Nu ska det städas i kyrkan - och DU ska betala

Herregud, hade det inte varit billigare att skeppa den fula systern till Las Vegas för bröllop (vad kostar en fake-Elvis i timtaxa nuförtiden?).

14 mille, det låter som att den normala städrutinen lämnar en del att önska om de samlat på sig så innihelvete... :hihi ;)

Ja, det är illa.
Jag är inte alls intresserad av att betala för ett bröllop som jag ändå inte vill gå på.

Har dom inte egna pengar eller är dom oförmögna att tjäna egna ?

"Jag har INGEN lust att vara med och pröjsa 14 miljoner för att städa deras kyrka"

dom pröjsar det utan att blinka, dom badar ju i pengar, 7 miljoner medlemmar.....

Om tio år kommer Svenska kyrkan ha förlorat en miljon medlemmar. Den årliga budgeten kommer att krympa med en miljard kronor till 2020, enligt Svenska kyrkans egen medlemsprognos.

Det är inget katastrofscenario, det är inte ragnarök som väntar, säger Erika Brundin, planeringschef på Svenska kyrkan, till Kyrkans tidning.

I dag har Svenska kyrkan runt sju miljoner medlemmar, vilket motsvarar 72 procent av befolkningen.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/en-miljon-vantas-lamna-kyrkan_4061241.svd

Ja, det är illa.
Jag är inte alls intresserad av att betala för ett bröllop som jag ändå inte vill gå på.

Har dom inte egna pengar eller är dom oförmögna att tjäna egna ?

Tankarna går osökt till de stackare som är sjuka och oförmögna men nekas ersättning fr FK. Men det här lilla gänget håvar in 10 tals miljoner varje år i bidrag. Skulle vara intressant att se vad deras timlön ligger på om man slår ut den lilla arbetsinsats de faktiskt utör någon gång ibland.

Det framgår inte om det är kyrkan (de) eller staten/kungahuset (vi) som betalar.

Skulle inte förvåna om det är staten eller kungahuset som pröjsar dock...

Om det är kyrkan som pyntar så är det ju lugnt annars är det inte ok :mad: Nu måste jag lyfta tråden jag gjorde tidigare där jag hoppas att kyrkan blev av med en hel del medlemmar.

Det är nu som kollekten som storkyrkan har samlat in dom senaste 50 åren kommer till nytta ju! :)
Eller är dom pengarna brända?! :va

du gjorde ett bra jobb förra året, blev en ökning med 20% av tappade medlemmar mellan 2008 och 2009 :hihi

det är väl bara skatteverket som kommer upp i deras medlemstal :näsblod

Om det vore på det viset så skulle jag sova gott resten av detta året :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!