Till alla kamphundshatare!

Inför gärna hundkörkort som för fordon med olika klasser ABCDE, Vill man ha en harmlös hund så räcker det med A1, en svår hund med kraft får man skaffa sig högre behörighet.

Sen vore det bra om polisen tog hand om problemhundar snabbare i väntan på undersökning av opartisk hundpsykolog eller vad det nu kallas-.

Najs tråd. Denna har jag missat:Bugar

Jag rättar mig i ledet. Tycker ganska illa om hundar i allmänhet
och kamphundar i synnerhet. Sen jag blev pappa har det
blivit värre...:mad:

En hund är precis som en hoj.
En R1, K7, RSV, den blir aldrig bättre än den bakom styret.
En Tax, Rottweiler, Pittbull, den blir aldrig bättre än den bakom styret.

Om dvärgpudlar vore lika mkt representerade av misskötande missbrukare och idioter så skulle de kallas kamphundar lika mkt som många andra raser kallas.

Äh. Trams.

Ett djur är en individ som har egna idéer, funderingar och känslor. Därför kan ingen garantera att det inte snedtänder och ger sig på någon. Det kan man inte med något djur. Därimot kan man ju välja att skaffa sig ett djur som, i bästa fall, ger någon ett rivsår, bitmärke eller nyp istället för att bita av halva ansiktet eller rent av bita ihjäl någon.

Jag har diskuterat kampundar här på siten i flera år och ännu har ingen kommit upp med en vettig anledning till varför man inte kan ha en mindre farlig hund än en sk kamphund.

Förbjud skiten säger jag.

Jag har diskuterat kampundar här på siten i flera år och ännu har ingen kommit upp med en vettig anledning till varför man inte kan ha en mindre farlig hund än en sk kamphund.

Du får man förbjuda alla hundar över 10kg, snedtänder en hund så går det illa för vissa personer.

Kamphund är ingen ras, utan en hund som används och tränas till kamp.

Och NEJ, ungen hade inte petat hunden i ögonen med pinnar eller stoppat grus i örat på hunden.

Det är väl å andra sidan inte en giltig anledning till att få huvet bortbitet av en meningslös hund modell.. Tycker man läser gång på gång om "kamphundar" som fått spel och attackerat små barn.. Kanske har alla förespråkare rätt när dem säger att det är ägarens fel, men när just kamphundar är så totalt överrepresenterade i sammanhanget borde det va bättre att förbjuda skiten. Snarare införa dispenser än körkort. Måste man av nån anledning ha en kamphund får man söka dispens och förklara sitt extraordinära behov av en..

Det är väl å andra sidan inte en giltig anledning till att få huvet bortbitet av en meningslös hund modell.. Tycker man läser gång på gång om "kamphundar" som fått spel och attackerat små barn.. Kanske har alla förespråkare rätt när dem säger att det är ägarens fel, men när just kamphundar är så totalt överrepresenterade i sammanhanget borde det va bättre att förbjuda skiten. Snarare införa dispenser än körkort. Måste man av nån anledning ha en kamphund får man söka dispens och förklara sitt extraordinära behov av en..

Vilken hund är meningsfull? Vad är kamphund för dig, avlad, tränad, blandras, eller bara ser ut som en "kamphund".
Har du kollat statistik på bett eller går du endast efter rubriker i aftonbladet?
Visst "kamphund" har oftast tryck i sina käkar och kamplust, men finns fler hundar än sådana. En schäfer gör större skada än en chiwawa, vart går gränsen?

Finns säkert fler Irakier som begått våldsbrott än svenskar ska de också förbjudas?

Vilken hund är meningsfull? Vad är kamphund för dig, avlad, tränad, blandras, eller bara ser ut som en "kamphund".
Har du kollat statistik på bett eller går du endast efter rubriker i aftonbladet?
Visst "kamphund" har oftast tryck i sina käkar och kamplust, men finns fler hundar än sådana. En schäfer gör större skada än en chiwawa, vart går gränsen?

Finns säkert fler Irakier som begått våldsbrott än svenskar ska de också förbjudas?

Va det bara upp till mig skulle alla hundar större än golvmoppar förbjudas :gnissla

Gillar inte att man kallar "pitbulls" för kamphundar.. En kamphund är en hund som man kampar med OAVSETT ras!

Äh. Trams.

