Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag planerar något liknande, dock hårddisk i ett kabinet med det viktigaste på som jag kommer ha gömd på jobbet. Att bränna ut >60gig bilder på dvd är lite väl drygtDet absolut viktigaste som bara aldrig får försvinna lagras på DVD hos föräldrarna.
Kan du inte bara lägga ut hemmaporren på nätet? Då får du backuphjälp av massor med användare och sajter. Och vill du ha tag på en av dina bilder så googlar du bara ordet "knulla".Att bränna ut >60gig bilder på dvd är lite väl drygt![]()
Kosta på er ett bankfack. Det kostar knappt nånting och det är brand- och stöldsäkert. Jag funderar på att skaffa två likadana USB-diskar för backup. En ligger i bankfacket med förra årets backup, en används under året för backup och vid nyår byter man dom med varann.
Hehe, nu ska vi inte va sånaKan du inte bara lägga ut hemmaporren på nätet? Då får du backuphjälp av massor med användare och sajter. Och vill du ha tag på en av dina bilder så googlar du bara ordet "knulla".![]()

Kan du inte bara lägga ut hemmaporren på nätet? Då får du backuphjälp av massor med användare och sajter. Och vill du ha tag på en av dina bilder så googlar du bara ordet "knulla".![]()
Eller ett brandsäkert kassaskåp. Själv bränner jag ut bilder på DVD och lägger där några gånger per år. Dokument, mm, hamnar på en USB disk.

Exaktementomen folk brukar lära sig efter första kraschen
nu ska jag bara ha ny lagringslösning på servern med.Kosta på er ett bankfack. Det kostar knappt nånting och det är brand- och stöldsäkert. Jag funderar på att skaffa två likadana USB-diskar för backup. En ligger i bankfacket med förra årets backup, en används under året för backup och vid nyår byter man dom med varann.
men om något skulle hända hemma hos dig(brand/stöld) så skulle du ju lämnas med en hopplöst outdated backup?
Värmesäkert också. Lite noga med det där eftersom jag har både dokument, vapen och ammunition i skåpet.Bara för att det är brandsäkert betyder inte värmesäkert, dina DVD lägger vara rökta vid villabrand![]()
Det är nog det minsta man har att oroa sig för om huset skulle brinna ned. Man får vara glad att man har alla dokument, bilder och bröllopsfotona kvar. Resten går alltid att fixa igen.![]()
Det finns väl ingen som har lokalt lagrad porr 2009?
Brinner kåken så kommer nog inte frasen "NEJ, JAG SOM HAR EN SÅ GAMMAL BACKUP" vara den första som transporteras över läpparna. Finns viktigare saker än hårddiskinnehållet vid en sån händelse. De viktiga prylarna på hårddisken, dvs dokument och annat jag skapat själv, ändras inte så mycket på ett år.
Musik, tv-serier och sånt ser jag ingen anledning att backa upp.
att det inte är det största problemet är knappt ett rimligt argument
det jag boldade är däremot så jag förstår att du gör som du gör![]()
Jo, för allt handlar ju om vad du vill skydda, mot vad och till vilket pris. Jag bedömer risken för att kåken brinner ner som liten. Det jag vill ha backup på är inte livsviktigt för mig så jag kör en billig lösning.
Hade jag bedömt det som kritiskt att förlora datat i en brand hade jag självklart kört en annan lösning.
Det var ju naturligtvis egentillverkad sådan som avsågs. Den lagras nog oftast lokalt.Det finns väl ingen som har lokalt lagrad porr 2009?
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |