Hayabusa eller ZX12R eller (?)

• Thread starter Thread starter jetson
  • Start date Start date

jetson

Guest
Jag har en vän som funderar på hur det är att åka 300+
Vilken hoj skulle ni rekommendera, med en budget på 50-60k ?

Låg försäkring är intressant, och Hayabusan och zx12r är väl touringklassade?

Sen kanske det finns någon hoj som konkurrerar med dessa som väger mindre också :va

Last edited:
Hur det är att åka 300+? km eller hk :va, jävligt blåsigt till och börja med, sen blir vägen jävligt smal förmodar jag.
Själv har jag inte provat det i trafiken, Inte ens på strippen för den delen, kom bara upp i 247km/402m, och hoppas för din kamrats skull att det är där han har ambitioner att åka med den farten :rolleyes:, men håll hårt i styret vart du en kommer att åka :D.

Last edited:
Är en granne som äger den och en annan kompis som hjälpt till med den (med mkt stark koppling till MC-Xpress). Lasse har ju inte kört speciellt mkt med den så det är väl därför han nu säljer den. 300hk i en turbohoj är ruskigt mkt att åka med och få kan använda effekten men det är barnsligt roligt :tummenupp

Vad menas med att få kan använda effekten?Kör man fort och vrider gasen i botten så utnyttjar man väll effekten, eller?

Har ioförsej inte provat nån 300hks hojj, men kan inte tänka mej att jag skulle misslyckas med att vrida gasen i botten på en tillräckligt lång raka...

Båda hojarna är bra (haft bägge). Klumpiga men ok! Kawan har roligare motor, busan bättre bromsar annars i stort sett lika.

Jag betalar 3500 per år halvförsäkring för ZX12:an... Inte dyrt, mycket pulver för pengarna. Inte nog med att den är snabb och stark, den är faktiskt riktigt bekväm också.

Och säg åt din polare att han måste köpa en 99:a eller 00:a om han verkligen vill komma över 300, från och med 01 är både busa och tolva spärrade till 299 knyck. Och det räcker ju ingen vart... ;)

Vad menas med att få kan använda effekten?Kör man fort och vrider gasen i botten så utnyttjar man väll effekten, eller?

Har ioförsej inte provat nån 300hks hojj, men kan inte tänka mej att jag skulle misslyckas med att vrida gasen i botten på en tillräckligt lång raka...

Risken är ju att den vill hjula lite för mycket om man gasar fullt :) , men visst sista växeln och rätt drevning så :)

Jag betalar 3500 per år halvförsäkring för ZX12:an... Inte dyrt, mycket pulver för pengarna. Inte nog med att den är snabb och stark, den är faktiskt riktigt bekväm också.

Och säg åt din polare att han måste köpa en 99:a eller 00:a om han verkligen vill komma över 300, från och med 01 är både busa och tolva spärrade till 299 knyck. Och det räcker ju ingen vart... ;)

Det är väl bara mätaren som slutar räkna vid 299? Varvtalet fortsätter väl öka?

/J

Går någon serietillverkad hoj i 300km/h++ (verklig hastighet, inte mätar) orginal? :va

Räcker att köpa en Honda CBR Super Blackbird så har du 300km/h i alla fall dom som inte är spärrade. Dom som är spärrade visar 299km/h!

Den hojen funkar grymt bra! Snabb, stark och bekväm.

Last edited:
Räcker att köpa en Honda CBR Super Blackbird så har du 300km/h i alla fall dom som inte är spärrade. Dom som är spärrade visar 299km/h!

Den hojen funkar grymt bra! Snabb, stark och bekväm.

Verklig fart över 300 med denna honda? Kul! :tummenupp
Är väl bara busan och Kawa ZX 1400 R som gör det.

Verklig fart över 300 med denna honda? Kul! :tummenupp
Är väl bara busan och Kawa ZX 1400 R som gör det.

Nej inte alls! Där har du nog fel! Blackbirden var den första serieproducerad hojen som slog 300km/h. 1997 var året då den kom i tillverkning. Producerades till 2007.

De första modellerna hade ej digital hastighetsmätare och hade förgasarmotorer, de prickade 300km/h. Senare modeller med insprutning har mindre hk!

Kul lanseringsvideo http://www.youtube.com/watch?v=BxatHIVw0GI

Last edited:
Nej inte alls! Där har du nog fel! Blackbirden var den första serieproducerad hojen som slog 300km/h. 1997 var året då den kom i tillverkning. Producerades till 2007.

De första modellerna hade ej digital hastighetsmätare och hade förgasarmotorer, de prickade 300km/h. Senare modeller med insprutning har mindre hk!

Kul lanseringsvideo http://www.youtube.com/watch?v=BxatHIVw0GI

300km/h på glädjemätaren eller? :va

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back