Sidan mindre populär?

Som många(?) andra tycker jag att forumet var bättre förut.

Det har blivit lite rörigare, sidan ändrar utseende (på gott och ont) lite för ofta. Tidigare stängdes trådar, nu tas de bort ibland lite väl snabbt.

Ungefär sådär lät det när min mor skulle börja använda hemtelefon utan nummerskiva eller när gamla människor har fått en ny mobil..

DET ÄR SÅ RÖRIGT med en massa små knappar överallt och det är annorlunda från gång till gång..

Sidan kanske är bättre och kanske bara är du som börjar bli gammal :hihi:tungan

:duckar

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: tcg
För mycket reklam (går trögt), sidan buggar jätte ofta (iaf för mig) och det märks tydligt att det inte är ett "fritt" forum, ett forum under en tidning, det finns andra bra forum för tex mx åkare, märkes forum etc. Dessutom kanske "folk" hittar andra alternativ att roa sig med under vintern som nån nämner. Men inget snack om att det är svearikes bästa hojsajt med massor av bra kunskap och roliga ideer (SDK's sajt exkluderat förståss;).

vilket gäng pensionärer... så jäkla typiskt svenskt! Varför sitta och klaga på den här sidan? Om ni inte gillar den så kom inte hit? Varför skapa en tråd om det? Det är ju verkligen "nyskapande".

Gör en egen sida om vad ni nu vill ha!

Själv var jag inte här på den "bättre" tiden men älskar denna sida och har precis själv börjat bidra.... sitter timmar på helgerna och bara tittar.... Blocket, inspiration,tips, how tos.... m.m SPORTHOJ is tha booomb!

Sidan är i princip lika bra som 2003. Försöker komma på vad det var som var så jävla roligt i början men det var nog bara nyhetens behag som gjorde att man minns det som roligare. Möjligt att andelen lättretade hemmapoliser var mindre då och andelen skitroliga människor med samma typ av humor var större.

Det var en annan ton av buskörning och inte så politiskt korrekt, men å andra sidan var det en annan ton om buskörning på Sveavägen i slutet av åttiotalet också, alla filmer oavsett handling innehöll bara bröst och sexuella referenser och ingen hade ännu knullat apor i ngn större utsträckning utanför Afrika.

Äsch inge fel på sidan/forumet. Bara att fortsätta ösa på ju? Jag ska starta en tråd om MC-skämt / mc-cartoons så man kan länka och glo på nu under vintern.

:)

:fakta

Det brukar vara mycket tjafs på vintern och det har försvunnit nu, trådar tas bort, folk bannas. Det är inte lika högt till tak längre och det är inte lika ok att spåra ur trådar längre och det tycker jag är trist.

Word!

Blivit tristare, eller snarare "mainstream"...

Varför blir frågan?

Antagligen för forumets bästa ...:gnissla

Last edited:
Jag tycker inte det modereras så mycket hårdare nu mot för några år sedan.

Problemet med en sån här tråd är nog mer att de missnöjda inte förstått att det är gästerna som gör festen.

Det ska helst vara ngn annans fel.

Problemet med en sån här tråd är nog mer att de missnöjda inte förstått att det är gästerna som gör festen.

Gästerna gör festen!
Just nu när detta skrivs är det inloggade 398 stycken (182 medlemmar och 216 gäster)

Majoritet gäster....
Varför inte fler reggade?
Moderatorernas fel?
Forumprofilernas fel?

Eller helt enkelt lågkonjukturens fel....

Själv inte en aning.

För mycket reklam (går trögt), sidan buggar jätte ofta (iaf för mig) och det märks tydligt att det inte är ett "fritt" forum, ett forum under en tidning, det finns andra bra forum för tex mx åkare, märkes forum etc. Dessutom kanske "folk" hittar andra alternativ att roa sig med under vintern som nån nämner. Men inget snack om att det är svearikes bästa hojsajt med massor av bra kunskap och roliga ideer (SDK's sajt exkluderat förståss;).

Ok, frågan har varit uppe tidigare, men jag drar det en gång till;:fakta

Sporthoj är inte som du skriver; "under en tidning". Sporthoj ägs INTE av Motorrad. Vi har ett samarbete där vi lägger ut nyheter som länkas till motorrad.se. Ett samarbete vi sydde ihop med Swedie för två år sedan. Vi kan inte, vill inte, får inte påverka innehållet i sporthoj.coms trådar.

Jag deltar själv i vissa trådar under eget namn som privatperson och det är oftast i OT-trådar och jag tycker också att SH förändras, men inte att den är varken bättre eller sämre bara att den som allt i livet utvecklas.
Instämmer med Jörgen m.fl. som tycker att det är vi medlemmar som gör siten. Är siten tråkigare är det väl vi som blivit tråkigare. Länge leve SH!:yoparty

Naturligtvis avsåg jag medlemmarna när jag tog till det gamla talesättet "Gästerna gör festen"

Gästerna gör festen!
Just nu när detta skrivs är det inloggade 398 stycken (182 medlemmar och 216 gäster)

Majoritet gäster....
Varför inte fler reggade?
Moderatorernas fel?
Forumprofilernas fel?

Eller helt enkelt lågkonjukturens fel....

Själv inte en aning.

Gör en egen sida om vad ni nu vill ha!

Det är väl ingen som sagt att SH är dåligt, bara att det inte är samma grej som tidigare.

Sidan är i princip lika bra som 2003. Försöker komma på vad det var som var så jävla roligt i början men det var nog bara nyhetens behag som gjorde att man minns det som roligare. Möjligt att andelen lättretade hemmapoliser var mindre då och andelen skitroliga människor med samma typ av humor var större.

Det var en annan ton av buskörning och inte så politiskt korrekt

Precis. Jag saknar den tiden på moraltanterna var i minoritet, då man kunde lägga upp en film som Slangskolan eller Orminge Supermotard (eller vad den hette) och tycka det var kul. Annars tror jag fortfarande att det är att folk blir mycket lättare stötta idag. Eller kRengTa.

Jag tycker inte det modereras så mycket hårdare nu mot för några år sedan.

Det ska helst vara ngn annans fel.

Racingforumet är mycket hårdare modererat nu och efter skapandet av OT^2 så är det bara saft och bullar i OT. Mera kamphundsdiskussioner!

Jag är överlag nöjd med sidan, annars skulle jag inte vara här, SH är ett av Sveriges bästa forum, alla kategorier.

Politisk korrekthet är boooring...

Om sporthoj.com är tråkigt, så är NI tråkiga. :tungan Visa era personligheter, men håll er inom ramarna av SHs regler om uppförande. Das is alle! I med att vi är mångdubbelt fler medlemmar idag än "förr", så är det lättare att diskussioner går åt pipsvängen. Men skulle fler kanske "respektera" varandra och även debatten i sig, och helt enkelt diskutera som man skulle på riktigt. Använda fler smilies etc för att visa sitt ansiktsuttryck så skulle troligen en hel de nu stängda diskussioner kunnat fortgå längre. Men ändå stängas till slut troligen... ;)

Frågan är ju om vi ska dela in Sporthoj i fler diskussionsforum, men tror inte det. Det är för många redan. Det är t.ex väldigt många klubbforum. Bra för antalet användare, men dåligt för aktiviteten "överlag" för de som inte är med i dessa klubbar. Det blir fel när roliga diskussioner hålls endast för vissa få.

Fast, jag tror det här löser sig till våren när solen och värmen kommer tillbaka. För mig så försvinner det roliga med solen och de mörka vintermånaderna, och man vill inte... orkar inte osv. Denna trend sprider sig lätt och det är troligen detta som är anledningen till buttra miner.

Ryck upp er, stoppa i 100W lampan och rikta den i ansikten och dröm er bort för en stund. :hojraket

Jag är överlag nöjd med sidan, annars skulle jag inte vara här, SH är ett av Sveriges bästa forum, alla kategorier.

Politisk korrekthet är boooring...

Jag tycker det i stort är oförändrat från sitens sida. Däremot tycker jag att det är många äldre medlemmar (som trots att de är väsentligt yngre än mig) förtörnats till att bli riktiga surkukar. Det finns ett antal grälsjuka medlemmar som så gott som enbart ägnar sig åt att klaga på tex "moraltanter" samt "moppefuckos" dvs nya unga medlemmar som oskyldigt ställer nybörjarfrågor i Fiddy- och 125-forumet etc. Jag tror att många av dessa surkukar/-gubbar födda på 70 och 80-talet är blinda för alla de nya entusiastiska trådar som startas av nya medlemmar.

Istället sitter dessa blott 20-30-åriga "veteranmedlemmar" och nostalgiskt hissar Brassarn, Roller och Gurra V-max och klagar på att forumet "blivit gubbigt och inge rolitt längre". För mig är det faktiskt just detta beteendet som är höjden av gubbighet. Man börjar sluta sig. Det ska vara ngn annans fel.

Jag kan ibland önska att dessa grälsjuka medlemmar för en minut kunde reflektera över hur de själva egentligen bidrar till den goda stämning de säger sig sakna.

2003 är ju inte länge sedan direkt. Iaf inte för en vuxen människa. Många medlemmar verkar så lillgamla och fokuserade i sitt nostalgiska skimmer kring forumets barndom runt 2003 att man misstänker att de då var 16 år. Isf är det ju inte så konstigt om det som en gång var himlastormande spännande nu blott 6 år senare har blivit lite mer alldagligt, så är det ju med allt i den åldern. Själv går jag ibland tillbaks till gamla tråder, och jag tycker att tonen var ungefär likadan då som nu. Jag började läsa på forumet 2004 men dröjde med att regga mig tills 2006.

Desto fler medlemmar ett forum har, desto större är ju också risken att få mothugg om man skriver ngt kontroversiellt, det är ju naturligt. Jag tycker nog ändå att SH tillåter rätt mycket. Inte minst kränkande rasistiska uttryck osv. Träbåtsakuten och Harleyportalen är mycket mer städade, extremt sällan som ngn moderator behöver göra ngt där. Jag har inte sett ngn åtgärd av moderatorn på varken TA el HP det här året vad jag minns. På TA har har jag varit med sedan starten 97. Jag försöker att passa mig för att bli en nostalgisk tillbakablickande sarkastisk medlem där. Även om det är lätt hänt när en ny medlem inleder med att ställa en fråga som jag och flera andra svarat på 100 ggr tidigare genom åren. :D

Last edited:
. Däremot tycker jag att det är många äldre medlemmar (som trots att de är väsentligt yngre än mig) förtörnats till att bli riktiga surkukar. Det finns medlemmar som så gott som enbart ägnar sig åt att klaga på "moraltanter" samt "moppefuckos" dvs nya unga medlemmar som oskyldigt ställer nybörjarfrågor i Fiddy- och 125-forumet etc. Jag tror att många av dessa surkukar/gubbar födda på 70 och 80-talet är blinda för alla de nya entusiastiska trådar som startas av nya medlemmar.

Istället sitter dessa blott 20-30-åriga "veteranmedlemmar" och nostalgiskt hissar Brassarn, Roller och Gurra V-max och klagar på att forumet "blivit gubbigt och inge rolitt längre" . För mig är faktiskt det beteendet just höjden av gubbighet. Man börjar sluta sig.

Det där är, faktiskt riktigt trist, utveckling.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025