Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Använde också vanlig silikon och dom sitter som berget även när motorn blir riktigt varm. Se till bara att tejpa fast dom när du sätter dit dom så dom inte glider ner innan dom torkat. Säljer min hoj enbart pga bilköp som är ett måste just nu.

//Peter
 
Är det nån som har LeoVince slipon på sin DRZ, och som kan posta en bild på den tysta dämparinsatsen?
Jag tycker min DRZ400E låter onödigt högt, måste tänke på grannsämjan, så funderar på om man skulle kunna modda/bygga ny "ändpip" till orginaldämparen...

mvh Jonas
 
Dålig gnista/vägrar starta

har satt ihop hela motorn enligt skiss, men kanske har missat något?
någon som vet vad felet är tro?

tog bort tändstiftet och lag den emot toppen, får en liten gnista men inte tillräckligt som den behöver, det händer att man får avgas smällar nångång bara när man har stått och kickat ihjäl sig, hjälp behövs.

Mvh Kevin

*edit*

Den får jämn och fin gnista, lite svag kanske, men den funkar.
Den vägrar starta endå, har provat startgas/soppa på stiftet men vill endå inte gå igång, kammarna,kolven,rotorn är som de ska enligt skiss.. nån som vet varför den är som den är?

Mvh
 
Last edited:
min DRZ är sjukt svårstartad såfort den fått stå mer än en vecka. Vad kan man göra åt det? Blir helt galen eftersom jag drar ur batteriet varenda jäkla gång och hojen är ju helt jäkla omöjlig att springa igång eftersom bakjhulet bara låser sig och släpar efter! :( :(

Den har gått strax över 1000 mil och jag funderar på att ta in den på 1200-mila servicen redan nu om jag inte får ordning på detta!
 
En stor eloge till JJ här på forumet som hjälpte mig att montera BB kittet och andra kammar idag! ;)
 
De flesta köper en Drz för de håller och man inte behöver meka så mkt eller?

Sen trimmar ni era Drz, håller de fortfarande lika bra då som man hört Drz brukar göra? Och ni som trimmar varför inte köpa en Husaberg,Ktm 525 i stället? Är det just det med mekandet, att Drz:an håller bättre trots trimmet?

Angående endurofälgar, låter det konstigt att det ska vara problem att få tag på, det är ju en offroad hoj i grund och botten. Då kan det ju tänkas att man vill köra offroad med den.
 
Sen trimmar ni era Drz, håller de fortfarande lika bra då som man hört Drz brukar göra? Och ni som trimmar varför inte köpa en Husaberg,Ktm 525 i stället? Är det just det med mekandet, att Drz:an håller bättre trots trimmet?

Angående endurofälgar, låter det konstigt att det ska vara problem att få tag på, det är ju en offroad hoj i grund och botten. Då kan det ju tänkas att man vill köra offroad med den.

Svar: ja


Endurofälgar finns begagnat på ebay bla annat, vad jag sett verkar det vara relativt lätt att få tag på. Ska nog inhandla ett par till hösten och dubba för iskörning :)
 
installera blinkersrelä på dessa maskiner efter montering av LED-blinkers är det något ni gjort? Vilket relä/motstånd använde ni i så fall? Biltemas motstånd funkade inte alls för mig.

har läst runt lite på diverse forum och detta verkar ju vara ett jäkla meck! Kom igen hörrni, ge mig lite hårda tips!
 
Last edited:
Nån som hört talas om detta "problemet"?, måste va jäkligt ovanligt :näsblod :rofl :

Upptäckte nämligen idag att det lilla metall röret på nedre delen av cylindern där vevhusventen går in, hade lossnat ur sitt "fäste"/vibrerat ut och satt ca en cm utanför cylinderväggen. Har läckt ut lite olja därifrån såg jag också.

Tog en skruvmejsel och tryckte till den så den klicka in och satte sig som den ska sitta. Tror ni det är något att oroa sig för ifall man bara håller koll då och då att det sitter, finns väl inte mycket man kan göra för att "åtgärda" det och få den att sitta hårdare ändå?

Väldigt märkligt i vilket fall...aldrig sett liknande förut, borde ju sitta stenhårt fast i cylindern tycker man ju :va
 
Nån som hört talas om detta "problemet"?, måste va jäkligt ovanligt :näsblod :rofl :

Upptäckte nämligen idag att det lilla metall röret på nedre delen av cylindern där vevhusventen går in, hade lossnat ur sitt "fäste"/vibrerat ut och satt ca en cm utanför cylinderväggen. Har läckt ut lite olja därifrån såg jag också.

Tog en skruvmejsel och tryckte till den så den klicka in och satte sig som den ska sitta. Tror ni det är något att oroa sig för ifall man bara håller koll då och då att det sitter, finns väl inte mycket man kan göra för att "åtgärda" det och få den att sitta hårdare ändå?

Väldigt märkligt i vilket fall...aldrig sett liknande förut, borde ju sitta stenhårt fast i cylindern tycker man ju :va
Väldigt vanligt faktiskt! Den är bara limmad, Athena har en egen lösning med ett gängat vent rör. Såg att man kunde köpa en najningssats någonstans till det. En bricka med ett öra på som man satt på M6 cylindermuttern som sitter alldeles framför. Man najja några varv runt röret sen fast i örat. Man kan ju göra en sån bricka själv med.
 
Last edited:
Väldigt vanligt faktiskt! Den är bara limmad, Athena har en egen lösning med ett gängat vent rör. Såg att man kunde köpa en najningssats någonstans till det. En bricka med ett öra på som man satt på M6 cylindermuttern som sitter alldeles framför. Man najja några varv runt röret sen fast i örat. Man kan ju göra en sån bricka själv med.

Jasså? Ok, blev så jäkla förvånad när jag upptäckte det :tungan
Ska se om jag hittar nåt sätt att säkra fast den på, får hålla lite koll på den sålänge :)




(In other news: Väntar på min förgasarnål från yamaha sen blir det ut med strypning och på med FCR :yoparty)
 
Jasså? Ok, blev så jäkla förvånad när jag upptäckte det :tungan
Ska se om jag hittar nåt sätt att säkra fast den på, får hålla lite koll på den sålänge :)




(In other news: Väntar på min förgasarnål från yamaha sen blir det ut med strypning och på med FCR :yoparty)

Fcr rockar! Du kommer slå runt direkt Haha!
 
Fcr rockar! Du kommer slå runt direkt Haha!
Ha ha jag misstänker att den kommer bli lite hetsig med tanke på drevningen :hihi
Hämtade i alla fall upp min nål från Yamaha idag :yoparty

Men jag kom på att jag kanske inte har rätt airboot adapter :confused:.
Dessa är vad jag fick med när jag köpte förgasaren :va
(se bild nedan)
 

Bifogat

  • IMG_0004.jpg
    IMG_0004.jpg
    236.8 KB · Visningar: 88
  • IMG_0005.jpg
    IMG_0005.jpg
    237.9 KB · Visningar: 78
Ha ha jag misstänker att den kommer bli lite hetsig med tanke på drevningen :hihi
Hämtade i alla fall upp min nål från Yamaha idag :yoparty

Men jag kom på att jag kanske inte har rätt airboot adapter :confused:.
Dessa är vad jag fick med när jag köpte förgasaren :va
(se bild nedan)

Den i alu kanske funkar. Bör vara 58-60mm ytterdiam. Hur ser insugsgummit ut som du fick med? Och kom ihåg att Emn clip#3 och 160Mainjet är för 3x3 hål i burken
 
Last edited:
Någon som vet en bra sida att beställa en topp-packning för bra komp? 05 E-packning. Känns som jag efter montering av JD kitt vill smacka dit en packning med. Behöver man ändra munstycke efter byte till tunnare packning?

Funderar på att byta tank till lite större men inte hittat någon fin. Vilka tillverkar mest matchande tankar?
 
Någon som vet en bra sida att beställa en topp-packning för bra komp? 05 E-packning. Känns som jag efter montering av JD kitt vill smacka dit en packning med. Behöver man ändra munstycke efter byte till tunnare packning?

Funderar på att byta tank till lite större men inte hittat någon fin. Vilka tillverkar mest matchande tankar?

Cylinderfotspackning är det du vill ha.
 
Hämtade ut en splirans SM i fredags och har nu åkte 70mil! Så himla kul hoj!!! Frågan är "Rosa sladden" ?? Skall den klippas? Verkar vara lite olika uppgifter om det verkligen gör någon skillnad, någon som märkt något?
 
Hej, nån som har eller vet var man får tag i en packning till flotörhuset till fcr 39 gasaren, min läcker soppa som satan.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top