Bikersneed och Scorpion bolton

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
Hej,
Hittade en sida (Bikersneed) som säljer bolton till en ZX12R. Det är inte helt lätt att hitta något till denna hoj, tyvärr.

Någon som har erfarenhet av detta företag och Scorpion som bolton?
Låter det OK?

Bryr mig inte om extra hk då hojen har tillräckligt ändå.

Hur är det med leveranstiden från Bikersneed?

Bikersneed kan jag gå i god för till 110%! Har handlat där massor med gånger och bättre service och trevligare bemötande får man leta efter..

Ang. ljudet vetifaen, har aldrig jämfört två olika pipor på samma hoj.
Men det känns som om kolfibern skulle kunna vara lite mer ljudlig.. Kolfiber är lite känsligare än titan och rostfritt också
Kolla vad som flyter bäst med hojen.
Är ram och sving med åt titan hållet så kanske det passar bättre med titan, är den polerad passar garanterat rostfritt.. Som sagt var... Pröva dig fram

Bikersneed :tummenupp
Dämparna vet jag inget om!

har ägt ett jag köpte från usa. Klockrent ljud, bra finish och kvalite. Dock var det ett slipon och inte bolton.
Billigt var det också:tummenupp

Handlade av bikersneed, köpte ett Scorpion Carbon slip-on. Kanon bra affär. Rekommenderas skarpt.

I mitt fall hade de uppdaterat de grejer som skickades med förpackningen, men inte uppdaterat installationsinstruktionerna som följde med. Jag blev lite tveksam och slängde iväg ett mail till Bikersneed. Någon timme senare ringde de upp mig, bad mig fota allt med mobilkameran och mms:a det till honom. Sen ringde han igen och guidade mig via telefon.

Helt kanon support, kommer definitivt handla av dem igen.

Kan även nämna att Scorpion slip-onet var av fantastisk kvalité och ljudet är helt underbart. Du kommer garanterat att bli nöjd! :banana

EDIT: Här kan du lyssna på hur din hoj kommer låta föresten http://www.scorpion-exhausts.com/Bikes/soundzone.php#bot

Last edited:
Handlade av bikersneed, köpte ett Scorpion Carbon slip-on. Kanon bra affär. Rekommenderas skarpt.

I mitt fall hade de uppdaterat de grejer som skickades med förpackningen, men inte uppdaterat installationsinstruktionerna som följde med. Jag blev lite tveksam och slängde iväg ett mail till Bikersneed. Någon timme senare ringde de upp mig, bad mig fota allt med mobilkameran och mms:a det till honom. Sen ringde han igen och guidade mig via telefon.

Helt kanon support, kommer definitivt handla av dem igen.

Kan även nämna att Scorpion slip-onet var av fantastisk kvalité och ljudet är helt underbart. Du kommer garanterat att bli nöjd! :banana

EDIT: Här kan du lyssna på hur din hoj kommer låta föresten http://www.scorpion-exhausts.com/Bikes/soundzone.php#bot

Fick precis svar av dem (10 minuter trots att det är en fredag kväll).
Tyvärr var det 4-8 veckors leveranstid. :-(''Det är ju i värsta fall i slutet av sommaren.

Vad gör man? Man kan ju hitta något begagnat tills dess och ångra sig.

Velar.........

Tyvärr var det 4-8 veckors leveranstid. :-(''Det är ju i värsta fall i slutet av sommaren.

Velar.........

USA säger jag bara=)
för mig blev det halva priset inkl. frakten jag betalade.

Köpte skorpion bolton till gixxer 1000 av bikersneed, carbon och jag var kanonnöjd med ljudet, vasst och snärtigt på höga varv, men dovt på låga, helt rätt enligt mig. Var ändå lagom diskret ljudnivå på tomgång, och DB-killer ingår :tummenupp enda negativa var att ändkonen var kromad och såg lite billig ut, inte min smak. Skulle hellre varit rf eller alu, alt. kolfiber. Bikersneed är föredömliga att ha och göra med, enbart positivt :)

Inte lätt att kitta något med kortare leverans är ~4 veckor såhär års tror jag..

Köp :tummenupp

Velar.........

Försök att kolla med Engelska handlare då Scorpion görs där. Prova www.bikebitzuk.co.uk har handlat därifrån toppen service och snabb lev. Har själv ett Scorpion slipon o är helnöjd. :tummenupp

Jag beställde ett scorpon slipon till en Yamaha thundercat. Då gick det att beställa direkt via fabriken, men det var runt 99 tror jag.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back