Till alla kamphundshatare!

Såja starstriker ger sej in i leken och börjar med att förolämpa mej! :tummenupp

Påhopp?

Jag vet att du vet vad jag menar med att det är fel på människorna men jag får väl ta det en gång till eftersom det har visat sej att du är mkt trögtänkt.

En hund som biter människor är det något fel på, så är det i 99% av fallen.

Jag kan säga dej jag må vara 24år, men jag har stor livserfarenhet.
Troligen större livserfarenhet än dej.

Har faktiskt inte ett enda plagg av adidas, och faktiskt inte en enda tauering.
Men jag vet därimot av att dömma av bilden du hade ute på dej själv så har du tatueringar mach3 rakat hår för att dölja flinten på din skalle? Samt BOCK eller GET skägg som var inne på bönder under sent 80-tal.
Sen hade du terminator brillor på dej och drack en öl.

Seriöst du är hur gammal?
Har du några kompisar överhuvudtaget? För om du försöker ragga nya här så kan jag ge dej ett HETT tips att det funkar nog inte! :D

Ha en bra dag och titta dej inte i spegeln. :arsele

Trodde att du var mognare än så, men så var tydligen inte fallet.
Du och starstriker kan ju fortsätta med att odla en hel koloni med insekter sen kan väl försöka styra över dem?

Brukar ju bara vara finniga och äckliga människor (typ skräckfilmer) där folk har myror och insekter som husdjur? Fördommar kanske.

Äsch klarar man inte riktigt ansvar så får man väl skaffa sej en myra?

Men va faan! Slappna av lite!
Skärp dig! Jag har inte bildat nån pakt med Starstriker, jag vara bara uttråkad och ville jävlas/skoja lite jag tyckte att det framgick... men tydligen inte!

Edit: Jag inser nog inte allvaret/hatet i eran Kamphundsdebatt då jag inte har följt den! Kanske inte läga att vara ironisk:va

Edit: En av dem mysigare hundarna jag har lärt känna var en (se bild) en söt liten gris vare´.
(Tror det var en sån som är på bilden iaf känns som den jycken jag lärde känna hade kortare ben.)

Last edited:
Men va faan! Slappna av lite!
Skärp dig! Jag har inte bildat nån pakt med Starstriker, jag vara bara uttråkad och ville jävlas/skoja lite jag tyckte att det framgick... men tydligen inte!

Edit: Jag inser nog inte allvaret/hatet i eran Kamphundsdebatt då jag inte har följt den! Kanske inte läga att vara ironisk:va

Edit: En av dem mysigare hundarna jag har lärt känna var en (se bild) en söt liten gris vare´.
(Tror det var en sån som är på bilden iaf känns som den jycken jag lärde känna hade kortare ben.)

Svårt att slappna av faktiskt.
Ber om ursäkt för mitt uppförande.
Svårt att se om man är ironisk eller inte över nätet.
/mvh jonas

Okey, nu kan jag inte hålla mig längre.

Varför i helvetet kallar ni (Oljekyld är nog den okrönte kungen i det här) dessa hundar för grisar?

Såvitt jag kan se med min ytterst begränsade kunskap om grisar och hundar så är det där iaf en hund. Eller har jag fel?

Eller har ni fastnat på stadiet där man gullar med allt och ger det namn?

Då kan jag bidra med några i sådana fall:

- Sockertopp
- Diamant
- Ögonsten
- Ängel

Misstolka mig inte. Jag är aldrig ironisk. Jag menar precis allt som jag säger.

Du jag bad inte om ursäkt till dej, men det är kul att du tar åt dej :gnissla

Varför i helvetet kallar ni (Oljekyld är nog den okrönte kungen i det här) dessa hundar för grisar?

Såvitt jag kan se med min ytterst begränsade kunskap om grisar och hundar så är det där iaf en hund. Eller har jag fel?

- Sockertopp
- Diamant
- Ögonsten
- Ängel

Haha, jag vet varför, det är för att dom just ibland har en förmåga att låta lite som grisar när dom sniffar efter marken.

:D

Last edited:

- Sockertopp
- Diamant
- Ögonsten
- Ängel

Men förlåt då förihelvete! Jag har som jag redan sagt inte läst i dom här jävla kamphunsjävlatrådarna och jade ingen jävla aning om att det var fler som hade benämt hundarna som grisar!

