Vilka handskar?

Jag kör i Liknande fast A-stars.
Tycker det e Skönare med tunna korta.
Har man med innerhandske så brukar det ju va ett pyssel, bara å få på å av sej dom när det e varmt.
Tyckte dom såg vettia ut

Jag kör i Liknande fast A-stars.
Tycker det e Skönare med tunna korta.
Har man med innerhandske så brukar det ju va ett pyssel, bara å få på å av sej dom när det e varmt.
Tyckte dom såg vettia ut

vad ligger dom på i pris? och vart köpte du dom?

har du nån aning om hur man kollar upp storlekarna?

jo känns smidigare och snyggare med tunna:)

tack förhjälpen!

Tror minna gick på 13-1400 pix. Kommer inte ihåg va dom heter mer. Å orkar inte gå ner å kolla heller just nu:D
Köpta i butik.
Åk å prova lite olika, sen kan man ju ta Internetet å tjäna ett par hundringar :fyllisar

Gör som jag, kolla i mc-butikernas fyndlådor. Jag hittade ett par Alpinestars GP-PRO för 750:- Enda anledningen till det priset var att dom slutat sälja Alpinestars.

Kostar tydligen en bit över 2000:- annars. Kanonsköna, smidiga trots alla skydd.

Ett enkelt svar på skillnaden mellan tunna och tjocka skulle kunna vara "juni, juli och augusti". Då funkar tunna. april, maj, september och oktober stavas hanskar "tjocka". Nu vet jag att det finns en massa Biltema-hatare på SH men jag tycker att det är få hanskar som konkurrrear med dessa i komfort
Biltemahandske

Tror minna gick på 13-1400 pix. Kommer inte ihåg va dom heter mer. Å orkar inte gå ner å kolla heller just nu:D
Köpta i butik.
Åk å prova lite olika, sen kan man ju ta Internetet å tjäna ett par hundringar :fyllisar

jo får göra det haha känns lite tattigt dock:)

Kolla knox nya handskar, recon, handroid, zero och biomech. Recon och handroid är tunnare! Www.mc-Boden.se

tack för tipset! får kolla lite där, dom ser dock lite klumpiga ut:/

Gör som jag, kolla i mc-butikernas fyndlådor. Jag hittade ett par Alpinestars GP-PRO för 750:- Enda anledningen till det priset var att dom slutat sälja Alpinestars.

Kostar tydligen en bit över 2000:- annars. Kanonsköna, smidiga trots alla skydd.

ska kolla runt lite:) man kanske hittar nåt:)

Ett enkelt svar på skillnaden mellan tunna och tjocka skulle kunna vara "juni, juli och augusti". Då funkar tunna. april, maj, september och oktober stavas hanskar "tjocka". Nu vet jag att det finns en massa Biltema-hatare på SH men jag tycker att det är få hanskar som konkurrrear med dessa i komfort
Biltemahandske

så dom skyddar mao likadant. bara att dom tjocka är varmare då?:)

mailade dom idag, dom hade inte rs1 som jag var ute efter, men touringbutiken.se hade för 2700 lika mkt som tyskland haha

Last edited:

Det ser möjligen klumpiga ut men är grymt smidiga! Kom förbi och prova, vi har de flesta hemma :)

Ditt svar på tunnare handskar vs tjockare (pratar ionte om fodrade tjockar skin typ, dvs inte vinterhandskar).

Tunnare är svaler att köra i en varm sommar dagen men du fryser händerna av dig när det är under 10 grader ute.

Tjocka handskar är varmare vid lägre temperaturer men även vid högre tempraturer. Den stora fördelen med tjockare är dock att de har bättre inbyggda skydd.

Jag skulle köpa tjocka alla dagar i veckan.
Kör själv med följande Berik 4926 Motegi. Kört med dem ett par månader nu och är grymt nöjd.

FC Moto säljer även hjälmen du letar efter. Marushin RS1

//Andreas

Jag skulle resonera så här: Vad skall jag ha handsken till? Skall jag köra MC med handskarna och tanken är att de skall skydda mina händer = Tjocka
Skall du meka med hojen och behöver känsla och rörlighet i bla fingertoppar = tunna.

blanda dock inte ihop Tjocka med fodrade! Se till att du har ytor i handflatorna med dubbla lager skinn på, i fall att du blir glidande med handflatorna i backen kan detta var en taktiskt skön move.

hjälmen kostar lika mycket i touringbutiken.se som på dom tyska shopparna:(

Jag skulle resonera så här: Vad skall jag ha handsken till? Skall jag köra MC med handskarna och tanken är att de skall skydda mina händer = Tjocka
Skall du meka med hojen och behöver känsla och rörlighet i bla fingertoppar = tunna.

blanda dock inte ihop Tjocka med fodrade! Se till att du har ytor i handflatorna med dubbla lager skinn på, i fall att du blir glidande med handflatorna i backen kan detta var en taktiskt skön move.

hahah just så jag tänkt. ifall jag hamnar i backen:P
så dom handskarna jag länka är skit?

Last edited:
Gå in o kolla här. http://stores.sportbiketrackgear.co...Motorcycle+Gloves+from+Sportbiketrackgear.com

De kan leverera till Sverige också om man mailar. Annars är ju eBay bra grejer.

Jag kan rekommendera Knox Handroid - riktigt sköna! Annars ska Held Phantom och Held Titan vara riktigt bra grejer. Finns ett par Knox Handroid för 1500 till salu här på SH - skulle jag hugga om storlek passar.

problemet är ju dom ser lite klumpiga ut fan:( dom jag länka såg najs ut:D frågan är ju om dom skyddar:S ifall man ramlar:P

problemet är ju dom ser lite klumpiga ut fan:( dom jag länka såg najs ut:D frågan är ju om dom skyddar:S ifall man ramlar:P

svar nej dom du länkade till skyddar mkt dåligt.
en kvalitetshandske är inte klumpig fast den har mkt skydd och dubbelt skinn etc.
fast det är dina händer, nog med råd från mig nu.

Om du syftar på Handroid så är de långt i från klumpiga. Alpinestars, Dainese, SIDI, etc med fasta gjutna knogskydd känns klumpigare och stelare tycker jag. Rörligheten i Handroid är grymt bra. Självklart måste man ju prova innan man köper/beställer. Smaken är ju individuell.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Back