Nu ska det städas i kyrkan - och DU ska betala

kan lugnt casha in 2kr, men borde man inte få kvitto? :va

Kyrkan är för mig ett kulturarv som jag vill bevara. Hoppas de tänker så också!

Tveksamt med tanke på att de inte hållt efter kyrkan och det krävdes ett kungligt bröllop för att de skulle göra något, hur ofta är det kungliga bröllop:gnissla :näsblod

Som någon kyrklig representant sa "man har insett att loppet är kört och det gäller att sko sig på det sista"

skogskyrkogården har man låtit förfalla och det finns med på någon världsarvs lista eller dylikt om jag inte minns fel

dokumentär

http://svtplay.se/v/1748341/dokumentarfilm/skogskyrkogarden

Tveksamt med tanke på att de inte hållt efter kyrkan och det krävdes ett kungligt bröllop för att de skulle göra något, hur ofta är det kungliga bröllop:gnissla :näsblod

Som någon kyrklig representant sa "man har insett att loppet är kört och det gäller att sko sig på det sista"

skogskyrkogården har man låtit förfalla och det finns med på någon världsarvs lista eller dylikt om jag inte minns fel

dokumentär

http://svtplay.se/v/1748341/dokumentarfilm/skogskyrkogarden

Som sagt, om det krävs ett fjollbröllop för att bevara en kyrka så är det sorgligt men trevligt att något gammalt får överleva till nästkommande generationer.

Knugen blev ju duktigt utskälld för vad han tjänade på "sina" företag. Tycker det är helt i sin ordning. Låt honom tjäna pengar, ett gott skäl att minska apanaget och vi hade dessutom utan vidare kunnat begära att han bekostar kalaset själv.

Fördomarna frodas i tråden och okunnigheten samt det onyanserade hatet är, som så ofta, underhållande.

Jag pyntar gärna upp till 100kr så länge de städar för att rymma så mycket sprängmedel som möjligt.

Fördomarna frodas i tråden och okunnigheten samt det onyanserade hatet är, som så ofta, underhållande.

det är ju precis som i övriga världen, bara att det är lite bättre, mitt vad det är så kommer det fram lite fakta.

Knugen blev ju duktigt utskälld för vad han tjänade på "sina" företag. Tycker det är helt i sin ordning. Låt honom tjäna pengar, ett gott skäl att minska apanaget och vi hade dessutom utan vidare kunnat begära att han bekostar kalaset själv.

inte så konstigt, apanage + goda inkomster och sedan inte vill betala för sin dotters bröllop så ser det ganska illa ut, hur mycket mer hinner han uträtta här på jorden och bränna av sina tillgångar? men såklart ogillar han bröllopet så är det ju kanske förståeligt om han vill komma undan så billigt som möjligt.

Last edited:
Men det kan vi väl unna dom?

Dom är ju så rara tillsammans, och stackars Daniel har ju inte haft det så gott ställt med hälsan på sista tiden.

Snart kanske vi få höra ljudet av små prinsfötter i slottet igen, det vore väl trevligt?

Då dom har egna pengar så är det fullt rimligt att de står för sina egna kostnader. Då jag har egna pengar kommer jag själv att stå för kostnaden vid mitt bröllop.

Jag skulle skämmas om Svenska folket fick betala detta för mig.
Jag är trots allt vuxen och har förmågan att tjäna egen pengar.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1487316/proteststorm-mot-brollopet

56000 members, tydligen många som anser att familjen med största bidragen i Sverige får använda sina egen resurser precis som andra familjer.

http://www.facebook.com/group.php?gid=6786339601

Last edited:
Man vill ju att dom ska få ett fint minne för hela livet också!

får inte alla som gifter sig det?

kungen fixar ju det förmodligen galant själv, finner han ingen ära i titeln han innehar och glädje för dottern/bröllopet samt glädje för Sverige?

själv hade jag med hans år etc. sagt med glädje och stolthet typ, jag som kung av Sverige står för kalaset!

får inte alla som gifter sig det?

kungen fixar ju det förmodligen galant själv, finner han ingen ära i titeln han innehar och glädje för dottern/bröllopet samt glädje för Sverige?

själv hade jag med hans år etc. sagt med glädje och stolthet typ, jag som kung av Sverige står för kalaset!

Hade Knugen och turturduvorna fått välja hade de nog gift sig lite mer normalt, med säg ett 100-tal närmast sörjande i privat hägn på Soliden.

40,4 miljoner kronor för renovering och säkerhetsarbeten av haga slott är väl inga pengar :rolleyes:, Det är dom ju värda eller hur? :näsblod. Senaste renoveringen gjordes för 43 år sen, hög tid att byta tapeter nu :tummenupp.

Tror det med, men de kommer i alla fall dra in en massa pengar till staten i form av ökad skvallerblaske-försäljning, tyska turister o annat.

Ja ett statsbröllop med bla inbjudna stats- och regeringschefer från hela världen är ju ngt som protokollet och traditionen kräver, inte ngt som jag tror att huvudpersonerna ser som annat än en plikt. Den där cirkusen kommer nog gå runt med råge ekonomiskt för Sverige. Som när det är schlagerfestival. Folk gillar sånt där dravel, i synnerhet nationaliteter som tex tyskar, som inte har ngt kungahus.

Last edited:
Jag tycker inte att det är rättvist att ni ska tvinga kungen att betala för städningen av kyrkan!

Det är ju Silvia Somerlat!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...