"Prutat och klart"?

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date

sportbike

Guest
Vadå klart?
Många sätter ett pris på sin begagnade hoj som dom tror är värd mer än en likadan nån annanstans.
Klart som fan man får räkna med att en eventuell köpare vill pruta.
Är det nån som åker och tittar på en beghoj,bestämmer sig för den och sväljer säljarens pris utan prut?

Jo men det är väl lite ett sätt att slippa en massa "Du får hälften kompis" innan folk ens har varit och tittat objektet.

Ja, jag kunde nästan höja priset på min xj900 i somras. Killen övervägde att köpa med låset mot en slant men backade. Hojen köpte han utan att ta upp prisetfrågan överhuvud taget.

Jag fattar inte heller det där, man tappar ju intresset av hojen/bilen när det står så. De kanske inte vill sälja egentligen? :va

Jag själv föredrar ett fast pris och att alla eventuella defekter istället är påvisade i annonsen istället för att man ska behöva peka ut saker och dra av för dem. Pruta är jag normalt inte intresserad av vare sig när jag köper eller säljer. Är inte priset i en för mig vettig nivå från start så letar jag vidare.

Sossigt att pruta.

Är priset rätt behövs väll inget prutande??

Vadå?

Betalar ni för era motorcyklar, jefla sopor :lol Trodde alla här var som mig, fabrikssponsrade :oh_yeah

PS. Som låtsasmoderator måste jag få tillägga att fylletrådar inte är accepterade! :vet_att_du_dricker_gin

Vadå?

Betalar ni för era motorcyklar, jefla sopor :lol Trodde alla här var som mig, fabrikssponsrade :oh_yeah

PS. Som låtsasmoderator måste jag få tillägga att fylletrådar inte är accepterade! :vet_att_du_dricker_gin

Jätte-OT,men det där uttalandet lät verkligen som om det kom från Linda.

Jag själv föredrar ett fast pris och att alla eventuella defekter istället är påvisade i annonsen istället för att man ska behöva peka ut saker och dra av för dem. Pruta är jag normalt inte intresserad av vare sig när jag köper eller säljer. Är inte priset i en för mig vettig nivå från start så letar jag vidare.

Exakt så tycker jag också. Förstår inte varför folk ska pruta bara för prutandets skull. Är priset rätt så köper jag, är den för dyr och det står prutat och klart så skiter jag helt enkelt i att ringa dit.

Många lägger ju ett högre pris och låter folk pruta, då brukar jag också göra det. Men står det prutat och klart så tycker jag man är dum i huvudet ifall man ringer och prutar. Det är precis lika irriterande som när folk vill byta mot skit och lite pengar emellan fastän man har skrivit inga byten.

Har jag något på blocket, kanske är en av de billigaste och alla ändå ringer och prutar skriver jag prutat och klart och hoppas på att alla prutsamtal upphör :tummenupp För runt vissa priser då drar man till sig människor som egentligen bara är intresserade för saken är billig, inget fel i det men av någon underlig anledning är dessa människor oftast lite speciella :va

Allt är relativt, nu är det dessutom höst & ett sjuhelvetes utbud, klart folk prutar.
Personligen uppskattar jag snabba avslut utan massa tjaffs.....

PS. säljer min hoj på söndag, 1000:- fick han pruta men då var jag på bra humör.....:D

Jag försöker aldrig pruta, skulle känna mig som en Småländsk hästhandlare.

Har du läst småländska Tillsalu-annonser?

Dom innehåller ALDRIG pris, kohandlare allihopa :mad:

(xibalba 50% smålänning)

Är priset rätt behövs väll inget prutande??

Priset är åt helvete 9ggr av 10 när det står "prutat och klart!"

Oftast med tillägg om ingen provkörning etc..

Last edited:
Priset är åt helvete 9ggr av 10 när det står "prutat och klart!"

Oftast med tillägg om ingen provkörning etc..

Och då ringer man inte ens på anonnsen!! Eller?

Jag ringer aldrig på annonser där det finns en massa konstiga idéer eller kommentarer!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg