Panik, behöver bot!

Ska man ha något åt custom hållet så ska det fan va ngt i den här stilen
monk11_02.jpg

Ingen glidare som så men lite gammalt stuk på den. Jag skulle vilja bygga
en ny hoj med det stuket och en stor högvarvig v-twin, med moderna
bromsar och fjädring.

Ska det prompt vara en glidare får det bli något åt det här hållet, lågt och hyffsat kompakt
goldammer-btr3%20(1).jpg_lg.jpg

Finns snyggare men denna var bästa exemplet jag kom på just nu...

Ska du köpa äckliga hojjar får du iaf ta och gå fullt ut! Jag har mycket att säga till om beträffande "du ska ha bruks/sporthoj" men slog du dig illa är det en sådan här du ska ha!

Bifogat

• Harley-Davidson_Night-Rod-Special_stmz.jpg
    Harley-Davidson_Night-Rod-Special_stmz.jpg
    62.5 KB · Visningar: 118
Jamen ta den ett par repor med kompisarna som åker sporthoj och berätta sen hur det gick och hur övriga tycker du ser ut på en sån skithög till hoj,,, själv blir jag äcklad av alla dessa kopior och folket med sin fransar på svarta skinnkläder,,,,,,,,,, yeäk.

Kolla på Bandit Hornet eller liknande, om du vill behålla lite värdighet.

Jamen ta den ett par repor med kompisarna som åker sporthoj och berätta sen hur det gick och hur övriga tycker du ser ut på en sån skithög till hoj,,, själv blir jag äcklad av alla dessa kopior och folket med sin fransar på svarta skinnkläder,,,,,,,,,, yeäk.

Kolla på Bandit Hornet eller liknande, om du vill behålla lite värdighet.
Kompisar?
Han?

Nä...

Bara för att man kör sporthoj idag behöver det inte betyda att man är fast för alltid. Känner man suget efter att prova något nytt är det bara att göra det. Kan mycket väl tänka mig att custom har sina fördelar med sin mer upprätta körställning och chassi som inbjuder till en annan typ av körning än en ren sporthoj.

I den bästa av världar skulle man ju äga flera typer av motorcyklar anpassade för den typen av körning man för dagen tänkt sig. Har man ingen brådska någonstans är nog en Custom rätt trevlig upplevelse kan jag tänka mig.

Hur upplever man t ex en Ducati Monster vs en V-Rod? Har kört Monstern men ingen V-Rod därav frågan.

Jag har inte förstått vad customhojar ska vara bra till, tröga, tunga och fula. Caféracers är en helt annan sak!

Mhmmmm... Jag är 26 och hade en Kawasaki Mean Streak i två år. Det har faktiskt sin charm men det är inte särskilt spänstigt, busigt eller flexibelt med en custom. Kawan vägde över 300kg och hade 74 bakhjulshästar/135Nm... Dock tror jag du kommer tröttna ganska kvickt på en VN900, något undermotoriserad vill jag påstå, den har ju varken effekt eller högt vridmoment. Dessutom så har den ett väldans pluttigt och fult bakhjul! :D

Efter de två åren så nyktrade jag äntligen till och insåg att jag faktiskt var närmre studenten än pensionen, att sälja min customhoj var ett riktigt bra beslut! Våga vägra blysläde!

En del customhojar är coola och rätt sköna att köra pga vridet. Men då får man ha 900cc per cylinder om det ska vara någon vits. Att ha en customhoj som är tung, saknar effekt och vrid kan ju bara vara ett misslyckande. Provkör innan köp!

fan hinken har du vurpat och blitt rädd eller bara förnuftig och funderar på en lugnare hoj så är det ju helt ok och inget att smyga med, provkör allt möjligt och byt till en som ger rätt känsla.

Metaltown?

Äh, det kanske låg nått i det påståendet när det gäller gamla shadows, viragos eller, brrrr, intruders. Men dagens custom järn kan oftast både svänga och bromsa ordentligt. Ok, det är ju inga sporthojs prestanda, men man ska inte jämföra äpplen och päron, men de klarar svängandet och bromsandet galant nuförtiden.
Var väldigt anticustom jag med förr i tiden, men nu när jag provkört en del nyare så ser jag tjusningen. Det är rätt skönt att sitta bekvämt, fötterna framåt och greppa ett tjockt lågt styre och pälsa på i lagom mak med fotpinnsskrap...att pusha hojen och ändå få tid till att njuta av åka lite hoj, istället för att vara på helspänn och köra skiten.
Självklart ska man ha sporthojskläderna på, det känns jävligt rätt etfersom det är extremt få som har det.

Det händer att jag åker custom iförd raceställ med knäpuckar, Arai RX-7, racestävlar och handskar. Det är lite obekvämt dock, känns som det stryper blodflödet till armar. Men vad folk flinar... :D Det gör mig inget, jag skiter fullständigt i det. Det är ändå jag som flinar mest. :tummenupp

Jag var också totalt anticustom förut, det har ändrats markant de senaste åren. Det är som du säger, det går alldeles utmärkt att svänga med dagens custom. Förra sommaren körde jag en hel dag på riktigt krokiga vägar på en Rocket III med den lokala Triumphklubben. Det var absolut inga problem att lägga ner och byta riktning. Bra bromsar och skjuter på duktigt ut ur böjarna...:D Speedmaster nämnde någon. Mycket bra hoj för pengarna alltså, den går riktigt bra när man bytt ut originalljuddämparna. (Det är mer eller mindre ett måste på alla Trajor)

Vaffan.. Sveg och customsläde? Det är ju bara ett steg från hembränt, renslakt, hus ute i vildmarken, thailändsk fru och heminspelade p-våfflor.

Det händer att jag åker custom iförd raceställ med knäpuckar, Arai RX-7, racestävlar och handskar. Det är lite obekvämt dock, känns som det stryper blodflödet till armar. Men vad folk flinar... :D Det gör mig inget, jag skiter fullständigt i det. Det är ändå jag som flinar mest. :tummenupp

Jag var också totalt anticustom förut, det har ändrats markant de senaste åren. Det är som du säger, det går alldeles utmärkt att svänga med dagens custom. Förra sommaren körde jag en hel dag på riktigt krokiga vägar på en Rocket III med den lokala Triumphklubben. Det var absolut inga problem att lägga ner och byta riktning. Bra bromsar och skjuter på duktigt ut ur böjarna...:D Speedmaster nämnde någon. Mycket bra hoj för pengarna alltså, den går riktigt bra när man bytt ut originalljuddämparna. (Det är mer eller mindre ett måste på alla Trajor)

Trumpeterna ÄR busigare. Pralelltwinnarna vill ju ha lite smisk. Skulle gärna prova nya dunderpippin. Men tjöpa någon vill jag inte. För lite flin/krona tror jag.
2010-triumph-thunderbird-outside.jpg
Sievert Raask har ju dragracestukat en åsså:
Triumph+Thunderbird+16R+-+Boy+Racer002.jpg

Last edited:
Ska man ha något åt custom hållet så ska det fan va ngt i den här stilen
monk11_02.jpg

Ingen glidare som så men lite gammalt stuk på den. Jag skulle vilja bygga
en ny hoj med det stuket och en stor högvarvig v-twin, med moderna
bromsar och fjädring.

Ska det prompt vara en glidare får det bli något åt det här hållet, lågt och hyffsat kompakt
goldammer-btr3%20(1).jpg_lg.jpg

Finns snyggare men denna var bästa exemplet jag kom på just nu...

Snackar vi specialbyggen så ser jag ingen anledning att hänvisa till kanadensiska och danska byggen. Motsvarande svenska:
bambstor1.jpg
seservice_hulster_11.jpg
Snubbar som kan. Runkvärda hemsidor också: http://www.seservice.se http://www.urbanengstrom.se/

Trumpeterna ÄR busigare. Pralelltwinnarna vill ju ha lite smisk. Skulle gärna prova nya dunderpippin. Men tjöpa någon vill jag inte. För lite flin/krona tror jag.
2010-triumph-thunderbird-outside.jpg
Sievert Raask har ju dragracestukat en åsså:
Triumph+Thunderbird+16R+-+Boy+Racer002.jpg
Rasken vill kalla det för caferacer. Den är faktiskt jävligt frän. Du får åka ner till Stigefelt och prova åskfågeln. Han har en demonstrationscykel. Men många kommer tillbaka med ett riktigt brett flin och köper en... :D

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!