Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Hej, nån som har eller vet var man får tag i en packning till flotörhuset till fcr 39 gasaren, min läcker soppa som satan.
Du har gammla modellen ellerhur? Finns nog inget annat val änn Suzuki eller yamaha eller Ktm återförsäljare då. Finns ju fan ingen som har pirat Keihin delar här i sverige. Föresten så har du 3veckor på dig till nästa bankörning på amsberg.
 
Last edited:
Den i alu kanske funkar. Bör vara 58-60mm ytterdiam. Hur ser insugsgummit ut som du fick med? Och kom ihåg att Emn clip#3 och 160Mainjet är för 3x3 hål i burken

Hmm ok, ska mäta och kolla. Insugsgummi fick jag inte med något, bara att beställa orginal från Suzuki eller? Jag vet, jag ska öppna burken så fort jag fått allt på plats :)

Fan va nice! vad kör du för drevning da?:)
14-51 :tungan
 
Du har gammla modellen ellerhur? Finns nog inget annat val änn Suzuki eller yamaha eller Ktm återförsäljare då. Finns ju fan ingen som har pirat Keihin delar här i sverige. Föresten så har du 3veckor på dig till nästa bankörning på amsberg.

A jag har gamla modellen, får väl ringa imorrn. Du föresten inte lust att hjälpa till att ställa förgasare? jag har varit ute och provkört men gick inte riktigt bra, kan kanske bero på att det läcker? 3 veckor borde man ju hinna på :P då blir det åka!!
 
Äntligen fått mitt helsystem, Yoshimura. Riktigt skön effekt med det. Men såg att det sitter en "spark arrestor" som ska underhållas...är det lag på "spark arrestor" i sverige? Känns som en sak man lätt glömmer och kan bli igentäppt i onödan.
 
Nej. Har bara hört talas om lagkrav på det i Nordamerika (USA+Kanada).

Trevligt. Ryckte loss den igår.

Bara hoppas det inte blir för mycket problem när man ska försöka få mcn igenom besiktningen nästa år. Den låter ju mer nu men inte störande högt enligt min bedömning. Men i regpappret står det 89db...jo tjena lär ju inte ens en db killer fixa.
 
hur mycket drar era DRZor och hur långt kommer ni på en tank? imorrn blir det en 35mils resa, hoppas jag inte vibrerar ihjäl på vägen :)
 
hur mycket drar era DRZor och hur långt kommer ni på en tank? imorrn blir det en 35mils resa, hoppas jag inte vibrerar ihjäl på vägen :)

Den jag hade tog ca 0.4l/mil.
Jag hämtade min i Västerås trakten och körde hem den till Boden på en dag, blev ca 92 mil. Det tog ca 12 timmar. Inget jag rekomenderar för smärtan jag hade i baken var inte av denna värld!
 
tycker absolut inte den borde dra mycket mer än 0.4 , min gamla ER-6a jag hade drog ju fasen inte mer än 0.5 hur hårt man än körde och den har både större motor och väger mer. Men det e klart ligger man runt 120-130 och pressar så lär den ju dra rätt bra. Med 10-literstank blir det ju att stanna ett par gånger, vill inte få soppatorsk på motorvägen som jag fick förra månaden, lite smått jobbigt :)
 
Den är ju näst intill vibrationsfri :7peta

ja för att vara en encylindrig rackare men vibrationsfri vore väl att överdriva :) en fin r4:a, där snackar vi! :)

ok lite hard facts istället! Måste säga att DRZan är ganska snål i varje fall. Låg för det mesta i 110-115km/h i 32mil och snittförbrukning blev 0.413 l/mil, godkänt tycker jag. Hade inte skadat om det gick ett par liter till i tanken.
 
hur ofta har ni bytt drivpaket på er DRZa? Min kedja är verkligen superslapp, har bara 2 hack kvar innan bakhjulet är i bakersta positionen och jag kan nästan lyfta kedjan från bakkuggen så det känns som om det börjar bli dags. Har rullat ca. 1200mil.

Har ni någon rolig drevning annan än original att rekommendera? dålig wheeliekapacitet för tillfället.

edit: köpte dyraste kitet från addemoto (1198:- ), hoppas det smakar. Frågan kvarstår fortfarande om man ska byta drevning.
 
Last edited:
efterom ni är som döda sillar så passar jag på att ställa en fråga till.

läste igenom tråden lite ang. wheeliekapaciteten med original drevning och endast lite lättare mod. Verkar som om det flesta kan gasa upp den på tvåan med lite ryck!? Finns inte en chans i världen att jag lyckas med det! Ettan går lite lite om man flyttar långt bak men tvåan går inte ens med "dipp-tekniken", d.v.s. gas-släpp-gas, inte ens nära! Borde jag felsöka? :)
 
Du har ingen annan du kan få provköra så du får en uppfattning om hur den går rent generellt? Borde inte va svårt att få upp den på 2an.När jag hadde Jetkit,3x3, K&N och FMF powerbomb kröken så hadde jag inga bekymmer att få upp den på 3an utan att annvända kopplingen. Kan va så att du måste nöta å träna med men den kanske har nått knas!
 
Du har ingen annan du kan få provköra så du får en uppfattning om hur den går rent generellt? Borde inte va svårt att få upp den på 2an.När jag hadde Jetkit,3x3, K&N och FMF powerbomb kröken så hadde jag inga bekymmer att få upp den på 3an utan att annvända kopplingen. Kan va så att du måste nöta å träna med men den kanske har nått knas!

ska se vad jag kan luska fram då! Kör själv med JD-kit, 3x3 och jag antar (har glömt kolla) med K&N-filter. Jag borde helt klart investera i en powerbomb kanske!

edit: kör med 15/41 på drevningen, tror att det är original men är osäker. Det var det jag beställde nytt från addemoto i varje fall.

edit2: verkar dåligt med powerbombs på ebay för tillfället. Är det samma modell som till RMZ 450? Några mer som passar rakt av?
 
Last edited:
15-41 är orginal. Powerbomb finns endast listad för Drz400-e. Beroende på vad du har för slip-on så är det inte helt säkert att de passar ihop
 
15-41 är orginal. Powerbomb finns endast listad för Drz400-e. Beroende på vad du har för slip-on så är det inte helt säkert att de passar ihop

har ett leo vince x3, försöker hitta något om de är kompatibla på google men får bara fram en massa jämförelser d.v.s. inget matnyttigt. Om inte annat måste det ju gå att tillverka någon form av adapter för det!
 
har ett leo vince x3, försöker hitta något om de är kompatibla på google men får bara fram en massa jämförelser d.v.s. inget matnyttigt. Om inte annat måste det ju gå att tillverka någon form av adapter för det!

Powerbomben är 41mm utv. likaså org. e-krök. din s-sm krök är 38mm utv. Men om den blir mycket mer lätt wheelad bara du byter krök vet jag inte. Du bör nog få checkat att den går som den ska och hitta den rätta tekniken i dina försök. Tilläger att min powerwheela inte på 3an med dom moddarna, en kombo av av-på gas och ryck i styret va de.
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top