Jag behöver hjälp, vad kan jag hjälpa dig med.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Spinnoff från Bebe,s lånatråd.

Vi har alla trilskats, svurit, lyckats och lärt oss meka hoj i olika omfattning:)

Jag behöver en övervakare när jag byter packboxar i gaffelbenen:)

Jag kan hjälpa dig, men inte innan nästa fredag.

Kan nog hjälpa till på söndag... Om inte jag kör för att handla ny hoj :)

Jag genomförde den operationen förra året själv så visst kan jag ställa upp med :D

Du har mitt nummer i pm.... (sen tidigare... )

Var det meningen att andra skulle få be om hjälp i denna tråden?
För isåfall vill jag be om tips på hur man får av oljepluggen så man kan byta olja. Fanskapet sitter tokhårt! En timme, en burk 5-56 och ett antal könsord senare har skruven bara flyttat sig en mm och jag är rädd för att den kan bli söndersliten om jag fortsätter. Hjälp?

Var det meningen att andra skulle få be om hjälp i denna tråden?
För isåfall vill jag be om tips på hur man får av oljepluggen så man kan byta olja. Fanskapet sitter tokhårt! En timme, en burk 5-56 och ett antal könsord senare har skruven bara flyttat sig en mm och jag är rädd för att den kan bli söndersliten om jag fortsätter. Hjälp?

Du måste ju dra åt fel håll! De brukar ju inte kunna sitta så hårt!!:va

Kan man ens dra åt fel håll? Den flyttar ju som sagt sig en liten bit, har skruvat ned den cirka 2 mm typ. Men det har tagit tid och har skadat muttern lite...

Har du provar att skruvat tillbaka den?
Kan ju fasnat ett metalspån i gängorn!

Jag har tyvärr testat båda era tips. Ska försöka lite till och hålla tummarna!

Edit: Nu funkade det! Sprayade 5-56 och lät det stå en timme. Efter lite våld lossnade den. Tack för all hjälp :Bugar

Last edited:
idag när jag bjurling, das pb, bjork3n och onedreamer var ute och körde en sväng slutade hojen att funka (batteriet eller generatorn med största sannolikhet)

Därför behöver jag hjälp av någon med släp å bil med dragkrok (eller skåpbil) för att hämta min hoj som står hos en bekant en liten bit utanför hbg (10 minuter ungefär) vart vill jag inte skriva här

har inte direkt råd att hyra varken släp eller skåpbil.

hjälp mottages väääldigt tacksamt.

:krama

idag när jag bjurling, das pb, bjork3n och onedreamer var ute och körde en sväng slutade hojen att funka (batteriet eller generatorn med största sannolikhet)

Därför behöver jag hjälp av någon med släp å bil med dragkrok (eller skåpbil) för att hämta min hoj som står hos en bekant en liten bit utanför hbg (10 minuter ungefär) vart vill jag inte skriva här

Kan den stå kvar tills i morgon så hjälper jag dig.

Var det precis utanför mörarp?
Tyckte jag kände igen er :D

tackar bjurling å das pb för hjälpen:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

edit: liten update. laddade batteriet och satte tillbaka det i hojen, den startade med laddade inte (0,3 volt mindre i batteriet efter start och ingen ökning när jag varvade motorn) såg heller ingen skillnad på halvljuset när jag varvade motorn.

tips på hur man kan kolla om generatorn e kass eller om det är någon kabel?

Last edited:
Allt funkade när batteriet var laddat? Alltså lös starkt osv.
Kolla kolen i generatorn alt. byt ut hela.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger