Prova på enduro/cross, sugna?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Tänkte kolla om här fanns lite folk som var sugna på att prova på lite enduro/cross körning?

Vet att det finns lite folk som har kunskapen och säkert hade varit lite sugna att dela med sig och tipsa/lära ut oss andra att köra lite i skogen/crossbanan.

Jag har en cross som man kan köra med, vi har en medlem som kör på elitnivå och kan tänka mig att hon kanske har någon gammal cross som vi kan låna och provköra på. Ska kolla upp med henne men vill veta om det finns fler tjejer (och killar) som vill prova på och ha lite roligt?

Crosskörning är världens bästa träning för kroppen samt för hantering av hoj, vilket så klart hjälper till när du kör din "vanliga" hoj. Cross kan man köra året om så detta är superbra grej att göra när hojsuget är enormt under vintern. :tummenupp

Vem är på, både killar och tjejer är välkomna! Finns det några som har lust att lära ut lite så kontakta mig så snackar vi igenom detta. Finns det folk som har lust att låna ut sina crossar för lite lek så kontakta mig. Vi lovar att tvätta dom efter körningen. :tummenupp :tuttar

Intresselista till att busa:

1. Sidlinjen
2. Danjela
3. Mikaela (GIxxer1100R)
4. Qin4st
5. Sofie (PP)
6. Ewe
7. Åsa
8. _Mia_
9. Tim
10.
11.
12.
13.
14.
osv

Businstruktörer:

1. Swish
2.
3.
4.
osv

Välkomna allihopa!

Last edited:
Jag kan tänka mig....!
Vem är medlemmen på elitnivå? Är inte här bara gathojsnördar?

Jag kan tänka mig....!
Vem är medlemmen på elitnivå? Är inte här bara gathojsnördar?

Du ska skriva upp dig som businstruktör, tack. ;)

Hon är inte med på sporthoj, bara på facebook. Hon var med på bowlingen, blond lite kraftigare tjej. :) Camilla M. heter hon, kolla vår grupp.

Du ska skriva upp dig som businstruktör, tack. ;)

Hon är inte med på sporthoj, bara på facebook. Hon var med på bowlingen, blond lite kraftigare tjej. :) Camilla M. heter hon, kolla vår grupp.

Jaha, Camilla från Revinge, eller?

Men ska jag vara instruktör som i ridlärare, och stå i mitten, eller ska jag också köra? Är ju hojlös nu! :(

Jaha, Camilla från Revinge, eller?

Men ska jag vara instruktör som i ridlärare, och stå i mitten, eller ska jag också köra? Är ju hojlös nu! :(

Det får vi göra upp när vi vet hur många vi blir och hur många hojar vi får tag på. :) Jag känner inte henne, mycket möjligt det är hon.

Jajaja jag vill busa. Skriv upp mig :hoppa

Bara en fundering som föddes så här i tidig morgontimma... Kan man inte fråga om FMCK är intresserade av att göra nått tillsammans med oss. Dom har ju hojar (och säkert instrutörer oxå om alla vi tjejer vill köra)

Last edited:

Bara en fundering som föddes så här i tidig morgontimma... Kan man inte fråga om FMCK är intresserade av att göra nått tillsammans med oss. Dom har ju hojar (och säkert instrutörer oxå om alla vi tjejer vill köra)

Låter som en apbra idé!! Tänkte faktiskt kolla upp lite olika såna alternativ. :tummenupp

Jo, fast "deras" hojar är ju bara såna där militärhojar, oväxlade 250's, har jag för mig. Klumpiga as hell!
Så det skulle vara om vi får använda några stackars medlemmars egna hojar, i så fall!

Jo, fast "deras" hojar är ju bara såna där militärhojar, oväxlade 250's, har jag för mig. Klumpiga as hell!
Så det skulle vara om vi får använda några stackars medlemmars egna hojar, i så fall!

Jo det hade ju klart varit bäst men hur många är det som är villiga att låna ut sina hojar då?

Jo det hade ju klart varit bäst men hur många är det som är villiga att låna ut sina hojar då?

Antagligen inte så många. Men det är stor skillnad på en cross/enduro och en gathoj. Det händer inget med crossen när du vurpar. Speciellt inte om man kör sakta, vilket nog de flesta tjejerna lär göra, för att de tycker det känns obehagligt när framhjulet har så lite fäste.

Antagligen inte så många. Men det är stor skillnad på en cross/enduro och en gathoj. Det händer inget med crossen när du vurpar. Speciellt inte om man kör sakta, vilket nog de flesta tjejerna lär göra, för att de tycker det känns obehagligt när framhjulet har så lite fäste.

Precis, vi pratar inte gathojar utan cross/enduro. Vi ska inte köra sönder dom utan bara lära oss lite, kör man i t ex revinge med massa fin sand eller mjuk hed så händer i princip inget.

Men är ni sugna så skriv upp er på listan. Behöver vara ett litet gäng iaf för att det ska vara lönt att försöka ordna något. :tummenupp

Precis, vi pratar inte gathojar utan cross/enduro. Vi ska inte köra sönder dom utan bara lära oss lite, kör man i t ex revinge med massa fin sand eller mjuk hed så händer i princip inget.

Men är ni sugna så skriv upp er på listan. Behöver vara ett litet gäng iaf för att det ska vara lönt att försöka ordna något. :tummenupp

Tramsa er inte nu! Ni kommer inte slå ihjäl er, ni kommer knappt ens få ett blåmärke. När man tippar för att det går för sakta slår man sig inte! :tummenupp:D

Tramsa er inte nu! Ni kommer inte slå ihjäl er, ni kommer knappt ens få ett blåmärke. När man tippar för att det går för sakta slår man sig inte! :tummenupp:D

Jag vill testa (om nu killar är OK. Annars får jag heta Daniela)

Sist jag satt (hängde efter) en cross var jag 10 bast och det var första gången jag körde något 2-hjuligt med motor :D
Kawa KX80 -85:a med öppen röd Jofahjälm på planeten :tummenupp

Jag vill testa (om nu killar är OK. Annars får jag heta Daniela)

Sist jag satt (hängde efter) en cross var jag 10 bast och det var första gången jag körde något 2-hjuligt med motor :D
Kawa KX80 -85:a med öppen röd Jofahjälm på planeten :tummenupp

ALLA är välkomna! :tummenupp Skriv upp dig Daniela! :D

Ja det låter ballt :yoparty

Last edited by a moderator:
Intresselista till att busa:

1. sidlinjen
2. Danjiela
3. Mikaela
4. Qin4st
5. Sofie
6.
7.
8.
9.
10.
osv

Businstruktörer:

1. Swish
2.
3.
4.
osv

Last edited by a moderator:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back