Ktm 640

Tänkte höra om någon har något tips på alternativ till originalframlyse / kåpa till 640'n? Det som är original på 04'an påminner skrämmande mycket om ett från en Honda MT50 =).
 
Tänkte höra om någon har något tips på alternativ till originalframlyse / kåpa till 640'n? Det som är original på 04'an påminner skrämmande mycket om ett från en Honda MT50 =).

sitter och funderar på att fixa den från 660in själv
 
Tänkte höra om någon har något tips på alternativ till originalframlyse / kåpa till 640'n? Det som är original på 04'an påminner skrämmande mycket om ett från en Honda MT50 =).

Skulle jag lägga pengar på en ny lamp-kåpa hade jag direkt gått på den som sitter på 530n!
 
Tänkte höra om någon har något tips på alternativ till originalframlyse / kåpa till 640'n? Det som är original på 04'an påminner skrämmande mycket om ett från en Honda MT50 =).

Köper du ny, så sälj gamla insatsen till mig.
Min är sprucken och ful.
 
Instabilitet i 135 km/t

Var ute på första riktiga repan med min nyinköpta 640 -05 i förra veckan. Hur kul som helst om det inte varit för en rätt obehaglig upplevelse ute på motorvägen in mot stan. Skulle jaga ikapp några hojar framför mig, farten var runt 135-140 knyck när jag känner klara svängnings/ålningstendenser från framhjulet. Jag slår av och det upphör. Funderar på om jag inbillar mig, det blåser ju en hel del, och trycker på igen. Samma sak...känns som framhjulet inte är i backen och hela främre delen av hojen ska börja pendla fram och tillbaka.

Någon som har en teori? Sitter jag fel (för långt bak?) Ringtryck? Har kollat gaffeln både en och två gånger och ser ingenting som tyder på skador. Förra ägaren bedyrar av hojen aldrig varit omkull (han är ende ägaren) och jag litar faktiskt på honom.

Mkt tacksam för hjälp:)
 
Var ute på första riktiga repan med min nyinköpta 640 -05 i förra veckan. Hur kul som helst om det inte varit för en rätt obehaglig upplevelse ute på motorvägen in mot stan. Skulle jaga ikapp några hojar framför mig, farten var runt 135-140 knyck när jag känner klara svängnings/ålningstendenser från framhjulet. Jag slår av och det upphör. Funderar på om jag inbillar mig, det blåser ju en hel del, och trycker på igen. Samma sak...känns som framhjulet inte är i backen och hela främre delen av hojen ska börja pendla fram och tillbaka.

Någon som har en teori? Sitter jag fel (för långt bak?) Ringtryck? Har kollat gaffeln både en och två gånger och ser ingenting som tyder på skador. Förra ägaren bedyrar av hojen aldrig varit omkull (han är ende ägaren) och jag litar faktiskt på honom.

Mkt tacksam för hjälp:)

Kolla:
fälg
bromsskiva
däck
luftning av gaffel
styrhuvud

Kolla även så inget sitter löst på hela hojen.
LC4:an är ju känd att vibrera loss det mest.
 
Var ute på första riktiga repan med min nyinköpta 640 -05 i förra veckan. Hur kul som helst om det inte varit för en rätt obehaglig upplevelse ute på motorvägen in mot stan. Skulle jaga ikapp några hojar framför mig, farten var runt 135-140 knyck när jag känner klara svängnings/ålningstendenser från framhjulet. Jag slår av och det upphör. Funderar på om jag inbillar mig, det blåser ju en hel del, och trycker på igen. Samma sak...känns som framhjulet inte är i backen och hela främre delen av hojen ska börja pendla fram och tillbaka.

Någon som har en teori? Sitter jag fel (för långt bak?) Ringtryck? Har kollat gaffeln både en och två gånger och ser ingenting som tyder på skador. Förra ägaren bedyrar av hojen aldrig varit omkull (han är ende ägaren) och jag litar faktiskt på honom.

Mkt tacksam för hjälp:)

Tror inte att en lc4 är så stabil i denna fart!!! kanske obalanserade däck! Blåser det så kan det nog vara en orsak om man tänker på viktfördelningen med förare......det blir inte så mycket vikt fram...
 
Var ute på första riktiga repan med min nyinköpta 640 -05 i förra veckan. Hur kul som helst om det inte varit för en rätt obehaglig upplevelse ute på motorvägen in mot stan. Skulle jaga ikapp några hojar framför mig, farten var runt 135-140 knyck när jag känner klara svängnings/ålningstendenser från framhjulet. Jag slår av och det upphör. Funderar på om jag inbillar mig, det blåser ju en hel del, och trycker på igen. Samma sak...känns som framhjulet inte är i backen och hela främre delen av hojen ska börja pendla fram och tillbaka.

Någon som har en teori? Sitter jag fel (för långt bak?) Ringtryck? Har kollat gaffeln både en och två gånger och ser ingenting som tyder på skador. Förra ägaren bedyrar av hojen aldrig varit omkull (han är ende ägaren) och jag litar faktiskt på honom.

Mkt tacksam för hjälp:)
kände samma sak redan vid 100km/h+ försvann när jag luftade ur framgafflarna
 
Kolla också att inte framhjulsaxeln sitter löst samt att det 4 insex bultarna är fastskruvade längs ner på gafflarna i axeln...

Annars bör det ju vara balansering utav fälg eller dämpare?
 
kolla även din förspänning på stötdämparen i bak .
är den för mjuk så sätter sig cykeln alldeles för mycket och du kan uppleva att fronten blir lätt och instabil. en lc4 är visst stabil i dom farterna om den är bra inställd i chassit. upplevde själv lätta vobbeltendenser när jag hade den i början. dessa försvann efter lite meck med bakfjädring. så kolla även där
 
Tack för all input. Jag är som sagt helt ny på motard och kör som bäst in mig. Mina referensramar är därför lite off kanske men jag har enormt svårt att tro att det "ska" kännas så.

Ska kolla returdämpning och gaffel, tyckte faktiskt den kändes svampig bak.
 
Tack för all input. Jag är som sagt helt ny på motard och kör som bäst in mig. Mina referensramar är därför lite off kanske men jag har enormt svårt att tro att det "ska" kännas så.

Ska kolla returdämpning och gaffel, tyckte faktiskt den kändes svampig bak.

Berätta gärna hur det blev sen. Min känns också lite så ibland. Märker egentligen det bara på bana, men det är alltid intressant att höra hur ni gjort med bakdämparen.

//M
 
Hittade en tändstiftsnyckel jag efterfrågade tidigare, dom har en 18mm hylsa på Biltema som passar 640 -03 med 18mm stift...


Har nu ett annat problem som ni kanske kan hjälpa mig med?
Så fort jag vrider om tändningen går säkring Nr4 som blinkerserna, bromslampan och tutan går på...Det konstiga är att även hastighetsmätardisplayen slocknar också, trots att jag inte ser något fel på säkring Nr2 som ska ta displayen...Ska testa och byta även den säkringen imorrn...Jag testade att rycka isär kontakterna till dom bakre blinkerserna och bromslampan men säkring Nr4 gick fortfarande, detta tolkar jag som att det är någon kortis eller liknande i framblinkerserna eller tutan? Men i och med att displayen också slocknar kan det kanske vara något problem med blinkersindikatorn i displayen?

Någon som har några tips eller har varit med om nått liknande?


//Victor
 
Hittade en tändstiftsnyckel jag efterfrågade tidigare, dom har en 18mm hylsa på Biltema som passar 640 -03 med 18mm stift...


Har nu ett annat problem som ni kanske kan hjälpa mig med?
Så fort jag vrider om tändningen går säkring Nr4 som blinkerserna, bromslampan och tutan går på...Det konstiga är att även hastighetsmätardisplayen slocknar också,

Någon som har några tips eller har varit med om nått liknande?


//Victor

Så där var det för mig på min 03:a. Var högerblinkers som spökade då.
 
Har du tagit bort tanken på sista tiden?
Är säkert någon kabel som ligger i kläm ska du se.
 
Back
Top