Ett djur är en individ som har egna idéer, funderingar och känslor. Därför kan ingen garantera att det inte snedtänder och ger sig på någon. Det kan man inte med något djur. Därimot kan man ju välja att skaffa sig ett djur som, i bästa fall, ger någon ett rivsår, bitmärke eller nyp istället för att bita av halva ansiktet eller rent av bita ihjäl någon.

Åne, vi har ju fått förklarat i kamphunstråd efter kamphundstråd av kamhundsfolket att till skillnad från alla andra jur är just kamphunsraserna helt utan egen vilja, som mentala stamceller som är redo att till 100% formas efter ägarens bestämda hand.

Gillar inte att man kallar "pitbulls" för kamphundar.. En kamphund är en hund som man kampar med OAVSETT ras!

Håller med dig, Jag själv gillar inte att man kallar litersporthojar för R-hojar. R-hojar är hojar man rejsar med och när man inte rejsar med de är det inte r-hojar längre.

Känner du dig kränkt lilla vän? :krama

Det heter krenkt:mad:

Last edited:
Tror många glömmer att det inte bara handlar om hur farlig en hund kan va utan hur svårt det är att kontrollera den. Jag anser att alla hundar är farliga om de inte har det rätt ställt i psyket.. Tycker att man inte ska få ha större hund än man själv kan kontrollera om den får spel. Som incidenten korvgubbe talade om när hund ägaren sa åt folk att springa där ifrån, då kan man ju inte stoppa sin egen hund, det är skrämmande om nått! Oavsett ras..

Som att ha ett vapen som skjuter av sig själv och ägaren kan inte stoppa det om det väl börjar..

Min dotter har utvecklat någon form av hundfobi för att människor inte kan lära sig ha hundarna kopplade på allmänna platser. Vi har en park här i Skellefteå som ligger vid älven där vi brukar gå med vår dotter. Tror inte jag kan minnas en gång där nere då det inte varit hundar uppe och nosat på henne.

Försöker vara en vuxen människa och bemöta ägarna med respekt och be dem koppla sina hundar. Dem tittar på mig som om jag vore dum och fortsätter gå, utan att koppla. Har vid flertalet tillfällen vart mindre vuxen och tvingats sparka iväg hundarna för jag är rädd att min dotters nervösa tillstånd skall få hundarna nervösa.

Tråkigt då både jag och min sambo gillar hundar.

Du får man förbjuda alla hundar över 10kg, snedtänder en hund så går det illa för vissa personer.

Kamphund är ingen ras, utan en hund som används och tränas till kamp.

Precis.
Många av de trevligaste hundar jag träffat har varit Rottweilers, Amstaff, mm. Många av de värsta har varit "gulliga" labradorer, Spaniels osv.
En vän till mig som bor i mellanöstern har berättat att de roligaste och mest aggressiva hundfighter han sett skett mellan taxar.
(sjukt som fan att egga dem mot varandra, men så är det)

Visst, en såpass stark hund som t ex en amstaff kan ta livet av en i ett nafs om den vill, men det kan även en illa skött dvärgpudel.

Jag förstår i stort sett allas ställningstagende i frågan, men jag säger fortfarande att det är skiten bakom styret som är besväret.

Om inte Schäfern, vår vanligaste hund är kampbenägen, then what is?
Visst, de är väldigt smarta och undergivna/lydiga, men i fel händer kan jag garantera att de skulle stå sig bra mot de flesta andra hundar om de kampas.

EDIT: Om de blev TVINGADE att kampas.

Precis.
Många av de trevligaste hundar jag träffat har varit Rottweilers, Amstaff, mm. Många av de värsta har varit "gulliga" labradorer, Spaniels osv.
En vän till mig som bor i mellanöstern har berättat att de roligaste och mest aggressiva hundfighter han sett skett mellan taxar.
(sjukt som fan att egga dem mot varandra, men så är det)

Visst, en såpass stark hund som t ex en amstaff kan ta livet av en i ett nafs om den vill, men det kan även en illa skött dvärgpudel.

Jag förstår i stort sett allas ställningstagende i frågan, men jag säger fortfarande att det är skiten bakom styret som är besväret.

Om inte Schäfern, vår vanligaste hund är kampbenägen, then what is?
Visst, de är väldigt smarta och undergivna/lydiga, men i fel händer kan jag garantera att de skulle stå sig bra mot de flesta andra hundar om de kampas.

EDIT: Om de blev TVINGADE att kampas.

Nu har du inte en suck med jobbet hos starstriker :D

Heja Danmark, som har förnuftiga politiker...:Rockbanan

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...