Den där banken verkar vara ett bra ställe, får nog börja besöka den![]()
Ta helikopter.... verkar vara bra vid stora uttag

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den där banken verkar vara ett bra ställe, får nog börja besöka den![]()
Ikke tenk på det, hans 1098rsuperduperkitedition holder ikke følge med den "sløe" hojen på regn engangMen hva f.. skal du med så mange hojer, er ikke en nok?
![]()
Låter härligt!
Men hemskt vad alla köper nya hojar då? Ska det vara nödvändigt?
Själv så behåller jag gammel-Bettan. Gillar oxå att slå i underläge![]()
nu fattar jag varför du var så dj... snabb du trodde det var regn när det var torrt och mitt bakdäck bokstavligen brann upp..... cool blogg du har.... men det var mig du körde om, inte larsson han var nog efter dig hela loppet![]()
då förstår jag inte varför du vill ha mer effekt..... dom bästa 600 åkarna kör 36or på Anderstorpman ska inte ha mer effekt än man kan hantera
Tanken har slagit mig angående big bore kit, från amann i tyskland. Men frågan är bara hur driftsäker den blir.. Känns lite som att kasta pengar i sjön.. i slutändan så kan du säkert skrämma ur 145-150 hk på slangen, men då har man mer eller mindre som en 1098 original.. Dessutom tyngre... Vill på nåt sett vara underdog med millen, eftersom "alla" kör, kommer köra ducce.. Sen är jag förälskad i duccen.. Du som jobbat å moddat mille, vad tror du man kan skrämma ur han, och vad tror du man kan få vågen att stanna på.. till vilket pris?? Ha, många frågor![]()
Satsa resten på ett management system typ Motec eller Magneti Marelli, tänk dig själv att ligga på "fullt" ur varje kurva och känna traction controlen leta grepp. Du lär ju vinna mer på det är 5-10hk hit och dit.......
/J
Vad går ett sånt system på i runda slängar? Jag har fått för mig att det skulle kosta mer än hela hojen.
Beroende på hur avancerat det ska vara så räkna med 60000-175000SEK.
Vanliga funktioner är:
Traction control
Launch control
Lambda closed loop 1 eller 2 cyllar
Telemetri
Fjädringslogg
GPS varvtider och logging av spårval
Bromspunkter
Alla ECU värden loggas
osv osv osv
Fördelen är ju att man ta med sig detta till nästa hoj, det enda som man får göra nytt är elpiskan.
/J
Vad ingår i det billigaste alternativet?
Finns det någon svensk firma som fixar att ställa in detta systemet (mappning mm)?
Vad ingår i det billigaste alternativet?
Finns det någon svensk firma som fixar att ställa in detta systemet (mappning mm)?
Jag kan mappa in din pansarvagn och erbjuda dig en svetsning av compressionsskruven på gaffeln
Du vinner ett stabilare chassie, men tappar ca 20 Hk på slangen när jag begränsat din luftbox och fyllt ditt helsystem med titanbollar.
Det blir då en superdupercusteedition som Geir hade kallat den![]()
SuperduperFØRERedition er Custes beskrivelse av alle andres hojer! Han liker ikke at noen har så ekstremt "trimma" hojer, dvs anlegg, ny mappinng, fotpinner og tanklokk i mitt tilfelle![]()
Jag kan mappa in din pansarvagn och erbjuda dig en svetsning av compressionsskruven på gaffeln
Du vinner ett stabilare chassie, men tappar ca 20 Hk på slangen när jag begränsat din luftbox och fyllt ditt helsystem med titanbollar.
Det blir då en superdupercusteedition som Geir hade kallat den![]()
Jag vet om lite beggade grejor så för ca 65000-70000 skulle du kunna få traction control, launch control, wheelie control, enkel lambda dock och en loggnings display. Problemet är väl som sagt att hitta någon som kan installera och mappa om man inte kan det själv........
/J
Nästa säsong kan jag garantera att det blir en superduper+++CUSTEedition, din lilla moppe kommer inte ha en chans
.
Har jeg hørt/lest det noen millioner ganger tidligere
Jeg kan trimme ned skrotet til typ 125 jr-standard, sette på Avon-dekk fra 1986 og kanskje kjøre på linolje istedenfor bensin såååå kanskje du oppnår din store drøm
Ellers er jeg nok redd for at det forblir en drøm min venn
![]()
Skikkelig bra eksempel
Som straff skal jeg ta din bakfelg å bytte med den som ble krasjet skjev på første flying lap - som du forøvrig også lå bak
.... på tross av min elendige start
Innse realiteten min venn, DU KOMMER ALLTID TIL Å VÆRE BAK MEG
kanskje
![]()
Ursäkter ursäkter, det är lika bra att du börjar skriva upp en lista redan nu med bra ursäkter inför nästa säsong. kanske
![]()
Ursäkter ursäkter, det är lika bra att du börjar skriva upp en lista redan nu med bra ursäkter inför nästa säsong. kanske
![]()
För att få ut 150-155 på slangen så behöver du ett bigbore kit, portning, avgas, ev kammar och luftboxmod. Kolla denna tråd ang effekt...sida 23 längst ner..
KWS i USA har fått ner vikten på deras race Aprilias till ca 172kg utan soppa, allt annat påfyllt. Får väl ses som ganska "lätt" i dessa sammanhang.
Ang effekten på tex Ducati 1098.......jag har som sagt kompressormatat min egna och INNAN allt började så kördes den i bänk och effekten blev 136hk/123Nm helt bone stock standard, när den var färdig så blev det ca 204hk/147Nm på slangen. Det ryktas om div hk hit och dit på dessa hojar men jag har inte sett ett enda bänkpapper som bekräftar före och efter effekt..........att plocha ut tex 190hk på bakhjulet på en 1098R är DYYYYYYYRT och inget du lär se i Sverige. Tro inte allt du hör om effektmonstren...........Ducati själva har ju till och med "lurats" lite, de 160hk som anges är ju "beräknade" från en inertia dyno, annars anges effekten till 155hk.
Mitt stalltips är fortfarande bigbore kit, luftboxmod, avgas och portning. Satsa resten på ett management system typ Motec eller Magneti Marelli, tänk dig själv att ligga på "fullt" ur varje kurva och känna traction controlen leta grepp. Du lär ju vinna mer på det är 5-10hk hit och dit.......
/J
Jag tror på Millen, det gör jag, visst kan allt detta ge den en sportslig chans.. Men management systemet kostar ju mer än hela satsning
Den skillnaden som jag upplever från årets tävlingar där jag trott att jag stått still jämfört med duccarna är sjuuuk! Det bara dånar till. Menar du att jag kan få millen att dåna![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |