Dålig gnista/vägrar starta
har satt ihop hela motorn enligt skiss, men kanske har missat något?
någon som vet vad felet är tro?
tog bort tändstiftet och lag den emot toppen, får en liten gnista men inte tillräckligt som den behöver, det händer att man får avgas smällar nångång bara när man har stått och kickat ihjäl sig, hjälp behövs.
Mvh Kevin
*edit*
Den får jämn och fin gnista, lite svag kanske, men den funkar.
Den vägrar starta endå, har provat startgas/soppa på stiftet men vill endå inte gå igång, kammarna,kolven,rotorn är som de ska enligt skiss.. nån som vet varför den är som den är?
Mvh
har satt ihop hela motorn enligt skiss, men kanske har missat något?
någon som vet vad felet är tro?
tog bort tändstiftet och lag den emot toppen, får en liten gnista men inte tillräckligt som den behöver, det händer att man får avgas smällar nångång bara när man har stått och kickat ihjäl sig, hjälp behövs.
Mvh Kevin
*edit*
Den får jämn och fin gnista, lite svag kanske, men den funkar.
Den vägrar starta endå, har provat startgas/soppa på stiftet men vill endå inte gå igång, kammarna,kolven,rotorn är som de ska enligt skiss.. nån som vet varför den är som den är?
Mvh
Last edited:


:

