Verklighetens Irak!

• Thread starter Thread starter manneman
  • Start date Start date
blir helt tom! finner inga ord. Alla jävla personer som åker till sådana länder som soldater är fan psykopater. Hoppas de straffas hårt!

Så, de har en förväntad hotbild och ber om att få skjuta? Det har hänt i alla tider att folk tar fel. Ja, det försvarar inte att de dödar civila men hur i helvete tror du de som sköt känner sig? Tror du att de är jättestolta över att de mejade ner fotografer istället för rpg-skyttar? Varför tror du att fler amerikanska soldater tar livet av sig än som dör i fält? För att de mår bra och är psykopater som njuter av att döda?

Fy fan för folk som du.

Så, de har en förväntad hotbild och ber om att få skjuta? Det har hänt i alla tider att folk tar fel. Ja, det försvarar inte att de dödar civila men hur i helvete tror du de som sköt känner sig? Tror du att de är jättestolta över att de mejade ner fotografer istället för rpg-skyttar? Varför tror du att fler amerikanska soldater tar livet av sig än som dör i fält? För att de mår bra och är psykopater som njuter av att döda?

Fy fan för folk som du.

Många av de som inte pallar pressen är sådana som innan avfärd tyckte att "det ska bli ballt att åka och meja ner lite blattar". Men sedan får smaka lite på verkligheten.

Många av de som inte pallar pressen är sådana som innan avfärd tyckte att "det ska bli ballt att åka och meja ner lite blattar". Men sedan får smaka lite på verkligheten.
Referenser/källor på det – eller talar du från egna erfarenheter?

Eller är du möjligen ännu en skitsnackare som aldrig hört talas om ”källgranskning” eller ”kritiskt tänkande” och som sprider rykten på jobbet om sådant som-man-ju-vet-hur-det-är-för-det-har-man-ju-hört?

Jag måste säga att jag förstår att soldaterna i klippet öppnade eld. Folk som hasar runt på bakgator med vad som liknar vapen i en krigszon. Sen att det råkade vara civila är ju olyckligt. Men det är sånt beteende som räddar ditt eget liv i en krigszon, hela tiden spana efter skydd, misstänkta punkter och misstänkta individer som inte stämmer in med normalbilden. Så jag kan inte se att dem skulle gjort annorlunda, dem handlade utifrån den info dem hade i det läget, att du får annan info i efterhand förändrar inget i mina ögon.

Nu orkar jag inte kolla om det är hela klippet med de skjutna barnen?

Förstår att i första hand skjuta folksamlingen,
men varför skjuta när några försöker rädda en svårt skjuten människa?

Går du ut när det regnar får du räkna med att bli blöt! (känns igen?)

Är det krig så är det, väljer du själv att befinna dig mitt i ett krig så är risken stor att du dör. Tycker jänkarna gjorde ett jävligt bra jobb där nere, förvånansvärt få civila som dog.

Jämför det med de "krig" som utspelar sig just nu nere i Afrika och andra länder där miljoner civila utrotas av musilmer, det skrivs det inget om minsann :D

Är det krig så är det, väljer du själv att befinna dig mitt i ett krig så är risken stor att du dör. Tycker jänkarna gjorde ett jävligt bra jobb där nere, förvånansvärt få civila som dog.

Jämför det med de "krig" som utspelar sig just nu nere i Afrika och andra länder där miljoner civila utrotas av musilmer, det skrivs det inget om minsann :D

Är du helt dum i huvudet?!!:mad:

Det finns inga exakta uppgifter att få tag på som påvisar den exakta siffran i Irak men det talas om över miljonen civila som strukit med...HITINTILLS!
Och ett par hundra tusen av dem var barn!
Ingen av dem valde att befinna sig i en krigshärd, den amerikanska soldaten han gjorde det däremot.

Och att sedan vända det till att säga att muslimerna, de minsann är fulla av synd idiotförklarar dig nog till den milda grad att du skulle vunnit något pris för det!
Hur tänkte du där eller du hatar hellre än lär dig att förstå?

Krig förvandlar tidigare rationella människor till mördare utan någon som helst empati. Apachepiloterna ville helt enkelt döda för dödandets skull.
I Bosnienkriget hittade soldater ibland inga andra soldater att slåss mot och sköt därför urskiljningslöst mot civila. Samma sak förekommer i Afghanistan. Det är ett fenomen man nog bara kan förstå om man befunnit sig i en krigshärd.
Jag vet, jag var där när det var som värst vilket flera på Sporthoj är fullt medvetna om.

Men det är inget du lär uppleva från TVsoffan hur mycket du än försöker.

Misstag sker i krig och det är någons sak att bedöma huruvida det var ett misstag eller inte. Kör du en blå Mazda 323 av en specifik årsmodell så ser du likadana bilar överallt du kör, detsamma gäller i krig, alla ser ut att bära vapen.
En präglad form av schizofreni helt enkelt mycket vanligt förekommande bland soldater i krigssituationer.
Tittar man på filmen och lyssnar på piloterna så hör man mycket tydligt hur de fungerar.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Schizofreni

Är du helt dum i huvudet?!!:mad:

Det finns inga exakta uppgifter att få tag på som påvisar den exakta siffran i Irak men det talas om över miljonen civila som strukit med...HITINTILLS!
Och ett par hundra tusen av dem var barn!
Ingen av dem valde att befinna sig i en krigshärd, den amerikanska soldaten han gjorde det däremot.

Och att sedan vända det till att säga att muslimerna, de minsann är fulla av synd idiotförklarar dig nog till den milda grad att du skulle vunnit något pris för det!
Hur tänkte du där eller du hatar hellre än lär dig att förstå?

Krig förvandlar tidigare rationella människor till mördare utan någon som helst empati. Apachepiloterna ville helt enkelt döda för dödandets skull.
I Bosnienkriget hittade soldater ibland inga andra soldater att slåss mot och sköt därför urskiljningslöst mot civila. Samma sak förekommer i Afghanistan. Det är ett fenomen man nog bara kan förstå om man befunnit sig i en krigshärd.
Jag vet, jag var där när det var som värst vilket flera på Sporthoj är fullt medvetna om.

Men det är inget du lär uppleva från TVsoffan hur mycket du än försöker.

Misstag sker i krig och det är någons sak att bedöma huruvida det var ett misstag eller inte. Kör du en blå Mazda 323 av en specifik årsmodell så ser du likadana bilar överallt du kör, detsamma gäller i krig, alla ser ut att bära vapen.
En präglad form av schizofreni helt enkelt mycket vanligt förekommande bland soldater i krigssituationer.
Tittar man på filmen och lyssnar på piloterna så hör man mycket tydligt hur de fungerar.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Schizofreni

Du är arg på något idag va? :D

A meh! Går junte å jemföra ,muslimer e sjelva offer för imperijalismen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111

men varför skjuta när några försöker rädda en svårt skjuten människa?

För att de kanske ville döda den de sköt först så klart! :fakta

Last edited:
Intressant uppfattning att människor som befinner sig i en krigszon får skylla sig själva. Skulle gärna vilja höra en närmare motivering till den...

Fantastiskt att höra en person stå upp för det han tror på. Lyssna vidare på det han säger i förhören.

Del 1

[YOUTUBE-ID]IyyGoPerzWc&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Referenser/källor på det – eller talar du från egna erfarenheter?

Eller är du möjligen ännu en skitsnackare som aldrig hört talas om ”källgranskning” eller ”kritiskt tänkande” och som sprider rykten på jobbet om sådant som-man-ju-vet-hur-det-är-för-det-har-man-ju-hört?

Jag utgår från de jänkare jag talat med. Sen är det upp till dig om du vill tro på det eller inte.

Lyssna vidare på det han säger i förhören.

Vilken komedi!
Man måste dock se samtliga för att uppskatta det på riktigt.
[YOUTUBE-ID]R31WCX_YoDE[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]aCL-IL5yvr8[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]Ym_fFjLlHz4[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]hbuXfzSkB3A[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]cuCEfYAx4A0[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]Dh6ZItn5ykY[/YOUTUBE-ID]

Back