Way to go, Israel...

Varför hade vapen med sig på en "hjälpsändning"? :confused:

Var har du för källor på att de fraktade vapen?

Edit; Är det förresten inte vanligt med puffror ombord på fartyg pga pirater kanske? Har vi någon sailor här på forumet.

Bara jag hör orden Israel, Gaza och Palestina så får jag huvudvärk... Hela uppväxten och ens vuxna liv har det vart rapportering därifrån... Så trött på skiten!

Jag är fördjävla trött på att höra om svältande barn i Afrika, kinesiska myndigheter som förtrycker befolkningen samt USAs sjukvårdsförsäkrning.
Varför kan det inte bara vara glada och snälla nyheter för oss veloursvennar!
Eller hur menade du?

Och förresten tror jag att många i likhet med mig inte har den minsta koll på vad problemet i mellanöstern är. Men det är inget som är ett hinder för att hitta på åsikter och publicera dem på SH.
I det här fallet tror jag att Carl Bildt har bättre koll på läget än valfri medlem här.

Last edited:
Och förresten tror jag att många i likhet med mig inte har den minsta koll på vad problemet i mellanöstern är. Men det är inget som är ett hinder för att hitta på åsikter och publicera dem på SH.
I det här fallet tror jag att Carl Bildt har bättre koll på läget än valfri medlem här.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7217611.ab
En lill-politiker som agerar sporthojsmedlem. Fast det skulle lika gärna vara tvärt om.

Ganska naivt om man tror att Israel skulle låta dessa båtar angöra palestinska hamnar utan att på något sett ingripa.
Israel har musklerna och gör väl det som passar deras intressen bäst särskilt när det handlar om deras egna säkerhet.
Så agerar alla som kan, amerikaner, ryssar, engelsmän, israeler, tyskar ,svenskar, turkar, irakier m.m tills någon som är starkare sätter stopp för det hela.
Och som det ser ut nu så finns det ingen i mellanöstern som vågar/har kapaciteten att göra något åt Israel.

Ja det är naivt, men nu när israel upprört 40 nationer genom att röva borta människor så kanske israels "allierade" inte har lite stor lust att backa upp.. Turkiet har redan avbrutit millitärövningar och tagit hem sin ambasadör, Fast USA kommer ju såklart aldrig släppa greppet. Kriget kommer aldrig ta slut :banana

Last edited:

TV4 22.00 31/5-2010

:mattias

Fattar inte att Bildt höll på och gnällde, den där varghatande idioten i MUF var ovanligt klarsynt annars.

Så jävla gärna hade det behövts lite IDF på Strandvägen idag. :fakta

Såg det på ett nyhetsinslag tidigare under eftermiddagen/kvällen. Vill minnas att det var vice premiärminister som höll presskonferens. Då nämndes bland annat att man funnit vapen på något av fartygen.

Påståendet kan vara lika sant som Collin Powells påstående om massförstörelsevapen i FNs generalförsamling. Israel har en agenda precis på samma sätt som Hamas. Vi får se vad som kommer fram närmsta dagarna.

Fattar inte att Bildt höll på och gnällde, den där varghatande idioten i MUF var ovanligt klarsynt annars.

Var han klarsynt först eller när han pudlade? Om nu pudla är ett verb.

Hum, finns det på webbtv... För det vore en intressant om det låg ett gäng RB17 med i lasten.

Inte en dag för tidigt! :)

Var han klarsynt först eller när han pudlade? Om nu pudla är ett verb.

Hum, finns det på webbtv... För det vore en intressant om det låg ett gäng RB17 med i lasten.

Har han pudlat? :confused: I så fall är han samma gamla tönt som när han förvirrade sig i resonemangen när han gnällde om vargjakten i vintras.

Last edited:
Sju "vänner" på fejjan har hittills sagt upp bekantskapen bara för att jag på min statusrad hyllade israelernas handlingskraftighet. Bara kvinnor förstås :sissy.

En har i och för sig stora tuttar, så det är ju lite synd.

Sju "vänner" på fejjan har hittills sagt upp bekantskapen bara för att jag på min statusrad hyllade israelernas handlingskraftighet. Bara kvinnor förstås :sissy.

Beklagar sorgen. Förövrigt så tycker jag att Israel gör rätt. Vem vet om det fanns/finns vapen i dom där fartygen? Det måste man ju självklart kolla. Sen är det ju självklart tragiskt att människor behöver dö.

:D Nog för att jag ofta drar till med politiska statements i min statusrad men detta vågar jag nog inte. La iofs upp en bild på FB för nån månad sen på mig tillsammans med några israeliska soldater, typ småkillar, mest för att provocera och skrev typ: Och här är då de hemska mördarmaskinerna och organtjuvarna osv. Kom lite sura kommentarer över det förstås. Hemskt att det blinda israelhatet engagerar så många dårar i Sverige. Media har lyckats.

Ju mer jag smälter den här händelsen desto starkare blir mitt stöd för de israeliska soldaternas agerande faktiskt. Fan att de inte prickade Feiler bara. :huvet

Last edited:
Hade det faktiskt varit en hjälpsändning men avsikt att hjälpa civila hade de klarat en inspektion. Utan att slåss. Så det ligger helt klart en hund begraven.

Varför i hela världen skulle de gå till attack? Israel har varit belägrat i 60 år och kommer givetvis göra allt för att se till att det inte kommer in vapen till Hamas—jag har svårt att se att de faktiskt skulle hindra nån som med ärlig avsikt kommer med mat och medicin.

Hemskt att det blinda israelhatet engagerar så många dårar i Sverige. Media har lyckats.

Så är det. I Sverige ser vi bara en bild och att Hamas använder mänskliga sköldar och gömmer sig i folksamlingar är sällan nåt som framträder särdeles tydligt på Aftonbladet.

Jag lovar er att man inte mår bra när det sker ett bombdåd på ett köpcentrum under lunchtid i staden där ens frus bästa vän bor och man dessutom inte får tag på personen på telefon. Fy fan, jag har nog aldrig sett henne må så dåligt under de tre timmar det tog innan vi fick kontakt.

Last edited:
Hade det faktiskt varit en hjälpsändning men avsikt att hjälpa civila hade de klarat en inspektion.

Skeppen har ju varit öppna för inspektion hela tiden. Det som hände i går morse var ju ingen inspektion. Inspektörer brukar sällan ha automatvapen och fira ned sig från helikoptrar.

Men tills vi fått lite mer kött på benen och sett vad som leder fram till tumultet har jag ingen åsikt om vem som är skurken i dramat.

Tycka vad man vill om att hindra hjälpsändningar från att nå sitt mål så är att borda fartyg med våld på internationellt vatten ett lagbrott sig.

Dessutom är det tveksamt att vattnet utanför Gaza är israeliskt.

Tycka vad man vill om att hindra hjälpsändningar från att nå sitt mål så är att borda fartyg med våld på internationellt vatten ett lagbrott sig.

Dessutom är det tveksamt att vattnet utanför Gaza är israeliskt.
Folkrättsfloskler, källa DN?

Staternas övergripande mål är att beskydda sin befolkning. Fiktiva gränser över vatten är just fiktiva gränser, deras enskilt största syfte är ekonomiskt.

Om det nu är så att instatsen skedde på internationellt vatten, så har Israels regering gjort sig skyldig till ett piratdåd. Det finns naturligtvis inga ursäkter för detta, whatsoever. Det är ett folkrättsbrott, helt klart.

Inget hade väl varit enklare än att avvakta till skeppen var på israeliskt territorialvatten. Man hade förmodligen då kunnat anvisa dem till annan israelisk hamn och där kontrollera lasten.

Vem som har mest terrorgener här, folket på skeppen eller israeliska makthavare kan diskuteras...

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026