hur går jag till väga? Någon som kan ge tips om var jag ska börja felsöka? Elgrejorna sitter väl under sadeln?

Som ni förstår av frågorna är jag helt novis på mek så hjälp tas tacksamt emot! :tummenupp

Kolla om det finns en trasig säkring.:tummenupp

Bästa är väl att med en elmätare (vad nu korrekta termen för en elmätare är) kolla om det finns spänning längs kabeln. börja vid förgreningen under cutsen och jobba dig vidare.

innan dess börja med att kolla så inga säkringar glappar som skrevs ovan

Sitter under sadeln eller?
Har aldrig mekat R1... men oftast sitter säkringarna under sadeln eller kutsen. Om du stoppar i en ny säkring och den går sönder igen så är det dags att kolla källan till felet. Inte omöjligt att det är blinkers reläet som boven.

Har aldrig mekat R1... men oftast sitter säkringarna under sadeln eller kutsen. Om du stoppar i en ny säkring och den går sönder igen så är det dags att kolla källan till felet. Inte omöjligt att det är blinkers reläet som boven.

Sitter och läser i haynes nu och om ingen blinkers fungerar så ska man kolla relät som om jag fattar rätt är en svart liten låda under sadeln. Går den att öppna eller är det bara att byta?

Sitter och läser i haynes nu och om ingen blinkers fungerar så ska man kolla relät som om jag fattar rätt är en svart liten låda under sadeln. Går den att öppna eller är det bara att byta?

Byta... Men testa att sätta i en ny säkring först. Kan ju trots allt varit fukt som gjort att säkringen har gått.

ladda hem service handboken från nätet, där finns allt man behöver veta

Byta... Men testa att sätta i en ny säkring först. Kan ju trots allt varit fukt som gjort att säkringen har gått.

Okej, testar säkring först sen relä. Sugen på att köpa en multimeter eller vad det heter så borde man kunna mäta var det skiter sig. Blir att dra till c-Olsson eller liknande imorgon.

Kurt-Olsson har gjort det igen!

Felet: 10A säkring som gått åt fanders, riktigt bra tänkt Yamaha med en Backupsäkring, annars hade jag fått välja mellan blinkers eller bromsljus imorgon! :tummenupp

Fan vad jag börjar känna mig som ett proffs! Detta har jag nu på min meritlista!

1, Byta kåpor
2, Byta bromsbelägg
3, Installera Tankpad
4, Hitta felaktig säkring + byta

Snart är det motorenovering och turbokonvertering som gäller! hehe

Dagens tips: När nu använder en multimeter, se då till att ta av plasthöljen för mätarna innan ni mäter!

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard