Sosseboll

Bara titta vad mycket upprörda känslor sport drar upp ungefär som religion. Lägg ner skiten! iaf på tv bättre de visar en film så man kan vila sedan själv röra sitt arsle och delta i någon form av sport vore bättre för alla.

En snabb googling gav "Den politiska majoriteten i Karlstads kommun (s+v+mp) "

Smygkommunist där :hihi

Jag vet inte vilka av motorsporterna du rabblade upp som har några framstående svenska utövare, men Ronnie dog väl 78, innan dess sändes alla F1 lopp direkt av den svenska statliga televisionen.

WRC har vi väl inte haft någon svensk utövare i sedan Rådström sumpade en fabriksstyrning för Ford genom att trilla i hotelltrappan (på fyllan?) och bryta benet, innan dess var det väl Eriksson som körde lite Audi.
DTM har jag nollkoll på, men där var det har det väl figurerat svenskar.

Det är sporter med litet nationellt intresse men stort internationellt intresse hur som helst, och eftersom SVT inte får in licenspengar från alla som ska betala så lär dom inte ha råd att köpa speciellt många minuter hursomhelst.
Om du på allvar inte känner till några fler än Peterson och Rådström, och förknippar Kenneth Eriksson med Audi, förstår jag att du inte förstår.

Att vi har ett så likriktat intresse för idrott i sverige är tragiskt. Fotboll på sommaren, Hockey på vintern. Trist!

Men att skylla det på sossarna? Patetiskt blåjävel! Jag har inte sett Rajjnfällt bygga några F1-banor under denna mandatperioden precis.. Har du?

/ Jens
Vem har skyllt på sossarna?

Last edited:
Men att skylla det på sossarna? Patetiskt blåjävel! Jag har inte sett Rajjnfällt bygga några F1-banor under denna mandatperioden precis.. Har du?

/ Jens

Rajraj VILL inte bygga några banor, men han vill ta bort sossarna som förbjuder DIG att göra det!

Det kallas frihet och stavas AVREGLERING!

Jag vet inte vilka av motorsporterna du rabblade upp som har några framstående svenska utövare, men Ronnie dog väl 78, innan dess sändes alla F1 lopp direkt av den svenska statliga televisionen.

Det var inte många F1-lopp som sändes direkt i statstelevisionen under 70-talet. Säsongen -78 vad det nog endast, såvitt jag kommer ihåg, det famösa loppet på Monza som visades. Man började sända först när nån döskalle på TV fick klart för sig att Ronnie hade vittring på VM-titeln. Vi fick åtminstone se svensk motorsports störste krascha en sista gång i direktsändning. :rolleyes:

Jag tycker vi ska ha en folkomrösting om huruvida skattepengar skall gå till polisens bevakning av fotbollsmatcher. Men det e klart, en sån kostar ju en massa pengar oxå. :glömdet

Det är sossar som tittar på sosseboll. Företrädelsevis WT.

Alternativt grundar såsseboll sig i att det är en sport för arbetaren, relativt låg kostnad och tillräckligt avancerad för att roa...

Medelst annan skitsport som benämns "moderatbandy" åtminstone var relativt dyr, varvid det var/är för de i öfre skiktet.. Dessutom slipper man ha närkontat med medspelare/motspelare och nån domare som utdelar straffar behövs inte då de som spelar inte räknas "filma".

Skillnad då: Sosseboll=>formera en "böghög" vid framgång
Moderatbandy=> En "Silviahälsning" till publiken.

Motorsport är både dyrare och skitigare än dessa två tillsammans och är således för en alldeles extraordinär samling individer. Vid vinst sprutar man kärringdricka över motståndarna på pallen. Fullkomligt logiskt.

Att fotbollen i Sverige har ett stort allmänintresse är nog svårt att snacka bort, och som det nämnts tidigare i tråden så har fotboll fler utövare än någon annan idrott/sport i Sverige.

