Ktm 660

Fan, vet inte om det sitter i huvudet men det känns som att 660'n inte känns lika rapp efter bytet till okq8's sbk's olja

Någon annan som upplevt något liknande?

Nån som vet vad sitthöjden är på en KTM 660 -04, har en köpare som undrar?:)

Visst finns det sänkningssats att köpa till?

Sitthöjd: 910 mm.

Enligt Allt om mc

jag kikade på en annan 660 innan jag köpte min,

han hade sänkningssats på den, sökte lite på nätet och såg att lellesmc hade sänkningssatser
 
Last edited:
Hejsan!

Har beställt nytt skinn till sadeln.

Hur byter man det runt låset?
Behöver man klippa upp skinnet? :gnissla
 
Hejsan!

Har beställt nytt skinn till sadeln.

Hur byter man det runt låset?
Behöver man klippa upp skinnet? :gnissla

Du kommer se vad du behöver göra när du fått hem det:) Kommer inte ihåg hur det ser ut nu men går det inte att trä ur kolven som går igenom sadeln?
 
Grabbs/Girls om ni har ettan i och håller in kopplingen, går det trögt att rulla hojen?
 
Har totalrenoverat motorn men gjorde en miss... kollade inte upp cylinderfots packningen innan montage! Min höll 15 min gångtid !? (stenhård inkörning av kolvringarna)

Visst skall det vara någon form av plåtpackning och silikon. Hade inte KTM problem med detta tidigare och bytte på garantin?

Någon som hat lämnat in och bytt..? Vad blev det för nota?
Kan göra det själv men om det inte kostar skjortan så kan jag tänka lämna in då jag inte kommer att ha tid på ett tag.
 
Har totalrenoverat motorn men gjorde en miss... kollade inte upp cylinderfots packningen innan montage! Min höll 15 min gångtid !? (stenhård inkörning av kolvringarna)

Visst skall det vara någon form av plåtpackning och silikon. Hade inte KTM problem med detta tidigare och bytte på garantin?

Någon som hat lämnat in och bytt..? Vad blev det för nota?
Kan göra det själv men om det inte kostar skjortan så kan jag tänka lämna in då jag inte kommer att ha tid på ett tag.

Det kan vara både papperspackning eller stål tydligen. Efter tidigare trimning och hopmontering av min motor, så blev det en papperspackning som följde med från Österrike där jobbet gjorts. Men förr-förra våren när Dr.Bike hjälpte mig få ut ännu mer ur motorn och jag passade på att gå igenom alla lager m.m., så inhandlade jag en stålpackning avsedd för factory-replikan (tunnare än original). Kostade ganska många hundralappar. Jag vet dock inte vad ett byte normalt skulle gå på hos en verkstad, men det är ju tidskrävande...

Tätningen gjordes med ett väldigt tunnt lager Sikaflex 221 (ap-kletigt och jobbigt att arbeta med, men håller mycket bra).
 
Det kan vara både papperspackning eller stål tydligen. Efter tidigare trimning och hopmontering av min motor, så blev det en papperspackning som följde med från Österrike där jobbet gjorts. Men förr-förra våren när Dr.Bike hjälpte mig få ut ännu mer ur motorn och jag passade på att gå igenom alla lager m.m., så inhandlade jag en stålpackning avsedd för factory-replikan (tunnare än original). Kostade ganska många hundralappar. Jag vet dock inte vad ett byte normalt skulle gå på hos en verkstad, men det är ju tidskrävande...

Tätningen gjordes med ett väldigt tunnt lager Sikaflex 221 (ap-kletigt och jobbigt att arbeta med, men håller mycket bra).

Tackar.

Kollade just min gamla packning, den var av stål med packningssilikon, så det får bli en sådan igen. Skall mäta tjockleken bara så att jag inte klantar till det ingen.
Blir nog till att göra om jobbet och göra rätt denna gång, eftersom det är mest tidskrävande och inte direkt svårt.
 
Kedje styraren är trasig på min hoj måste svetsa nytt fäste, Vågar man köra den ytan det eller är det risk att den spårar ur?
 
Börjar bli lite smått nojjig nu, när jag slänger i ettan från stillastående så hoppar hojen fram lite, inte jättemycket men den rör på sig om man säger så..`?

När jag sedan kör och ska växla, så hör jag liksom maskineriet växla, nästan som att jag växlar utan koppling,

Har bytt kopplings oljan och luftat men det är fortfarande samma sak

Någon som har något svar?
 
Börjar bli lite smått nojjig nu, när jag slänger i ettan från stillastående så hoppar hojen fram lite, inte jättemycket men den rör på sig om man säger så..`?

När jag sedan kör och ska växla, så hör jag liksom maskineriet växla, nästan som att jag växlar utan koppling,

Har bytt kopplings oljan och luftat men det är fortfarande samma sak

Någon som har något svar?
 
Börjar bli lite smått nojjig nu, när jag slänger i ettan från stillastående så hoppar hojen fram lite, inte jättemycket men den rör på sig om man säger så..`?

När jag sedan kör och ska växla, så hör jag liksom maskineriet växla, nästan som att jag växlar utan koppling,

Har bytt kopplings oljan och luftat men det är fortfarande samma sak

Någon som har något svar?

Har den varit bättre förut?

Man ska nog inte jämföra med en bil, men det vet jag inte om du gör. Min hoj rycker oxå till när jag lägger i ettan. Speciellt om motorn är kall. Då är inte kopplingen perfekt. Men det blir bättre när den är varm.

Vad jämför du med?
 
Har den varit bättre förut?

Man ska nog inte jämföra med en bil, men det vet jag inte om du gör. Min hoj rycker oxå till när jag lägger i ettan. Speciellt om motorn är kall. Då är inte kopplingen perfekt. Men det blir bättre när den är varm.

Vad jämför du med?

dem första dagarna jag hade den, då kände jag inte av något, har bytt olja och filter men det var fortfarande samma ryck

ljudet som uppstår när man lägger i ettan när den är kall, låter den så när du slänger i andra växlar också ? 2-3-4-5
 
Last edited:
Skillnader

Skillnader mellan 660 -05 och -06, är det några?

Är 800 mil mycket eller ska man slå till?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top