Silly season BOTT 2010

Finns visst i Svedala

"att plocha ut tex 190hk på bakhjulet på en 1098R är DYYYYYYYRT och inget du lär se i Sverige."

Köp Petjos så har du det. Den sågs i Sverige hela 2009.
 
Är det? Den här körs i Pro Superbike. Där får inte trimmas värst mycket.
 

Bifogat

  • 3659975926_3c90c26f83_b.jpg
    3659975926_3c90c26f83_b.jpg
    143.1 KB · Visningar: 192
"att plocha ut tex 190hk på bakhjulet på en 1098R är DYYYYYYYRT och inget du lär se i Sverige."

Köp Petjos så har du det. Den sågs i Sverige hela 2009.

Visst gjorde den det men så länge jag inte sett ett bänkpapper FÖRE och EFTER mods så tror jag vad jag vill om det.....

Är det? Den här körs i Pro Superbike. Där får inte trimmas värst mycket.

Före mods då?

/J
 
Hittade ingen före-graf. Men vad får man göra i Pro Superbike, byta topplockspackning, blueprinta, nåt mer?
 
Hittade ingen före-graf. Men vad får man göra i Pro Superbike, byta topplockspackning, blueprinta, nåt mer?

Exakt......här är Akrapovics egna testresultat. Dom om några vill väl visa så högt som möjligt....

/J

Edit: Notera FÖRE och EFTER effekten.
 

Bifogat

  • du_1098r_evo_2008-2009_diag.jpg
    du_1098r_evo_2008-2009_diag.jpg
    51.8 KB · Visningar: 180
Last edited:
:7peta Er det jeg av oss to som trenger unnskyldninger, sett i perspektiv av de to siste sesongene har jeg vel sånn typ 99,999999999999% seiersmargin (om vi da skal ta med race 9):arsele:hoppskrat:hoppskrat:hoppskrat Og neste år skal ikke min sesong starte i juni, så min unge venn - listen er og blir din utfordring:D

Visst har du vunnit oftast över mig, men jag har ju inga dåliga ursäkter :rolleyes: jag var sämre helt enkelt, men nästa säsong "då jävlar" för att citera en BoTT-räv :D

(Om det ikke regner samtlige race - for da vinner jeg)

:D:D Du är för jävla skön :tummenupp
 
Last edited:
ursäkter?

ja e väll bara bäst på ursäkter :tummenupp men nästa år så skall ja hålla mig borta från allt som har med det o göra:tuttar kommer säkert sakna er mkt så ja tittar på ett race eller 2 :yoparty
 
Visst har du vunnit oftast över mig, men jag har ju inga dåliga ursäkter :rolleyes: jag var sämre helt enkelt, men nästa säsong "då jävlar" för att citera en BoTT-räv :D



:D:D Du är för jävla skön :tummenupp

Begrepet er "Nu jävlar":tummenupp Og jeg har faktisk plass til et par pokaler til på kontoret. Og med det nye opplegget vi er i ferd med å få på plass er jeg redd for at det blir trangt i pokalskapet neste år:banana
 
ja e väll bara bäst på ursäkter :tummenupp men nästa år så skall ja hålla mig borta från allt som har med det o göra:tuttar kommer säkert sakna er mkt så ja tittar på ett race eller 2 :yoparty

Slutt med skitsnakket, skal du bli kvitt hjernespøkelset må du kjøre:tummenupp Og er det en som IKKE har unnskyldt seg med patetiske årsaker, så må det være deg - aldri hørt deg klage på annet enn deg selv, og det må vel for f... være lov! Med andre ord, legg deg i trening så sees vi til våren:)
 
:)

kommer sakna dig kompis:tummenupp
Slutt med skitsnakket, skal du bli kvitt hjernespøkelset må du kjøre:tummenupp Og er det en som IKKE har unnskyldt seg med patetiske årsaker, så må det være deg - aldri hørt deg klage på annet enn deg selv, og det må vel for f... være lov! Med andre ord, legg deg i trening så sees vi til våren:)
 
Jag tror på Millen, det gör jag, visst kan allt detta ge den en sportslig chans.. Men management systemet kostar ju mer än hela satsning :näsblod

Den skillnaden som jag upplever från årets tävlingar där jag trott att jag stått still jämfört med duccarna är sjuuuk! Det bara dånar till. Menar du att jag kan få millen att dåna :)

Jag tror att Factoryn kan bli kanon med ett management system och lite "standard" mods. Jag menar med tc osv kan du ju ligga närmare gränsen direkt efter start och i alla underlag, se det som ett säkerhetsnät som hindrar dig att tex highsida till 90%........undra vad den vetskapen skulle göra i utgångshastighet......och sluthastighet på rakan efter......

Hur som helst så hoppas jag ha detta klart på våran andra hoj till nästa år, behöver bara leta upp lite mer prylar så drar bygget igång.

/J
 
:drool
Vad ingår i det billigaste alternativet :) ?

Finns det någon svensk firma som fixar att ställa in detta systemet (mappning mm)?

För den snikne och mindre räddhågne kan man få ett close-loop för två cyllar (separat map dvs.) för under 10. Men då är ju allt annat fjuffs "lättat bort" som TC, LC yada-yada.

Å det kan du mappa själv :D

90%........undra vad den vetskapen skulle göra i utgångshastighet......och sluthastighet på rakan efter......

/J

Som i all annan tävlingsform, så sitter ju 90% i psyket, vilket skulle bevisas :)
 
Last edited:
För den snikne och mindre räddhågne kan man få ett close-loop för två cyllar (separat map dvs.) för under 10. Men då är ju allt annat fjuffs "lättat bort" som TC, LC yada-yada.

Å det kan du mappa själv :D



Som i all annan tävlingsform, så sitter ju 90% i psyket, vilket skulle bevisas :)

:tummenupp Jo men det är det där "fjuffset" jag vill ha :) .
 
:tummenupp Jo men det är det där "fjuffset" jag vill ha :) .

Ingen har nånstin påstått att du likt vår vän VR-8 har viss pryl-fetisch? :D

TC är mycket intressant, borde med lite kåpande med lödkolven, en och annan PIC-krets och lite transistorer gå att lösa om man har två hastighetspickuper, en på vardera hjul. Måste väl vara i din hemmabana? Lite industri-konsulting :)
 
Ingen har nånstin påstått att du likt vår vän VR-8 har viss pryl-fetisch? :D

TC är mycket intressant, borde med lite kåpande med lödkolven, en och annan PIC-krets och lite transistorer gå att lösa om man har två hastighetspickuper, en på vardera hjul. Måste väl vara i din hemmabana? Lite industri-konsulting :)

Hehe, jo lite (läs mycket) prylbög är man allt :tummenupp

Tyvärr är inte det "små"elektriska riktigt min hemmabana. Fråga hur man bygger och kör ett kärnkraftverk så kan jag svara på det :) . Har inte så stor nytta av det i detta fallet dock :va .

Jag får ju istället ta mina surt förvärvade pengar och betala någon som gör alla dessa roliga prylar :näsblod .
 
För att få ut 150-155 på slangen så behöver du ett bigbore kit, portning, avgas, ev kammar och luftboxmod. Kolla denna tråd ang effekt...sida 23 längst ner..

KWS i USA har fått ner vikten på deras race Aprilias till ca 172kg utan soppa, allt annat påfyllt. Får väl ses som ganska "lätt" i dessa sammanhang.

Ang effekten på tex Ducati 1098.......jag har som sagt kompressormatat min egna och INNAN allt började så kördes den i bänk och effekten blev 136hk/123Nm helt bone stock standard, när den var färdig så blev det ca 204hk/147Nm på slangen. Det ryktas om div hk hit och dit på dessa hojar men jag har inte sett ett enda bänkpapper som bekräftar före och efter effekt..........att plocha ut tex 190hk på bakhjulet på en 1098R är DYYYYYYYRT och inget du lär se i Sverige. Tro inte allt du hör om effektmonstren...........Ducati själva har ju till och med "lurats" lite, de 160hk som anges är ju "beräknade" från en inertia dyno, annars anges effekten till 155hk.

Mitt stalltips är fortfarande bigbore kit, luftboxmod, avgas och portning. Satsa resten på ett management system typ Motec eller Magneti Marelli, tänk dig själv att ligga på "fullt" ur varje kurva och känna traction controlen leta grepp. Du lär ju vinna mer på det är 5-10hk hit och dit.......

/J
släng på helsystem och en hyfsad mappning så paserar du 180hk på slangen.
det är inte dyrt att passera 190Hk på en 1098R, finns flera med denna effekt i svergie, superstock hojarna paserar 190hk med god marginal. det är bara att höja kompet och varvtalet så mycket man vågar och har råd med. vet inte vad som skulle vara svårt, det enda som blir svårt är att fylla plånboken i samma fart som motorn behöver service:D
 
släng på helsystem och en hyfsad mappning så paserar du 180hk på slangen.
det är inte dyrt att passera 190Hk på en 1098R, finns flera med denna effekt i svergie, superstock hojarna paserar 190hk med god marginal. det är bara att höja kompet och varvtalet så mycket man vågar och har råd med. vet inte vad som skulle vara svårt, det enda som blir svårt är att fylla plånboken i samma fart som motorn behöver service:D
:tummenupp Helt korrekt, samtlige 3 r´er som ble racet med i Norge (Plassen brothers og Dags) hadde +190 hk på hjulet. Mener å huske at det diffet fra 191 til 193 på dem:yoparty Og samtlige hadde +145 nm:banana Robin´s er den eneste som ikke de har tuklet med ecu´n og den er benket til 185:tuttar
 
Det är många som snackar om hk hit och hk dit men är det inte bättre och träna sig snabb:va jag ska nog bara satsa på powercommander, luftburk och många bandagar:tummenupp
 
Back
Top