04:a 135kg
05:a 146kg
Hmm... ligger de extra kilona i bakramen och ljuddämparna då eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
04:a 135kg
05:a 146kg
Ingen alls antagligen.vad är viktskillnaden på en sxc - 04 och en sxc -05?
är det där smc modellerna?
vad är viktskillnaden på en sxc - 04 och en sxc -05?
Hmm... ligger de extra kilona i bakramen och ljuddämparna då eller?
Är det någon som har vägt sin 625SXC eller SMC???
Isf hur mycket väger den (torr eller fulltankad, skriv vilket!) med vilka prylar/modder på?
Jag har tänkt väga min 07:ans SXC till sommaren om tillfälle ges.
jag skulle tippa att SXC´n väger mindre i originalutförande då den har annan sving, lättare fälgar och mindre gaffelben
Nu är det inte så mycket onödigt lull lull på min SXC, men ett titanblås skulle inte vara fel för vikten!
Är det någon som vägt sitt std system mot ett Acra eller liknande?
Men min ombyggda SXC Competition ljudämpare låter dock så skönt så att den är svår att avara(94db med 42mm fullt blås igenom)
Frågan är vad det skulle göra viktmässigt om man tog bort elstarten och batteriet?
Bifogar ett par bilder, eftersom jag inte tror jag visat min 625:a här i tråden!?![]()
Nu är det inte så mycket onödigt lull lull på min SXC, men ett titanblås skulle inte vara fel för vikten!
Är det någon som vägt sitt std system mot ett Acra eller liknande?
Men min ombyggda SXC Competition ljudämpare låter dock så skönt så att den är svår att avara(94db med 42mm fullt blås igenom)
Frågan är vad det skulle göra viktmässigt om man tog bort elstarten och batteriet?
Bifogar ett par bilder, eftersom jag inte tror jag visat min 625:a här i tråden!?![]()
Ja för fem år sedan när jag monterade Akrapovicröret...Nu är det inte så mycket onödigt lull lull på min SXC, men ett titanblås skulle inte vara fel för vikten!
Är det någon som vägt sitt std system mot ett Acra eller liknande?
Hmm... ligger de extra kilona i bakramen och ljuddämparna då eller?
Olja i ramen på 05 o frammåt.
Lite mer olja i 05 o frammåt.
Ljuddämparna som du säger och förmodligen bakramen.
Många bäckar små.
Men byter man ljuddämparna så får man bort ganska mycket vikt.
Mina titan dämpare väger fjäder i jämförelse med original!
Det är väl samma mängd olja i 04:an också?
Den har väl också olja i ramen?
![]()
stämmer!!!![]()
Vad är det som gör att de ökade serviceintervallet från 250 mil till 500 mil 2005? Om det inte är oljemängden som ökades?
Eller var det så att de hade mindre olja -04 och bakåt, men att de ändå hade olja i ramen?
Egentligen skit samma kanske, men alltid kul att veta![]()
Men egentligen varför ska man banta ner en gammal LC4?
Ja för fem år sedan när jag monterade Akrapovicröret...
Största fördelen med helsystemet är dock effekttillskottet det ger samt att det ser lite trevligare ut än original i kromat bonnjärn.
ehh.. ta bort el-starten
Då är det väl bättre att sälja hojen och köpa en 660??
Som jag har förtstått det så är det ingen skillnad alls utan att man på KTM ansåg att motorn klarar sig med 500mils intervaller, jag kan dock vara ute och cykla.
När jag och Mark här på forumet servade våra hojar samtidigt så kunde inte jag märka någon skillnad och vi hade båda två i lika mycket olja i motor och ram. (Han har en 04 och jag hade en 05, iofs 660 men det är ju detsamma).
Det är väl samma mängd olja i 04:an också?
Den har väl också olja i ramen?
![]()
Precis....
Det var bara en idiot på marknadsföringsavdelningen hos KTM som kom på att förlänga serviceintervallerna. Jag skulle kunna skjuta honom för övrigt...
En LC4 skall ALDRIG gå 500mil mellan oljebytena. Vid lite inspirerad åkning har man då förbrukat halva oljevolymen och den återstående får det väldigt tufft att sköta sitt jobb....
My bad!
Trodde det va 05 det kom, när kom det igentligen med olja i ramen?
Du som har hållt på med det här ett tag, vad anser du vara en lämplig intervall för oljebytet?
Precis....
En LC4 skall ALDRIG gå 500mil mellan oljebytena. Vid lite inspirerad åkning har man då förbrukat halva oljevolymen och den återstående får det väldigt tufft att sköta sitt jobb....
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |