Way to go, Israel...

Varning!

Det börjar redan spridas folieteorier om att filmen från båten är hittepå eller åtminstone klippt och placerad hos onda judiska tv-bolag. :lol

Man bara måste älska Arkiv X-generationen som tror på allt i sina små foliehattar. :)

Israel är ett jävla ögontjänarland som påminner starkt om Nordkorea....

De där får du fanimej förklara...hur mener dö nu??

Ögontjänare? Det är väl det sista man kan beskylla Israel för att vara.
Dom ger ju fingret åt alla och genomför sin (lätt utvidgade) inrikepolitik
precis som dom vill.
Väl medvetna om att USA och UK är tvugna att stå bakom dom no matter
what.
För vad dom än hittar på så är det bättre än att tillåta hela regionen
att falla helt i händerna på blodtörstiga fanatiker som står fast rotade
i tidig medeltid.

Det börjar redan spridas folieteorier om att filmen från båten är hittepå eller åtminstone klippt och placerad hos onda judiska tv-bolag. :lol

Vem bryr sig om vad någon påstår om det där videoklippet? :va
Även om någon foliehatt säger att det där klippet är fejk så har vi ju en uppsjö av twitterflöden, videolänkar och andra filmer att ta del av från de 8 fartyg och 700 aktivister som mer än gärna drar israel i smutsen.
Även om någon säger att just det där klippet skulle vara fejk så kan man ju ta del av allt annat videomaterial för att skapa sig en mer rättvis bild.

Vem bryr sig om vad någon påstår om det där videoklippet? :va
Även om någon foliehatt säger att det där klippet är fejk så har vi ju en uppsjö av twitterflöden, videolänkar och andra filmer att ta del av från de 8 fartyg och 700 aktivister som mer än gärna drar israel i smutsen.
Även om någon säger att just det där klippet skulle vara fejk så kan man ju ta del av allt annat videomaterial för att skapa sig en mer rättvis bild.

Åh du gör din poäng så tydlige genom att korvgubbefiera den, dvs leka högstadieironi. Business as usual. :rolleyes:

Skriv för en gångs skull vad du tycker istället för vad du inte tycker, även om du är någon typ av korsmutant mellan Arkiv-x och Nile city.
:1995

Det slår dig inte, i din iver att tänka kritiskt, att filmer på israeliska övergrepp kanske inte existerar då det inte förekommit några? Det finns inga filmer på andra icke-händelser heller.

Du utgår från att det finns filmmateriel på judar som äter kristna barn till frukost på öppet hav, alla filmer som visar något annat kommer således vara en besvikelse och kunna avfärdas.

Det här är en kränkning! :4skrika

Skriv för en gångs skull vad du tycker

Jag tycker att det är för tidigt att uttala sig om huruvida vem som är skyldig till morgonens tragiska händelser. Punkt.

Jag väntar på mer information innan jag säger vare sig bu eller bä. Vad mig beträffar vet jag inte om det är jihadistislamisterna som sin vana trogen oprovocerat har attackerat Israeliska soldater eller om det är de barn-ätande judarna som har spisat kristna till frukost på öppet hav.

Det är för tillfället svårt för mig att hinna gallra bland den uppsjö av material som når oss från båtaktivisterna.

Med den logiken var det ju lika mycket judarnas fel att Adolf gav dom på nöten...:gnissla

Jag skulle vilja säga att det finns undantag till regeln.

Efter att Israel fått ta så mycket skit från Pallywood kanske det är deras tur att fejka en film nu... ;)

Det slår dig inte, i din iver att tänka kritiskt, att filmer på israeliska övergrepp kanske inte existerar då det inte förekommit några? Det finns inga filmer på andra icke-händelser heller.
.

Haha. Du är rolig du. Det som inte syns finns inte!

Direktrapportering i den här länken på SVD.

Verkar pågå ett propaganda krig i media mellan Israeliska militären och aktivisterna samt övrig media. Något säger mig att Israel inte kommer att vinna det slaget.

Den här konvojen var väl sanktionerad av regeringen? FN vill att hjälpsändningar ska nå Palestina.

Ärligt talat är jag inte så insatt i dagens nyhet. Det kommer antagligen att dominera nyheterna under kvällen och kommande dagar.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/direktrapportering-om-stormningen-av-ship-to-gaza_4792145.svd

Herregud vad gärna jag skulle vilja bo där, bara ett litet sommarhus skulle räcka annars. Jag blir glad i hela kroppen av att se att det finns ställen där ordning upprätthålls och islamistisk terror inte bemöts med seminarier om utanförskap.

Israel är ett utmärkt ställe att skaffa sig en liten sommarstuga på.
Det finns massor av gratis lediga hus där som man bara kan åka ner och bosätta sig i.
Iofs finns det ibland människor som tror att det är deras hus,
men det brukar lösa sig om man dödar dem.

Tror tyvärr att Israel ej räknat med att få något motstånd alls när man bordade skeppen. När sedan fredsaktivisterna började gå loss med tillhyggen på de få soldater som kommit ner på båten gick det som det gick.:död
Livrädda soldater med vapen som försökte rädda sig själva och sina kamrater från pöbeln gjorde vad alla skulle göra i en sådan situation Skjuta först fråga sedan.

Bara jag hör orden Israel, Gaza och Palestina så får jag huvudvärk... Hela uppväxten och ens vuxna liv har det vart rapportering därifrån... Så trött på skiten!

Tror tyvärr att Israel ej räknat med att få något motstånd alls när man bordade skeppen. När sedan fredsaktivisterna började gå loss med tillhyggen på de få soldater som kommit ner på båten gick det som det gick.:död
Livrädda soldater med vapen som försökte rädda sig själva och sina kamrater från pöbeln gjorde vad alla skulle göra i en sådan situation Skjuta först fråga sedan.

Jo visst, men de hade inget på båten att göra! den var på internationellt vatten, sen "kidnappades" besättningarna in i Israel. Men jag tror det som hände är bra i förlängningen.. Israel beter sig som en brat med rik farsa (USA), gör precis vad de känner för hela tiden och väntar på att pappa kommer efter och löser allt.. Sjukt sjukt sjukt är det.

Jo visst, men de hade inget på båten att göra! den var på internationellt vatten, sen "kidnappades" besättningarna in i Israel. Men jag tror det som hände är bra i förlängningen.. Israel beter sig som en brat med rik farsa (USA), gör precis vad de känner för hela tiden och väntar på att pappa kommer efter och löser allt.. Sjukt sjukt sjukt är det.

Ganska naivt om man tror att Israel skulle låta dessa båtar angöra palestinska hamnar utan att på något sett ingripa.
Israel har musklerna och gör väl det som passar deras intressen bäst särskilt när det handlar om deras egna säkerhet.
Så agerar alla som kan, amerikaner, ryssar, engelsmän, israeler, tyskar ,svenskar, turkar, irakier m.m tills någon som är starkare sätter stopp för det hela.
Och som det ser ut nu så finns det ingen i mellanöstern som vågar/har kapaciteten att göra något åt Israel.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025