Men det som stör mig är att det ändå visas oproportionerligt mycket fotboll, det är inte nödvändigt att göra inslag om division 51-laget som håller på att kvala upp sig eller att visa ett inslag om någon halvdoldis till klubbspelare i allsvenskan som håller på att rehabilitera en skada.

Jag får känslan av att de sportjournalister som sitter på landets största redaktioner har som största mål att pracka oss andra en av världens tråkigaste (min åsikt) sporter på andra bara för att dem själva gillar att dra en wank så fort någon säger Zlatan.:näsblod

Slutsats: Jag får nöja mig med ett sammandrag på två minuter i sportspegeln från alla de stora motorsporterna, resultatet blir att jag :gnissla och vrålar att jag ska köra ett :död genom huvudet på hela sportspegelredaktionen:)

Nej, fram för mångfalden inom sportens värld! Kan det bli mer PK?

Vid vinst sprutar man kärringdricka över motståndarna på pallen. Fullkomligt logiskt.

Jag ska fan bli snabb och rik, och hälla Islay-whisky på er pöblar när jag vunnit :rolleyes:

Vi borde förröka få fram en negertjej som är snabb, 99, 8% av alla som kör är vita män. Rätt trist egentligen, kommer det fram en färgad tjej kanske FI kan sponsra och bygga en bana för rödstrumpepengar också! :D

Last edited:
Terrorboll!!!!1

Edit: Barnkalasboll???1

Bifogat

• bojan.jpg
    bojan.jpg
    25.3 KB · Visningar: 26
  • likasombar-stahre.jpg
    likasombar-stahre.jpg
    27.5 KB · Visningar: 24
Last edited:
Om du förknippar Mikael Ericsson med Audi, då förstår jag att du inte förstår.

Tja, han körde Audi på den tiden vi båda jobbade på VAG i Umeå i alla fall, visst han körde mycket annat också, men det var i en Audi han började bli berömd internationellt, han körde väl även Lancia och Mitsubishi med framgång.

Last edited:
Det var inte många F1-lopp som sändes direkt i statstelevisionen under 70-talet. Säsongen -78 vad det nog endast, såvitt jag kommer ihåg, det famösa loppet på Monza som visades. Man började sända först när nån döskalle på TV fick klart för sig att Ronnie hade vittring på VM-titeln. Vi fick åtminstone se svensk motorsports störste krascha en sista gång i direktsändning. :rolleyes:
Det är inte så lätt att veta för en norrlänning. TV-nätet i Norrland byggdes ut i ett ALU-projekt någon gång på åttiotalet.

Jag har knäckt gåtan!

Valmers hejar på hammarby :hihi Bayern... fi**a!!

Jag har knäckt gåtan!

Valmers hejar på hammarby :hihi Bayern... fi**a!!

Du är förmodligen något på spåren där.

Det är inte så lätt att veta för en norrlänning. TV-nätet i Norrland byggdes ut i ett ALU-projekt någon gång på åttiotalet.

Jo, det var väl mer bråttom att bygga ut nätet för SVT i kommunistnästet Karlstad!

För oss som inte är kummunister utan således tar del av dom komersiella TV-leverantörernas utbud går det bra att se motorsport dygnet runt.

Men är man kommunist i själ och hjärta som Valmers så har man bara SVT

Last edited:
Terrorboll!!!!1

Edit: Barnkalasboll???1

:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl

Attans att man inte kan ge mer en ett plustecken. :huvet

Har du biljett till finalen? Själv har jag haft en länge. Vilken jävla nagelbitare alltså. Det kommer bli jobbigt att se råttornas fula färger på stan, för de kommer vara många.

När man själv höll på tyckte jag att det bara var muppar som inte spelade fotboll utan höll på med massa fjantsporter som pingis, friidrott och annat skit. Bandy, hockey eller innebandy var även det sporter som normala höll på med på vintern. Men så är jag nog sjukt white trash per Valmers definition också.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back