Nu ska det städas i kyrkan - och DU ska betala

tänk va kul om daniel skulle få kalla fötter, bröllopet inställt.

Ja ett statsbröllop med bla inbjudna stats- och regeringschefer från hela världen är ju ngt som protokollet och traditionen kräver, inte ngt som jag tror att huvudpersonerna ser som annat än en plikt. Den där cirkusen kommer nog gå runt med råge ekonomiskt för Sverige. Som när det är schlagerfestival. Folk gillar sånt där dravel, i synnerhet nationaliteter som tex tyskar, som inte har ngt kungahus.

Gå runt med råge? Kan jag investera privata pengar o räkna med god avkastning då?

Men det kan vi väl unna dom?

Dom är ju så rara tillsammans, och stackars Daniel har ju inte haft det så gott ställt med hälsan på sista tiden.

Snart kanske vi få höra ljudet av små prinsfötter i slottet igen, det vore väl trevligt?
Ironin är inte död. :tummenupp

Lägg ner kungahuset helt.
Låt dem få slotten så kan de hyra ut dem för att få inkomster eller ta inträde av de som vill se dem. Vi (staten) står för slottsunderhållet, det är trots allt vårt kulturarv som bör förvaltas.
Slopa apanaget och låt dem tjäna sina egna pengar precis som alla andra, deras kassakista är inte tom direkt så förutsättningarna finns. De har dessutom fått tillgång till all utbildning de kan önska sig.

Gå runt med råge? Kan jag investera privata pengar o räkna med god avkastning då?

Det håller jag inte för sannolikt. Jag menade att det nationellt lär vara en vinstaffär, ungefär som all uppmärksamhet och pompa kring Nobelpriset.

Du skulle ju iofs kunna investera i ngn kinatillverkad dynga, typ beställa 10 000:- tröjor med brudparet på. Sedan kränga på drottningatan. Det kommer säkert gå åt.

Att man nu passar på att rusta upp storkyrkan tycker jag är bra, det är ju win-win. Sist interiören restaurerades i den kyrkan var 1951, dvs många kungliga vigslar sedan. Alla återställda målningar mm kommer ju nu att vara fina för turister och besökare i många år, långt efter bröllopet.

Last edited:
Jag gillar iden med en kung men när dom ändå inte bestämmer nånting utan bara glider runt i världen på resor som är betalda med våra skattepengar då vet i tusan.

Dom har ju redan pengar i massor så varför ska vi betala deras jävla bröllop :mad:

Jag gillar iden med en kung men när dom ändå inte bestämmer nånting utan bara glider runt i världen på resor som är betalda med våra skattepengar då vet i tusan.

Exakt, hade han varit ett diktatoriskt överhufvud så hade han fått min röst. Demokrati fungerar inte i ett sånt här land fullt med gnällspikar och avundsjuka grannar. Det behövs EN som styr över alla.

Jag med... om jag får vara kung.

Å andra sidan skulle jag kunna tänka mig demokratiskt vald statschef också. Det är ju trots allt 2000-tal och resultatet av nuvarande system med avel verkar ju inte ha blivit sådär jätteimponerande...
Det är bara till att anamma policyn angående vargjakten och skjuta av 10% direkt på grund av inavel. :kulspruta

Nu försöker ju dock barnen styra upp detta på egen hand med lite nytt blod. Skulle dock önskat att det fanns nån typ av kravspecifikation, mer än att man kan vara PT och lira lite golf. Tycker kanske inte att genbanken stärks nåt nämvärt nu.

Det är bara till att anamma policyn angående vargjakten och skjuta av 10% direkt på grund av inavel. :kulspruta

Nu försöker ju dock barnen styra upp detta på egen hand med lite nytt blod. Skulle dock önskat att det fanns nån typ av kravspecifikation, mer än att man kan vara PT och lira lite golf. Tycker kanske inte att genbanken stärks nåt nämvärt nu.

Inavel vete tusan, varken knugen, eller farsan, farfar eller farfars far gifte sig med svenska kvinnor och jag tror inte heller att dessa var släkt med varandra. Felavel verkar vara ett större problem.

Tänkt hur coolt det var om vi som kungar och drottningar valde människor framavlade av nobelpristagare som får para sig med idrottsstjärnor, då jävlar skulle vi få superregenter. :yoparty :banana

Äh, det är ju billigare än en presidentcirkus i vilket fall. Kungahuset kan gott få vara kvar även om det kostar mig några fjuttiga slantar.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg