Nåt som får en att slockna?

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Jag går igenom en svår period nu med mitt livs kärlek, detta orsakar mig förutom ständigt ont även stor brist på sömn, jag har testat allt och vänder mig nu till massan.

Finns det nån medecin man kan köpa som får en att tvärslockna och hålla i sig så man inte vaknar av minsta lilla sak under natten?

Går hellst inte till Vårdcentralen då det alltid tar sån tid.

finns en del receptfria läkemedel på apoteket (eller närmaste statiolmack :p) men jag vet ifan om de funkar

Har precis kikat på dom, men dom innehåller bara lätta saker som ger mild verkan, lite som att dricka en varm kopp mjölk.

Då är vi två med samma problem.
Tog just den bästa medicinen mot det hela, en väldigt kort natts sömn.
Inte sova bort hela jävla dagarna utan istället göra nåt så kroppen blir trött i kombination med att ha TV eller radio eller så igång när man ska somna för att det inte ska bli sådär jävla tyst är de bästa.

Har ett gäng receptbelagda sömntabletter men de suger verkligen as för man blir fan stenad i 2 dar.

Precis som föregående talare nämnde så är det bästa receptet att sysselsätta kroppen så du får sova av trötthet. Ut och spring, gå till gymmet, gräv i rabatten eller gör vad du vill. Har du hjärtesorg är det ju tråkigt men den går inte över för att du sitter hemma och gräver ner dej i det.

Testade också sömntabletter vid en tuff period i livet och man var fan nästan tröttare dagen efter än om man låtit bli dem!

Sömntabletter kan nog vara en lösning om inget annat funkar men då ska det vara som sista utväg om inget annat funkar.

Har du testat att träna eller aktivera dig så du blir ordentligt trött. Det hjälper en att sova ganska bra. Sitter man hemma och inte aktiverar sig så kommer man ju att sova dåligt. Ta en lång djävla promenad eller ut och spring (Jag vet att det är lite kallt för det men ändå) eller simma eller gör vad som helst. Ta med en polare och spela badminton, squash, simma eller vad som helst. Jag lovar att det hjälper i alla fall lite mot sömnlösheten.
funkar inte sådana saker så kan man använda en insomningstablett för att kanske vända en trend men dom får dig tyvärr inte att sova på riktigt. Det dom i stort gör är att dom gör det lättare att somna men man sover sämre än en normal sömn.

Har ett gäng receptbelagda sömntabletter men de suger verkligen as för man blir fan stenad i 2 dar.

Tar man insomningstabletter är de ute ur kroppen efter ca 4timmar, jag känner inget dagen efter och ingen jag vet har problem dagen efter.

Ingen långsiktig lösning, är bara jävligt skönt om man vill vända på dygnet eller verkligen inte kan somna.

Jo jag aktiverar mig igenom jobbet, hobby, styrkerträna...men oron är så stor att jag kan ändå ligga sömnlös eller vakna ofta under natten

Har nu fått möjligheten igenom en vän att testa lergigan forte, är detta ett preparat som man somnar inom en timme av? vill inte planera min sömn längre än så...samt sover man bra på den? vill inte vakna av småsaker som att grannhunden skäller eller att katten trampar runt på en...utan sova stenhårt.

Jo jag aktiverar mig igenom jobbet, hobby, styrkerträna...men oron är så stor att jag kan ändå ligga sömnlös eller vakna ofta under natten

Har nu fått möjligheten igenom en vän att testa lergigan forte, är detta ett preparat som man somnar inom en timme av? vill inte planera min sömn längre än så...samt sover man bra på den? vill inte vakna av småsaker som att grannhunden skäller eller att katten trampar runt på en...utan sova stenhårt.

"Pröva" receptbelagda preparat.. Det låter som en förbannat dålig idé, om du frågar mig. Dom är receptbelagda av en anledning.

Tar man insomningstabletter är de ute ur kroppen efter ca 4timmar, jag känner inget dagen efter och ingen jag vet har problem dagen efter.

Ingen långsiktig lösning, är bara jävligt skönt om man vill vända på dygnet eller verkligen inte kan somna.

Ja de finns nog betydligt bättre prylar än de ja har.
Dela me dig av några av dina får ja prova :D

Sömntabletter är otäcka. Jag har provat vid ett par tillfällen (efter benbrott då smärtan var för svår), men de är endera för svaga för att ha någon verkan eller så blir det så starkt att det känns som om hjärtat och andningen håller på att lägga av (fick närapå panik och var tvungen att gå upp och motionera för att hålla igång kroppen).

Då finns det andra saker som lugnar "nerverna". Bl.a. Atarax och som är receptbelagt. Är milt och dämpar oro i kroppen, men man blir också trött av det. Brukar ges för lättare besvär och vid t.ex. i samband med utbrändhet eller stress. Inte alls som de kraftiga ångestdämpande grejer som ges till svårt sjuka.

Receptfritt är det kamomill och johannesört både i tabletter och te som verkar ge bäst resultat. Förutom ett par folköl då, men alkoholen är inte bra i längden...

Har en stor jävla konflikt i mitt liv som gör att jag inte kan sova. Har fått Stilnoct av läkare men använder dem inte utan jag fann en alternativ lösning:
Jag använder mig av ett program som heter Sleep cycle alarm till Iphone. Det går ut på att man lägger telefonen i sängen och sedan analyserar den hur mycket man rör sig och därmed i vilket sömnstadie man befinner sig i, sedan väcker alarmet en när man sover som lättast.

För min del gav det en stor skillnad hur otroligt det än låter. Jag vaknar upp på morgonen och känner mig pigg och laddad för en ny dag. Konstigt nog så inbillar jag mig att alltid varit vaken när klockan ringer.
På kvällen blir jag trött och kan sova då jag ser framemot att vakna.

Nu har inte alla Iphone men det finns liknande "vanliga" väckarklockor som innehåller samma funktion.

Stilnoct har inte gett mig några biverkningar men då jag käkade imovane efter en olycka så kände jag mig dåsig på dagarna. Kan man så bör man undvika tabletter så långt det går...

För just sömnproblem har vissa typer av meditationer visat sig vara väldigt effektiva. I grund och botten går alla ut mer eller mindre på att du ska ligga rak i sängen bekvämt och sedan meditera kring din andning. Ingenting annat än just andningen.

Funkar bättre än många piller. Du kommer långt med att se över rutinerna kring när du går isäng och hur. Sedan skall man alltid se till att sova, funkar inget annat så måste man naturligtvis följa läkarnas råd om de säger att det behövs sömntabletter.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back