Anledningen till att jag gjorde det var att den här jävla hunden fyfaan lät som en gris stundtals!

Edit: Lägger till ett par svordommar till så du ser att jag menar allvar. Helvetes jävlar skit fyfaan

Äsch klarar man inte riktigt ansvar så får man väl skaffa sej en myra?

det är just det som är problemet, kamphundar är lite som adhd-barn...
det är ett seriöst ansvar att ta hand om sådan hund.
tyvärr så fattar ju dock inte en del det utan klämmer in en kamphund i en etta i förorten för att se farliga ut när de går på stan..

Och allvarligt talat, om man nu MÅSTE ha ett djur som försvar/vapen så finns det så mycket bättre raser att välja på.
(lite beroende på träning och psyke dock)

T ex, skaffa en pensionerad polishund, DÄR har du en hund som ingen bråkar med!
Hunden som då troligtvis är en schäfer, är absolut lojal, pålitlig, och vaktar dig med sitt liv i alla lägen, ser direkt på kropps-språket om någon vill dig illa.
OSV.

I övrigt en löjlig debatt det här tycker jag, är det nåt fel i huvet på en hund kvittar det vilken ras det är, den blir komplett livsfarlig ändå (så länge den har tänder då).
Dock så blir ju troligtvis skadan större av en kamphund än en tax om det smäller, vilket då bidrar till negativa fördomar om annars gosiga och snälla hundar.

PunGt!

Du jag bad inte om ursäkt till dej, men det är kul att du tar åt dej :gnissla

Haha, jag vet varför, det är för att dom just ibland har en förmåga att låta lite som grisar när dom sniffar efter marken.

:D

Ja då förstår jag den naturliga logiken i det hela.

Men förlåt då förihelvete! Jag har som jag redan sagt inte läst i dom här jävla kamphunsjävlatrådarna och jade ingen jävla aning om att det var fler som hade benämt hundarna som grisar!

Anledningen till att jag gjorde det var att den här jävla hunden fyfaan lät som en gris stundtals!

Edit: Lägger till ett par svordommar till så du ser att jag menar allvar. Helvetes jävlar skit fyfaan

Ett stycke djupt andetag nu. Sådär ja.

Det var inte menat åt dig då du inte varit aktiv i någon tråd om hundar i öht, ber om ursäkt för det.

Är bara less på att vuxet folk inte kan beté sig som vuxna ibland här inne. Sen om det handlar om hundar, dödstraff eller vad som helst egentligen kvittar.

Nåväl, nu ska jag lägga mig under stenen jag kom ifrån. :)

Tack och hej leverpastej.

Last edited:
det är just det som är problemet, kamphundar är lite som adhd-barn...
det är ett seriöst ansvar att ta hand om sådan hund.
tyvärr så fattar ju dock inte en del det utan klämmer in en kamphund i en etta i förorten för att se farliga ut när de går på stan..

Och allvarligt talat, om man nu MÅSTE ha ett djur som försvar/vapen så finns det så mycket bättre raser att välja på.
(lite beroende på träning och psyke dock)

T ex, skaffa en pensionerad polishund, DÄR har du en hund som ingen bråkar med!
Hunden som då troligtvis är en schäfer, är absolut lojal, pålitlig, och vaktar dig med sitt liv i alla lägen, ser direkt på kropps-språket om någon vill dig illa.
OSV.

I övrigt en löjlig debatt det här tycker jag, är det nåt fel i huvet på en hund kvittar det vilken ras det är, den blir komplett livsfarlig ändå (så länge den har tänder då).
Dock så blir ju troligtvis skadan större av en kamphund än en tax om det smäller, vilket då bidrar till negativa fördomar om annars gosiga och snälla hundar.

PunGt!

Ja en gammal kamphund är säkert som ett ADHD-barn, eftersom det troligtvis ha blivigt hetsad till kamp mot andra hundar och tror det är rätt.
Sen kanske gammal kamphund har blivigt uppfostrad på ett sett som inte är rätt heller då kan det verka som det dom tror är rätt blir förknippat med att hunde är störd, men hur ska en hund veta när den inte lär sej rätt eller fel.

Förövrigt så tror jag inte det finns någon kamphund här och jag refererade på min egen hund att det är ett stor ansvar och min ras heter Eng staffordshire bullterrier inget annat!
Ett stort ansvar är alla hundar och jag menar har man inte den ansvarskänslan så ska man nog inte skaffa hund.
/mvh jonas

har inte "camping" hundar problem med nåt som de "många" andra avelsdjur? typ för små klena ben o orkar inte lyfta sig själv som gammal.. el för stor käft så den biter sig i tungan hela tiden :tungan

har inte "camping" hundar problem med nåt som de "många" andra avelsdjur? typ för små klena ben o orkar inte lyfta sig själv som gammal.. el för stor käft så den biter sig i tungan hela tiden :tungan

Nope. Finns inget hälsoprogram för staffar. Det förekommer en del allergier och demodex, men inga utbredda sjukdomar som stör dem rent rörelsemässigt.
Stor käft? Får inte tunga plats bättre då? :tungan

/Carin

Nope. Finns inget hälsoprogram för staffar. Det förekommer en del allergier och demodex, men inga utbredda sjukdomar som stör dem rent rörelsemässigt.
Stor käft? Får inte tunga plats bättre då? :tungan

/Carin

den kanske förvirrar sig i ett så stort tomt hål :D

Kanske inte ska beblanda mig i det här, men...

Jag har träffat ganska många "riktiga" kamphundar och även deras "offer", dvs. offren som har överlevt.

Hela grejen är extremt motbjudande och OLAGLIG! :mad:

Alla kamphundar vi fick in till djursjukhuset där jag jobbade (ASPCA, New York) har utan undantag avlivats.
Många av "offer" hundarna likaså, deras självförtroende är oftast helt knäckt och en livrädd hund är en farlig hund...

Jag ska samtidigt säga att jag träffat väldigt många fantastiskt trevliga och genomsnälla pitbull hundar och korsningar med pitbull i. En "rätt" uppfostrad Pitbull är en fantastisk hund; energisk, alert och glad.

Summa summarum;
I nästan alla fall beror alltså hundens beteende på dess ägare och dess ägares kompetens att vara just hundägare, oberoende av hundras.

/issi

Jag har varit väldigt kluven och aldrig varit för konkreta förbud men efter att den kvarterets "nyinflyttade" och fram tills nu exemplariskt snälla Amstaff/pitbull fått oprovocerat bryt och gjort utfall mot en annan grannes 2:åring är jag inte lika säker på att förbud enbart är av ondo.

En hund är precis som en hoj.
En R1, K7, RSV, den blir aldrig bättre än den bakom styret.
En Tax, Rottweiler, Pittbull, den blir aldrig bättre än den bakom styret.

Om dvärgpudlar vore lika mkt representerade av misskötande missbrukare och idioter så skulle de kallas kamphundar lika mkt som många andra raser kallas.

Om dvärgpudlar vore lika mkt representerade av misskötande missbrukare och idioter

Problemet denna gång är att hunden ägs av ett välartat par och hunden har verkat precis sådär snuttegull-snäll som alla SH:ares pluttegulliga hundar är...

Det är därför det känns lite knas när hunden får bryt och ägaren får hålla i den för allt han är värd samtidigt som han skriker åt grannen och grannungen att springa därifrån eftersom hunddjäveln vill äta upp tvååringen..

Och NEJ, ungen hade inte petat hunden i ögonen med pinnar eller stoppat grus i örat på hunden.

Problemet denna gång är att hunden ägs av ett välartat par och hunden har verkat precis sådär snuttegull-snäll som alla SH:ares pluttegulliga hundar är...

Det är därför det känns lite knas när hunden får bryt och ägaren får hålla i den för allt han är värd samtidigt som han skriker åt grannen och grannungen att springa därifrån eftersom hunddjäveln vill äta upp tvååringen..

Och NEJ, ungen hade inte petat hunden i ögonen med pinnar eller stoppat grus i örat på hunden.

Jag ifrågasätter inte situationen, ber om ursäkt om det verkade så.
Naturligtvis är det rent förjävligt.
Min poäng var att det sällan är djurets fel, till 99% av fallen är det förarens.

Även japshojar kan skjuta topplock ibland.

(sorry, va ba tvungen)

Jag är ingen hundmänniska men jag förstår de som fruktar hundar som gör fel.
Skulle en jycke ge sig på nån som står mig nära är jag först i kön att avliva den.

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar