Sälja hojen till morsan på hösten?

Är det ok att skriva över hojen på nån annan på hösten?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Du är rolig du politiker är de sniknaste jävlarna i landet :D

Men som sagt solidaritet är inget som hålls högt av SHare så varför ska det vara det i detta fallet?

En sak är iallafall säker angående politik och det är att om moderaterna och dess geliker hade skött styret från säg 1920 och fram till idag så hade varken du eller jag haft råd att äga något fordon alls med motordrift, ditt boende skulle var i nerslitna kalla kaserner av något slag, och din inkomst skulle på sin höjd räcka till mat o kläder, meeen vem fn vet, du kanske är så pass rik att du kan leva på räntorna.....en rikedom du antagligen fått av dina föräldrar, för inte har du då jobbat ihop den själv inte.:D

Jag har redan sagt att du är/kan vara skyldig till bedrägligt beteende. Du har ju fortfarande det ekonomiska intresset i mc:n oavsett vem som äger den på pappret, om du fått den, etc. Snappat??
Du är ju faktiskt trögare än jag trodde.:tummenupp

Skulle jag gjort mig skyldig till något är jag ganska säker på att FB skulle vara de första att peka finger. Liten hemlis som du inte kanske visste. FB är inte här för o vara snälla när din olycka är framme. De vill ta dina pengar!

Nej, jag menar Joyje. Du verkar ha allt i sin ordning.:)

Vilken tur :)

För er som tycker saker och ting är dyrt trots att ni är Rossi, gå lite SMC-kurser och dra ner premierna på det viset. Det har jag gjort, och heltplötsligt har jag råd att helförsäkra för samma kostnad som halv :) Men så åker ju inte jag sprojlans CBR1000 heller, enbart för att jag inte har råd. :yoparty

En sak är iallafall säker angående politik och det är att om moderaterna och dess geliker hade skött styret från säg 1920 och fram till idag så hade varken du eller jag haft råd att äga något fordon alls med motordrift, ditt boende skulle var i nerslitna kalla kaserner av något slag, och din inkomst skulle på sin höjd räcka till mat o kläder, meeen vem fn vet, du kanske är så pass rik att du kan leva på räntorna.....en rikedom du antagligen fått av dina föräldrar, för inte har du då jobbat ihop den själv inte.:D

Jag klagar inte på hur jag har det för jag har det rätt bra :) Men man ska inte tro att politikerna är någon typ av förebilder man ska se upp till bara.

Skulle jag gjort mig skyldig till något är jag ganska säker på att FB skulle vara de första att peka finger. Liten hemlis som du inte kanske visste. FB är inte här för o vara snälla när din olycka är framme. De vill ta dina pengar!

Jaja. Den som lever får se. Liten hemlis till dig: så upplever jag det inte alls men så är jag ju inte en haverist heller.Och jag menar inte att jag inte har råkat ut för olyckor.

Försäkringsbolagen far ju med osanning när de tvingar folk att betala för fordon i trafik även fast det inte används i trafik?

What?

Jag har 2 hojar, med 2 olika fb.

Duken hos BilsportMc som tecknar årsförsäkrning. En helårspremie påställd eller ej.
CBR:en hos if som är avställningsbar. När man jämför premier är avställningsbara ALLTID högre just för att fb utgår ifrån sanningen att riskanalysen baseras på sommarmånaderna, likaså premien.

Att teckna årsförsäkring och sen byta ägare åt höger & vänster är att utnyttja systemet. Jag hade gärna sett att 90% av premien är för månad 1, och att kommande 11 månader var snorbilliga. På så sätt skulle premierna bli ärliga, och fattiga stackare som utnyttjar systemet, och äger hojar de inte har råd med skulle sluta belasta MIN premie!

Mina 0,50

De vill självklart tjäna pengar, det vill du oxå när du går till jobbet!
Ett lysande exempel är jag själv, jag har betalat ca 7000kr till Folksam för min Thunderace. Sen gick jag omkull i höstas, och fram tills idag har jag fått bra mycke mer än 7000kr av dom för skadorna på hojen, medicin, förlorad inkomst osv. Hade jag kört oförsäkrat hade jag fårtt lägga ut allt det själv.

Och hade vi aldrig kraschat, så hade de aldrig behövt höja premierna för att täcka skadorna vi skapar. Sen är de ganska logiskt att vi som orsakar de flesta skadorna får betala för det. Tror inte våra föräldrar på Viragon hade vart nöjda med 15000:- /helår för att sonen kör i diket med R1an.

Allt man gör i samhället handlar om att tjäna pengar. Jag går inte till jobbet för att det är roligt iaf.

Du betalar ju en dyr premie för en hoj som är statistiskt "farlig". Och farliga hojar är ju vad vi vill ha. Så får vi ju betala därefter?

Jag betalar ju när jag kör så visst brukar jag den så betalar jag mer än gärna men om den ska stå o leka prydnad ett halvår så ser jag ingen vits med det.

Och du gick i skolan..... 1906?

Dagens moderaterna existerade inte 1920. Borgarbrackorna sen dess dog på 50-talet.

Och din gråsossiga attityd hade fört till ett land liknande... Vitryssland?!

Dagens moderaterna existerade inte 1920. Borgarbrackorna sen dess dog på 50-talet.

Men va fan precis skulle vi ju vara solidariska sossar?!

kan jag genom att fuska göra så att jag får tillbaka skita mycket på skatten eller få en skita billig försäkring utan att jag blir lidande av det eller riskerar åka fast så är det klart som fan att jag skulle göra det!
ni andra hycklande messvenskar som inte skulle göra det får skylla er själva.

nu blir jag poppis men det skiter jag i... vågar vara ärlig:D

kan jag genom att fuska göra så att jag får tillbaka skita mycket på skatten eller få en skita billig försäkring utan att jag blir lidande av det eller riskerar åka fast så är det klart som fan att jag skulle göra det!
ni andra hycklande messvenskar som inte skulle göra det får skylla er själva.

nu blir jag poppis men det skiter jag i... vågar vara ärlig:D

Du e jättehäftig!!:yoparty

Jag betalar ju när jag kör så visst brukar jag den så betalar jag mer än gärna men om den ska stå o leka prydnad ett halvår så ser jag ingen vits med det.

Du gick matte i skolan va? Du gick i skolan?!

Om du inte förstår skillnaden tycker jag du ska skaffa dig en säsongs-försäkring, där betalar du exakt för vad du gör med hojen.

Eftersom vi oftast har längre än 6månader säsong i sverige så "tjänar" du på att ha helårs-försäkring.

Exempel:

Helårsförsäkring 12000:- = 1000:-/månad (även avställd)

Säsongsförsäkring:
Avställd= 200:-/månaden
Påställd= 1800:-/månaden

Avställd 6månader = 1200:-
Påställd 6månader = 10800:- = 1800:-/månaden
Summa: 12000:-

Alltså lika mycket per år.
MEN, kör du 8månader så är du ju en ökad risk till skillnad från din granne som bara kör påställd 6månader.
Och då får du betala därefter eftersom du inte ville haka på deras "erbjudande" om helårsförsäkring.

Avställd 4månader = 800:-
Påställd 8månader = 1800x8 = 14400:-

Summa= 15400:-

Nu är det bara upp till dig att välja.

Ahh en ungtupp till, det jag skrev var "och dess geliker".:rolleyes:

Men va fan precis skulle vi ju vara solidariska sossar?!

Du får nog sätta dig i skolan en stund till.

Sossigt är att önska en premie för ALLA som kör hoj i trafik, oavsett R1 -09 i sthlm, eller Virago 250 i den där halvdanska hålan du bor i.

Respekt- och ansvarsfullt är det att betala den premie som är grundat på den risk man utgör!

Din premie är inte till 50% grundad på olyckor som sker under vinterhalvåret!

Men är det olagligt att byta ägare på hojen?

Det bryter inte mot några regler. Om min hustru vill äga hojen på vintern och jag vill äga den på sommaren så är det inte olagligt. Skenförsäkra är ju inte lagligt, så det är ju nåt annat.

Nu har jag så låg försäkringspremie att det inte är värt jobbet, men principiellt sett är det inte något regelbrott. Ska vi ändå prata moral här och samhällsansvar så bör vi nog lämna ute försäkringsbolagen helt och hållet. De är på många sätt nutidens ockrare och månglare i templen...

En ockrare utnyttjar det faktum att en människa är i nöd och behöver något. Ockraren ser sin gärning som en tjänst, men moraliskt vet vi ju alla innerst inne var försäkringsbolagens moral är värd...

Du gick matte i skolan va? Du gick i skolan?!

Om du inte förstår skillnaden tycker jag du ska skaffa dig en säsongs-försäkring, där betalar du exakt för vad du gör med hojen.

Eftersom vi oftast har längre än 6månader säsong i sverige så "tjänar" du på att ha helårs-försäkring.

Exempel:

Helårsförsäkring 12000:- = 1000:-/månad (även avställd)

Säsongsförsäkring:
Avställd= 200:-/månaden
Påställd= 1800:-/månaden

Avställd 6månader = 1200:-
Påställd 6månader = 10800:- = 1800:-/månaden
Summa: 12000:-

Alltså lika mycket per år.
MEN, kör du 8månader så är du ju en ökad risk till skillnad från din granne som bara kör påställd 6månader.
Och då får du betala därefter eftersom du inte ville haka på deras "erbjudande" om helårsförsäkring.

Avställd 4månader = 800:-
Påställd 8månader = 1800x8 = 14400:-

Summa= 15400:-

Nu är det bara upp till dig att välja.

Om Fb skulle tänka som du skulle det ju funka men nu är det ju så att den försäkingen jagh ar nu kunde inte ens TF matcha

Det som är dumt är att man blir kategoriserad i huvudsak ålder, typ av hoj och geografiskt läge där man bor och räknas då som hög risk och därmed dyrare premie. Jag har haft 7-8 hojar i ålder ca 20-30 och aldrig hittils haft någon skada men får betala dyrt ändå - det är lite som att döma någon för t.ex ett bilinbrott bara för man råkar bo i ett område där det inträffar mkt sådant. Försäkringarna borde grundas på betydligt mer än typ av hoj, ålder och geografikskt läge, oavsett hur jävla hög risk det teoretiskt är att jag totalkvaddar min hoj har ingen rätt att döma mig för det förrän det i så fall verkligen har hänt!

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back